Lastig

In ieder geval duur!

Ik heb er jaren van genoten, tijd voor iets anders en geen behoefte om collectie in aantal uit te breiden? :wink:

Helder!!! :wink::wink::wink:

Waarom niet allebei weg als de twijfel toch al is toegeslagen?

1 like

Zo had ik het nog niet eens bekeken, ik heb 4 horloges dus als ik er 2 wegdoe is gelijk al de helft van mijn collectie weg! :joy:

Eerst de Mido te koop zetten heb ik besloten. :grinning:

1 like

Zo’n Peter Blake is toch erg gelijkend op deze GMT?

1 van de 2 weg, Mido weg en door.

De omega is gewoon een klassebak!

1 like

Hij is toch wel erg verschillend hoor, ik denk al gauw op 10 punten.

Mido? Klinkt als een microbrand uit hong kong :hong_kong:
Ik zou de Omega houden, prachtding, lekker opvallend

:joy:

Ja sorry hoor, ik heb niet zoveel met Mido, zo ongeïnspireerd, beetje de Opel van Duitsland, net niet…

Dat had ik met de Seiko Shogun en Sumo!

Je hebt nog een seamaster dus de Mido houden.

Afhankelijk wat je ervoor betaald hebt en wat je ervoor terug verwacht, de Joma shop vraagd er nieuw ongeveer 600 - 650 US Dollar voor

Tel daar nog de verzendkosten bij op ( 50 dollar ) en over dat bedrag dan nog eens zo een 25% aan bijkomende kosten, dan kom je meer in de buurt van de echte prijs.

Daarom ‘lijkt’ het dus wel voordelig, maar is het niet zo erg als gesteld.

Zeg 650 dollar + 50 verzendkosten = 700 + 25% bijkomende kosten a 175 = 875 dollar = 800 euro (gerekend met een koers van 1.09)

Ben er zelf ook al eens tegen aangelopen toen ik een horloge wilde verkopen, kwamen ze ook met het argument de Jomashop, dat was dus alleen om de prijs te drukken :expressionless:

Hou er wel rekening mee dat Jomashop geen Mido AD is. Als je hem daar besteld krijg je er alleen Jomashop garantie op en moet je hem in geval van defect opsturen naar VS om je garantie te claimen met alle bijkomende kosten van dien en hopende dat ze service geven die in 1 keer goed is, ze staan nogal slecht bekend op dat punt. (en het lukt vaak in Nederland met de Swatchgroup ook al niet in 1 keer maar dan kost het geen extra geld van heen en weer sturen). En met de Douane afhandeling moet je ook hopen dat je niet voor de 2e keer weer tegen douanekosten oploopt in geval van heen en weer sturen voor garantie.

Hier op hun site kun je zien dat ze voor Mido geen Manufacturer garantie geven:

https://help.jomashop.com/articles/4683-do-you-give-a-warranty-with-the-watch

Dat neemt een aanschaf bij de Jomashop dan wel behoorlijk de wind uit de zeilen als je daar tegen aanloopt als consument

Voor forumgenoten zou dat dan weer geen probleem hoeven zijn, omdat er hier op het forum voldoende kennis en welwillenden zijn die reparatie & onderhoud voor een vriendelijk prijsje willen verrichten

Het lijkt me dat je de hobby verkeerd uitoefent door de fabrieksgarantie op een splinternieuw horloge op te offeren om laten laten we zeggen €100(*) proberen te besparen en daarna afhankelijk te zijn van amateurs als er iets aan mankeert in de garantieperiode.

*Als je op Chrono24 kijkt zijn ze nl. voor ca. €900 te koop incl. fabrieksgarantie in ons buurland.

Ik kan trouwens altijd kijken of ik een matching/betere aanbieding kan maken voor wie geinteresseerd is in de mijne. :slightly_smiling_face:

Ik vraag nu €1250 incl. een berg extra’s. Mocht dat helemaal niet lukken dan is zonder extra’s ook denkbaar als volgt:

• Met 1 titanium bracelet (de nieuwe) -/- €100,-
  • Zonder de nieuwe kautschuk band -/- €100,-
  • Met de standaard licht gebruikte bracelet -/- €100,-
  • Zonder de reserve bezel en reserve sluiting -/- €100,-

Zou ik dus uit kunnen komen op €850,- incl. 16 maanden fabrieksgarantie, wat maar 5 tientjes is boven Jomashop en 5 tientjes onder Duitsland. :grinning:

Mijne loopt bewezen +0.7 sec per dag, met een andere moet je dat ook maar weer afwachten hoe nauwkeurig die loopt.

Nog een idee tip, ik heb er nu een reserve titanium bezel bij, maar eentje van de stalen versie is ook P&P, komt ie er zo uit te zien:

1 like

Dit ben ik dus niet met je eens, hier op het forum, is mijn ervaring, is vaak meer kennis en ervaring met horloges dan bij de AD

muv bv horlogemakers die ook forumlid zijn en hun werk ook hun hobby & passie zijn :slightly_smiling_face:

Vandaar dat ik een voorkeur heb om mijn oplossingen binnen het forum te vinden :wink:

1 like