Laurens de Rijke maakt eigen driver watch: de Amalfi Series

Heb even snel gezocht, maar kon zo snel niet een eerder topic hierover vinden; link naar de nieuwssite van m’n werk: ‘De legendarische Zijderoute inspireerde industrieel ontwerper Laurens de Rijke tot het maken van een eigen horloge. In december is zijn ‘Amalfi Series’ een feit.’

13 likes

Handig om op je nachtkastje te hebben liggen :slight_smile:

6 likes

Een driver watch heft in de regel een hoek van 45% en dient aan de binnenkant van de pols te worden gedragen toch? Vind dit helemaal niks…

2 likes

‘Zo kan de driver de kast van het horloge onder een bepaalde hoek zetten en het bandje eenvoudig verwisselen voor een langere variant, om bijvoorbeeld over de jas te dragen.’

2 likes

Oh ye of little faith… :wink:

2 likes

voor een piloot misschien wel aan de binnenzijde pols,
voor een chauffeur lijkt me het handiger aan de buitenkant rechterpols met de 12 marker op 11 uur,
zeker rechts wanneer het een automatisch horloge betreft

1 like

Ik vind het een geslaagd ontwerp en mooi horloge.
Alleen vind ik de prijs van €2.495 net weer van een niveau dat het mij weerhoudt.
Dat zegt overigens niets over het horloge, maar meer over de alternatieven die er zijn voor zo een bedrag.

3 likes

Vind het een geslaagd ontwerp, ben wel benieuwd wat voor uurwerk er inzit.

Hmmm reuze handig om je horloge om te draaien… iig geen deskdive krassen op je gesp of sluiting :grin:

3 likes

Soprod M100 movement: http://derijkeandco.com/amalfiseries/amalfi-series-one

Not my cup of tea :face_with_raised_eyebrow:

+1, dat weer wel inderdaad.

Ik denk niet, ondanks de prijs, dat ie er Rijk van gaat worden, hehe.

8 likes

Heel leuk model. Goed dat de kroon naar de zijkant zit.
Weer eens wat anders dan de zoveelste duiker of pilot.
:slight_smile:

3 likes

Erg origineel idee. Of het echt iets is wat men dagelijks zou dragen waag ik te betwijfelen.

2 likes

Voor 24.95 had ik er wellicht even over getwijfeld.

What a waste…

Als mede student wel grote waardering voor het bewandelen van dit pad. Prachtig om te lezen, het allerbeste gewenst in deze branche!

Vind het horloge een geslaagde uitstraling hebben.

3 likes

Erg origineel. Dat kan je van 99,99% van de andere merken niet zeggen. Ik vind hem super.

7 likes

Ik vind hem eigenlijk wel mooi. Misschien wat onnodig ingewikkeld, maar wel mooi.
En gelukkig ook hopeloos ver van mijn budget verwijderd dus dat scheelt twijfelen.

2 likes