Lay-out HF op telefoon vreemd

Hoi, sinds een dag ongeveer is de layout van ons geliefde horlogeforum vreemd op mijn telefoon. De top-banner is heel breed, en veroorzaakt dat het menu buiten beeld opent. Eerst moet ik het beeld uitzoomen want dat lukt niet meer als het menu er al staat. Ben ik de enige? HF is aanmerkelijk lastiger te navigeren daardoor.

1 like

Welke browser gebruik je? Lijkt Chrome te zijn?
Druk eens op de 3 puntjes rechtsboven. Scroll naar beneden en selecteer dan ā€˜desktop site’ en zet daarna ā€˜desktop site’ weer uit.

1 like

Klopt, hier ook af en toe dan is de hele boven banner weg…

Na al het gedoe met Chrome (Android) voor het HF overgestapt op de Samsung browser en van daaruit de HF ā€œappā€ (wat niet meer dan een snelkoppeling is) geĆÆnstalleerd. Geen enkel probleem hier.

N.B. Alles werkt prima met Chrome behalve het HF. Dus dat dan maar via de Samsung browser. Geen zin uit te zoeken waar het aan ligt, ik wil gewoon zonder gezeur het HF gebruiken.

Overigens werkt het HF wel prima op Chrome onder Windows 11 en Chromium onder Linux Mint LMDE7 dus het lijkt een typisch Android dingetje.

3 likes

Je zou ook eens op het streepjes icoon kunnen drukken en onderaan de lijst op mobiele weergave klikken, misschien dat het probleem dan is opgelost.

4 likes

Nee hoor, hier werkt het perfect met Chrome.

Dat heb ik geprobeerd maar helaas biedt het geen soelaas. Maar het gekke is dat het de afgelopen jaren steeds prima werkte en nu ineens niet meer.

1 like

Dat doet het hem! Kennelijk heb ik daar per ongeluk op gedrukt! Dank voor de tip Mijn horlogeforumvreugde is weer als vanouds :star_struck::heart_eyes:
Het topic mag op slot wat mij betreft. Dank voor de hulp! :pray:

4 likes

:clap:t3:

1 like

Firefox gebruiken met ublock origin extensie. Je internet gaat zo veel cleaner zijn. Ik heb chrome afgedankt wegens Googles neiging om ad blocking weg te werken werken, bovendien is Firefox stabieler en sneller op Android.

3 likes

Of een niveau lager zetten, en adaway gebruiken. Heb je nergens nog reclame - ook niet binnenin andere random applicaties (buiten Youtube natuurlijk, want die hosten hun reclame op hun mediaservers. Maar daar bestaat dan weer Newpipe voor).

YouTube Revanced.
Groetjes

:point_down:

Zullen wel hetzelfde doen gok ik.

Verkeerd gegokt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ah, juist.

Revanced past de officiƫle YT aan en sloopt er de ad dingen uit. Newpipe is een volledig aparte open source app. Revanced heeft dus nog alle trackers en profilering, de andere niet. Maar als Google iets verandert aan de backend (wat ze idioot vaak doen) gaat Newpipe kapot tot ze dat bijwerken, en Revanced niet.

Het is maar wat je belangrijk vindt :smile:

Ik gebruik DeArrow om clickbait titels niet meer te zien, Ublock Origin die ook dingen uit YT onderdrukt maar verder alle ads keurig blokkeert, en tot slot Block AI om alle AI zoekresultaten te filteren. Vervolgens heb ik een ad blocking DNS server gevonden die al heel veel rommel weg haalt op DNS niveau, wat dus mijn standaard DNS is voor de centrale router.

Met die constellatie constateer ik dat zelfs m’n YT schoon is, ook al heb ik korte lag wanneer ik sommige video’s start omdat ze alsnog een poging wagen tot adverteren. Ik moet er wel bij zeggen dat YT algoritme tegenwoordig zo kut is en zo op rage-bait is geconcentreerd dat ik vaak alleen in m’n subscriptions pagina kijk.

Zelfs met DeArrow is het ondragelijk. En de hoeveelheid AI slop neemt zienderogen toe.

1 like

Goed zo, fijn als we zo nu en dan elkaar een beetje kunnen helpenšŸ‘Š.
Veel plezier weer.

1 like

Bij mij ziet erger er top uit. Ik loop echter ergens anders tegenaan. :grimacing: Mijn ā€œnieuw topicā€ knop is er sinds een aantal dagen niet meer. Ik kan dus ook geen nieuw topic maken waarin ik vraag waarom mijn knop weg is. Ik heb wat TL lectuur tot me genomen en de FAQ van voor naar achter en terug gelezen maar kom er zelf niet aan uit. Iemand het verlossende antwoord?

1 like

Thanks. Heb ik wel gelezen eerlijk gezegd maar ik ben 40 geweest en naast mijn zicht gaat ook mijn geheugen met rasse schreden achteruit. :grin:

1 like