Ach, zo kan ik degene met wie we hebben afgesproken een beetje op de hoogte houdenš
Nog even twee persoonlijke overwegingen. Dit zijn dus geen feiten, maar mijn meningen:
-
Het dagelijks opwinden van een horloge is een prettige bezigheid. Een soort rustpunt voordat je aan je dag begint: een zen-momentje van verbinding met een stukje old school techniek. Ik laad, door mijn horloge op te winden, ook mezelf een beetje op.
-
Je gaf aan dat het horloge voornamelijk voor bijzondere gelegenheden gebruikt gaat worden, of toch in elk geval geen dagelijkse ābeaterā gaat worden. Ik associeer de handopwinder juist ook meer met een was chiquer horloge (een ādress watchā), die sowieso vaak wat eenvoudiger in uitvoering zijn. Twee of maximaal drie wijzers, geen datum of andere complicaties - juist omdat die te praktisch zijn. En āpraktischā is een criterium voor werkdagen, niet voor een avondje uit. Een handwinder past in dat idee.
Klopt bij mij als een bus!
Handopwinder. Altijd. Platter, mooier om te zien en elke ochtend even een momentje liefde voor je horloge.
Ik heb dat met het espresso apparaat op het aanrecht. Alleen is dat stukje old school techniek dan een modern stukje techniek.
Same here. Voor het douchen het tuimelschakelaartje aanflippen en nadat je onder het warme water vandaan stapt, op je blote voeten en in je blote reet in alle rust een mooi Italiaans bonbonnetje uit het apparaat toveren. Het ultieme ochtendgevoel.
Ik neem hem gewoon mee onder de douche. Net als met mān biertje.
Haha ik dacht dat ik de enige gek was die met bier (of wijn) onder de douche stapte.
Ik mag jou wel.
Jij bent stiekem best een poĆ«et! Typisch: ik moet bij het espressoapparaat vaak denken aan het nummer Lost van Just Jackā¦een wat naargeestiger schets van het leven van de moderne man.
Die gaat straks even op de digitale draaitafel. Merci.
Toen ik nog rookte gingen de sigaretten zelfs mee onder de douche. Lekker hoor, tuinstoeltje erbij. Peukje, biertje, muziekje en genieten van die warme straal op je rug.
Vanzelfsprekend. Bij voorkeur iets donkers. The tallest man on earth of zo.
Haha heerlijk. De leven.
Juist! Jij snapt het. Ik mag jou ook welš
Jij neemt je expresso machine mee onder de douche??? Heb jij dan geen schrik om een Claude FranƧoistje tegen te komen?
Nog niet wakker? Misschien even een espresso nemen. Dat schijnt te helpenš
Toch wel hoor, en ik ben eerder aanhanger van iets minder sterke koffie (filter koffie dus en dan nog liefst Goudmerk van Rombouts ik weet het commerciĆ«le koffie maar ik vind hem lekker), dus ik heb al een paar tassen koffie gedronken maar dank je voor het aanbod nee mijn reactie kwam er na het lezen van jouw voorgaande berichtenā¦
Als ik dat lees dan denk ik dat jij je machine mee neemt onder de doucheā¦
Neen.
Ging over:
Neem even een hand worteltjes bij je Rombouts koffie. Goed voor de ogen.
Nee hoor, gewoon een slangetje op het uitstroomtuitje. Apparaat mee onder de douche zou een beetje raar zijn natuurlijkš
Hij spelde het expreszo.
Bedankt voor de vele reacties, hier kan ik echt wat mee!
Ik neig toch heel erg naar de Stowa Flieger met 6498 uurwerk, vooral nu ik weet dat een handopwinder het niet minder doet dan een automaat en omdat het geen daily beater wordt.
Gelukkig heb ik nog even om mijn definitieve keuze te maken, maar waarschijnlijk volgt hier binnenkort een incoming/NA topic.