Lastig

Buiten de garantieperiode misschien wel ja maar binnen de garantieperiode ga je er toch niet voor betalen om er andere aan te laten sleutelen, bovendien wie in NL heeft de apparatuur en documentatie en onderdelen om aan Mido te sleutelen
niemand behalve de Swatchgroup. :wink:

Ik heb een Custom Build horloge die lijkt op een Mido chronograph met een VJ7750 top grade :blush:

Mooi uitvoeringen die Mido heeft :sunglasses:

Ps. Andre van Horloge24 heeft wel het vakmanschap als horlogemaker maar weer niet de licentie voor Mido dus ook geen mogelijkheid om reserve Mido onderdelen te bestellen. Dus ook al ben je vakman kun je nog niet alle merken doen als je geen toegang krijgt tot de onderdelen en boeken.

Dat dacht ik vroeger ook, je zal verbaast staan, onderschat nooit de kennis & kunde van het forum

Ook mbt het verkrijgen van onderdelen

Enne in horloges zitten voor 90%, als het niet 95% is ‘standaard’ uurwerken (ETA, Valjoux & Unitas)

Allemaal leuk en aardig maar dan begeef je je al op glad ijs door aanname. Waarom moeilijk doen als het makkelijk en risicoloos kan. Neem alleen al de specifieke schroefjes en pakking van de caseback, je zal net zien dat het iets anders is en dan is het horloge al niet meer gegarandeerd waterdicht, wat het voor de garantie zowiezo al niet meer is als er niet gecertificeerden aan gaan zitten sleutelen. :wink:

Ps. deze discussie gaat wat mij betreft echt nergens over dus ik laat het hierbij.

Dat klopt, daarom is ‘netwerken’ zo belangrijk, daar kwam ik 25 jaar geleden achter

Hoe denk je anders dat ‘grijze dealers’ kunnen bestaan

We hebben dit soort jongens zelfs als medeforumgenoten , die 2de hands verkopen, met service & garantie, dat zou onmogelijk zijn als je niet aan onderdelen zou kunnen komen :wink:

Maar met je eens, we laten het hierbij :slightly_smiling_face:

Het wordt waarschijnlijk toch de Omega te koop zetten, er is letterlijk 0,0 interesse voor de Mido. Blijkbaar compleet ondergewaardeerd terwijl er toch niks in deze prijsklasse is wat er in de buurt komt (zover ik weet). :joy: :joy: