LeCoultre Moonphase

Beste Forumelden,

Ik ben in het bezit van een LeCoultre triple date moonphase.
Ik zou graag wat meer van het horloge willen weten, nu heb ik iets gehoord dat het iets te maken heeft met JLC.
De bedoeling is om het horloge compleet te maken met doos en met een mooie lederen band. Misschien kan iemand een ontwerp maken of heeft iemand nog een mooie vingage LeCoultre band liggen?

Ik hoor wel wat jullie advies is, en benieuwd naar de geschiedenis van dit horloge.

Bjorn

5 likes

PS: Ik weet dat jullie niet taxeren, maar wat zou zoā€™n Moonphase nog op kunnen brengen? Ben toch wel erg nieuwschierig :slight_smile:

Volgens mij een redial, en in behoorlijk slechte staat ook.

2 likes

Waar baseer je dat op?

Aan de slechte details van de plaat, werden vaak samengesteld in verre landen.

Bij mij gaan al bellen rinkelen als ik Moon Phase en LeCoultre hoor, die dingen komen overigens ook veel voor op Rikketik en andere verkooppunten.

De onnatuurlijk slijtage van de bedrukking. Onregelmatige/ slechte bedrukking.

Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Als je een retourrecht hebt op eBay of iets dergelijks, zou ik er gebruik van maken. Landen zoals ItaliĆ«, ArgentiĆ«, etcā€¦ moeten je zeker afschrikken en dan zeker op je hoede zijn bij aankopen.

1 like

Uploadenā€¦

Ik heb er 350 euro voor betaald

Oei! Die ziet er matig uit. Heel slecht verfwerk. Zou nooit zo de fabriek hebben verlaten. Zonder fotoā€™s van het uurwerk valt er verder weinig over te zeggen.

LeCoultre kan je zo op online opzoeken. Tot in de jaren 80 werden door Longines in de USA Jaeger LeCoultre uurwerken in locale kasten gestopt en zo verkocht.

Too muchā€¦

Retourneren indien mogelijk :wink:

Auā€¦

Misschien foto van achterkant/binnenwerk ?

Waarschijnlijk hebben jullie gelijk, ben ik bang :frowning:

Oei! Frankenwatch alert!

1 like

Ik zou bijna ā€¦nee ik zeg het gewoonā€¦ik denk dat alles wat je ziet afkomstig is van Record en de wijzerplaat na ā€˜ā€˜restauratieā€™ā€™ een naamsverandering heeft gehad.
Hier kan je achter komen als de wijzerplaat op de originele manier vastzit aan het uurwerk,want LeCoultre heeft dit uurwerk nooit gebruikt.

Als de wijzerplaat op het uurwerk geplakt zit of op andere wijze bevestigd zit,is het een engineswap

1 like

De wijzerplaat zal goed vast zitten, maar er stond vast ooit ā€œRecordā€ op maar ā€œLe Coultreā€ zal meer op brengen denk ik. (aangebracht na strippen wijzerplaat en opnieuw bibberig stempelen)

LC


Record


4 likes

Misschien ten overvloede maar JLC heeft ruwweg twee vintage triple calendar moonphase uurwerken gemaakt. Die van jou heeft een niet matchende dial layout.

Feitelijk had je dus al kunnen weten dat dit horloge niet kan kloppen maar dan moet je je er wel verdomd goed in verdiepen.

Eigenlijk best zonde want een Record is ook best een waardevol horloge, met een vervangende Datofix wijzerplaat zou je er wel weer een leuk klokje van kunnen maken, maar het blijft een marriageā€¦

1 like