LeCoultre Moonphase

Ja zal ik doen!
Dan weet ik ook in het vervolg waar ik op moet letten als ik een echte “Le Coultre” ga aanschaffen. Al zal dat niet vaak mee voorkomen :smile:

Gewoon online heel goed je research doen, of als je er eentje kan vinden het boek Jaeger LeCoultre van Zaf Basha…

De verkoper heeft laten weten het horloge terug in ontvangst te nemen.
En heeft zijn adres doorgegeven, nu maar afwachten of het verder goed gaat.
Over wijzerplaten gesproken, ik heb ook een Breitling die ze erg verprutst hebben.
Moet ik hier een nieuwe topic over openen?

1 like

Ik hou jullie op de hoogte, over de afloop van de Le Coultre.
Met de Breitling wacht ik nog maar even mee. :smile:

hij lijkt het al geweten te hebben? wekt lig geen vertrouwen imo. sorry voor de miskoop - wel een leuk en leerzaam topic om te lezen bedankt daarvoor.:thumbsup:

Ja juist, dat is een heel goed boek met veel info over JLC.

Geweten hebben?
Ik wist van te vooren echt niet dat het om een neppert ging.
Ik durfde het ding niet eens open te maken, bang dat ik het beschadigde…
Toen ik al de reactie hoorden over de opmaak van de wijzerplaat… heb ik het kastje geopend. En kwam ik tot de ontdekking dat er iets niet klopten… ook had ik nog nooit van Record gehoord, dus dat heb ik ook weer geleerd.
Nee, die Breitling heeft gewoon een Bouwvakker mey een beslagen duikbril aangezeten. Of hoe zeggen jullie dat? :smile:

Wow!

Hier wordt ik echt verdrietig van.

Het lijkt een echte Breitling plaat maar alle tekst is er af gepoetst. Om een of andere reden zit de wijzerplaat 180 graden gedraaid. Dus of je hebt een obscuur left handed model of nog een knutselwerkje…

Ja de kroon zit inderdaad aan de verkeerde kant van de kast. En ik vind het ook doodzonde. Die man die dit heeft gedaan moeten ze naar de maan schieten.
De kast ziet er echt zo mooi uit met die mooie sierpootjes en de gegraveerde rand om het glas. :smirk:

In het uurwerk zijn ook allemaal graveurs gemaakt met initialen. Het is echt geen gezicht. Maar hier dan een foto van de gedupeerde. :smile:

Nou die verkoper loopt gewoon keihard te liegen, een Record is wel degelijk heel wat anders dan JLC en een Record triple date koop je voor veel goedkoper dan €1000, ik zou hem hoe dan ook retourneren want als ik deze aangeboden zou krijgen met een verkeerde wijzerplaat zou ik er nog geen €100 voor geven, vrijwel niemand wilt een samengesteld horloge tenzij iemand toevallig een Record triple date wijzerplaat zou hebben liggen.

Mee eens, het zou een koopje zijn geweest en als de verkoper nu van niets zou weten en er niet bewust van zou zijn wat hij verkoopt dan vind ik het een ander verhaal maar dit is willens en wetens iemand belazeren.

Graag verkoper vermelden zodat hij op de blacklist kan.

Toevallig zag ik op Ebay vandaag de volgende aanbieding staan, zie de vraagprijs en de foto’s. Dit als reactie op deze topic en de koper die dacht een le coultre te kopen maar een record had gekocht, dit soort ondeskundigheid van de verkoper, en dan zeg ik het heel netjes, daar moeten wij voor oppassen. .

1 like