Geen idee wat ze eerst deden, maar ik betaalde iets van €110,- voor een supermooi afgewerkte American alligator band. Dat is nog steeds geen geld.
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, heb je een paar foto’s voor mij die je kan posten? Zit te denken om deze te bestellen voor de Speedmaster.
Diaboliq straps
Bedankt.
Mooi bandje op een gave Speedy ![]()
Dankjewel Erol ![]()
Sinds een klein jaartje ben ik begonnen met banden maken als hobby. Het is heerlijk rustgevend, zo naast een hectische baan.
Omdat ik vlakbij Ko woon ben ik laatst bij hem geweest en van hem leer ik de kneepjes van het vak. ![]()
Recent heb ik ook twee mooie banden door Bernd laten maken. Kreeg er tijdens de GTG010 afgelopen week meerdere complimenten over.
Mooi.
Nice Johri ![]()
Voor de liefhebber een link naar het topic over 2 banden die ik aan het maken ben voor mijn Orient Bambino. Een ongebruikelijke maat 21 mm maar als ik ze zelf maak gaat het prima. En al helemaal met de tips van Ko er bij! ![]()
![]()
![]()
Meestal zie ik dan een “sadle stitch” techniek waarbij het draad licht schuin (zig-zag) wordt gezet. Er is ook een eenvoudige techniek dat het draad recht loopt.
Klem het bandje op de pony. Achterkant bandje aan linkerkant. Haal bij de eerste steek het draad door eerste gat (geheel achteraan) en verdeel draadlengte aan beide zijden. Beide uiteinden hebben bij de sadle stitch techniek een naald.
Nu begint het echte werk. Werk van achter naar je toe. Zet de naald links door 2e gaatje door naar rechts. Nu, belangrijk, houd dit draad en naald aan rechterkant nu strak omhoog. Beide naalden bevinden zich nu rechts.
Steek andere rechter naald nu schuin naar beneden, net onder het strakke draad wat je met je andere hand vast houdt. En dit blijf je zo herhalen. Dan krijg je geen zig-zag draadlijn, maar een strakke rechte lijn.





