LeCoultre Moonphase

Terugsturen en aub de naam van de verkoper delen hier, zodat er niet mensen opnieuw het schip in gaan.
Durf te wedden dat het horloge namelijk weer gewoon op marktplaats zal verschijnen zonder redial informatie erbij.

1 like

Kijk eens op deze link: http://www.ebay.com/itm/Jaeger-LeCoultre-Master-Moon-Triple-Calendar-Rose-Gold-37mm-Ref-140-2-98-S-/142197954779?hash=item211ba898db:g:BIAAAOSwux5YQJi7
had je gezien voor 1000 EURO?

Dat had ik toch al gemeld, tenminste als je goed had gelezen wat ik heb geschreven.

of Record 1000 euro waard is of niet, adverteren met een LC en een record verkopen is niet netjes dus lekker terugsturen

Wat bedoeld te zeggen? Dat mijn Jaeger met opnieuw opgelegde dial toch 1000 euro waard is?
Bovendien is het horloge waar de link naar toe gaat, geen ā€˜ā€˜Vintageā€™ā€™

Als ik er winst uit kan halen, hou ik het horloge liever zelf. Heb ik ook geen risico dat na opsturen, ik geen geld retour krijg. Als dat laatste me overkomt heb ik namelijk niks! Wat heb ik dan gewonnen?

Nee uiteraard niet. Je hebt namelijk geen JLC, maar een Record met een overgeschilderde plaat.

Sjoerd, beweerd echter dat na een nieuwe Record dial het horloge misschien 1000 euro waard is.
Ik begrijp dat het een principe kwestie is om te zeggen: Stuur het horloge maar lekker terug, omdat je opgelicht bent.
Maar als ik mijn oude geld terug kan verdienen, links of rechtsom maakt mij niet uit.
Ik heb liever dat ik de Record nog netjes kan verkopen voor meer dan die 350ā€¦ dan dat ik het risico moet lopen en straks iets terug stuur en geen geld retour krijg. Bovendien zijn de kosten voor 2x aangetekende verzending dan ook nog eens voor mij. Ik hoor graag wat jullie ideeĆ«n hierover zijn, deze topic is dus nog niet gesloten :smile:

Overigens, de verkoper blijft er erg vaag over en heeft nog niet concreet aangeboden het horloge terug in ontvangst te willen nemen. Ik heb immers 3x al gevraagd naar zijn adres om het horloge terug te sturen, echter nog steeds niks ontvangen. Hij blijft er maar doekjes om wikkelen.

nee nee logisch, waar ik meer op duid is dat het een valse advertentie was en dat zijn claim een stuk minder geloofwaardig maakt. en wat betreft de retour: ga het handje contantje doen en minimaliseer het risico

Kijk eens op deze link, wat ik al eerder schreef kijk naar het kaliber:

Een Record T.D.M kan wel 1000 waard zijn,maar dan moet deze wel origineel zijn (hoeft dan niet eens puntgaaf te zijn)
Een Record met een slecht overgeschilderde dial moet eerst grondig gerestaureerd worden voordat je ook maar in de buurt komt van die 1000 euro.

Het laten restaureren van deze plaat kost je meer dan je nu betaald hebt en het vervangen ervan maakt het horloge niet origineel meer.
In beide gevallen ga je eerst veel geld kwijtraken om dan maar te hopen dat je een paar euro winst maaktā€¦

Het verkopen van je gerestaureerde /gefrankte Record zal naar mijn idee nooit meer opleveren als wat je er voor moet betalen om het te laten zijn wat het had moeten zijn.

2 likes

Mijn Record, is toch geen LeCoultre? Waar wil je nu naar toe?
Het lijkt er steeds meer op dat u wellicht vrienden bent met de ā€˜ā€˜verkoper LeCoultreā€™ā€™

Mijn advies, stuur het terug, breng het langs, zorg dat je je geld terugkrijgt.
Als leek moet je je hier niet aan gaan wagen. Als je pech hebt kost het je uiteindelijk alleen maar veel geld.

Inderdaad. Ik ga proberen het horloge te retourneren en wellicht wel langs brengen. Echter moet de verkoper dan wel zijn adres willen vrijgeven. Tot op heden heeft hij dat nog niet gedaan. Ik hou jullie op de hoogte!

Het punt is gemaakt, dat het caliber wellicht niet overeen komt met mijn LeCoultre, maar dat lijkt me logisch het is immers een Record. Ik ben verder inderdaad een leek, dus ik hoor het graag als ik het mis heb.
Maar wat je probeert te zeggen met de link naar Ebay, begrijp ik niet zo goed.

Dat noemen ze leergeldā€¦dat betaal je ook elk jaar dat je kind naar school gaat in de hoop dat die ook wat leert.
Jij hebt i.i.g wel wat geleerd,want jij gooit nu niet zomaar meer een foto van je vintage NA op dit forum zonder eerst zelf onderzoek gedaan te hebben :smile:

Ik ben zeker geen vriend van die verkoper, integendeel, ik vind het pure asociale oplichting van die kerel om op deze manier geld te maken door middel van dit soort oplichters praktijken en daarmee goedwillende mensen te bedonderen. Ik wilde alleen maar laten zien hoe een dergelijke le Coultre er uit ziet. Dat merk is met name mijn hobby. Overigens is een Record zeker geen slecht merk, alleen had het niet mogen worden aangeboden onder de naam le Coultre, die kerel wist het volgens mij wel degelijk. Gewoon een oplichter, einde discussie.

1 like

Ja dat denk ik ook, het feit dat ie hem voor 350 euro heeft verkocht zegt alles al.

Oke het is volstrekt duidelijk, nu begrijp ik je linkjes. Het is dus duidelijk dat ik een Record heb met ā€˜ā€˜Le Coultreā€™ā€™ er op geschilderd. En het is inderdaad tot op heden een ā€˜ā€˜oplichterā€™ā€™, nadat die het met me goed heeft gemaakt is het geen ā€˜ā€˜oplichterā€™ā€™ meer. Echter blijft het horloge wel een ā€˜ā€˜horloge wat aan oplichterspraktijken is blootgesteldā€™ā€™

Houd het in de gaten: dat het horloge niet opnieuw op Mp verschijnt. Zonder dat er uiteraard er expliciet bij vermeld staat dat het om een Record gaat.

Goed naar de foto van het uurwerk kijken kijken wat er op staat.