Lederen horlogedoos (Bulang & Sons)

Ooit had ik een three-watch collection en die konden netjes in een watch roll (buis-vorm) die ik hier een tijd geleden had gekocht. Niet altijd even handig, het was namelijk een model met één buis ipv individuele kussentjes.

Toen er een (klein) vierde horloge bij kwam, was het even puzzelen, maar het lukte nog nipt (dan weer het voordeel van één buis). Intussen zijn er echter nog aan aantal horloges bijgekomen en er zijn er nog enkele op komst de komende maanden. Hoogtijd voor bijkomende/andere opberging.

De afgelopen weken heb ik wat zitten zoeken naar verschillende oplossingen, youtube filmpjes bekeken, reviews gelezen en ook veel zitten nadenken wat voor mij belangrijk is.

Praktisch in gebruik, Showcase-gehalte, Bescherming, Materialen, Volume, Beperkt aantal slots om de verzamelwoede trachten te beheersen, …

Typische gekende opties

• Extra buis-watch roll met individuele kussentjes (vb prachtige Carapaz in het blauwe gedeelte)
  • Lederen watch roll (oprollend): praktisch maar weinig showcase
  • Houten doos met glazen deksel: (te) veel showcase

Tijdens het zoeken kwam ik echter volgende tegen en ik was meteen verkocht.

Individuele slots per hologe, beperkt aantal én toch voldoende, een 8-watch collection, is dat iets?, zeer mooi, praktisch qua opbergen en toch ook mogelijk als showcase, verschillende slots voor bracelets en lederen bandjes, zelfs plaatsje voor een tooltje en wat extra bandjes, …

Echter… gewoon ontzettend duur: Bulang & Sons Watch Box

Concrete vragen

• Zijn er (goedkopere) alternatieven voor dergelijke B&S doos?
  • Iemand die toevallig eentje geeft en verkoopt?
  • Andere opties die ik moet overwegen?

Bedankt!

5 likes

Wel erg mooie doos!

Simpeler, maar wel in leer, had ik deze van Windrose

Voordeel van de Bulang is dat bij diefstal alleen de case kwijt is en de horloges eruit gegooid worden…

6 likes

Ja joh, deze bestaan ook in fopleer voor een paar tientjes.

Ziet er mooi uit.
Hoe zijn die houders tov kussentjes?

1 like

Enig idee waar ik die kan vinden? Wil wel eens eentje proberen.

1 like

Ik heb mijn bericht ge-edit met een linkje. :+1:

Ik heb een Rainer. Wel hout, geen glas plaat:
Was incl shipping 144.

Komt voor mij als prima kwaliteit over. Enkel wat grote kussentjes… Ik draag mijn stalen horloges vrij strak en heb rond de 16.5-17.5 cm pols. Kán net… maar je zet de band wel strak.

Wisselend, flexibeler dan een kussentje, maar voor een horloge op bracelet voor mij net te klein met een pols van 19cm. Denk dat net iets beter gaat voor kleinere polsen.

1 like

die dingen zijn leuk voor in de safe, voor de rest is het precies waar je voor betaalt: een paar stukken plastic met lijm ertussen, als je een showcase zoekt, zou ik zeker verder kijken
een groot nadeel van dit design is dat de caseback op de bracelet rust

bij horlogedozen is het wel hoe meer je ervoor betaalt, hoe beter het eruit ziet, mooie materialen en goede afwerking kosten nou eenmaal geld

2 likes

Rainer verkoopt intussen ook kleinere kussentjes, idd wel handig voor stalen banden bij een pols kleiner dan 18cm.

1 like

1 like

Snap ik.
Maar TS vroeg om een budgetversie van die Bulang box.

Ik heb zelf al jaren een Rainer die ergens in het midden valt, maar voor mijn doelen volstaat. Ooit zou ik nog wel eens zo’n roll willen van Bosphorus ofzo, maar dat is dan wel erg veel eypo’s voor een roll.

Edit: Han was me alweer te snel af. Story of my life.

2 likes

Een horlogedoos van €850! Voor dat geld mag hij wel een serieuze pronklocatie in je huis krijgen.

Heeft hier iemand zoiets? Ik kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Je wordt langzaam door de lockdown, ouwe.

image

1 like

Ik zocht specifiek naar die groene, anders was ik je voor geweest.

1 like

Tering hé, €800 + is echt debiel voor zo’n doos. Zoek anders een vakman via een site als etsy o.i.d. die een vergelijkbare doos voor je kan maken.
Ik heb zelf deze laten maken door een houtbewerker in Engeland:

Was ongeveer €170.
Naast zijn eigen webshop verkoopt hij ook via Etsy, dus er staan ook echt hoogwaardige producten op.

6 likes

en de eerste de beste crackjunk die langs de Dobermanns weet te komen, stopt de hele bups in z’n zak, nee dank je

1 like

Ja en nee. Als je er SKX’en en Squale’s instopt is het debiel voor een doos.

Ik vind een dure collectie in een horloge doos in nep leer van 20 euro ook geen porem.

3 likes

Ik heb gewoon een oprolbare rol van Watchpouch omdat ik alles graag snel verplaats, in een kluisje duw of meeneem. Hier klikken.

Grapje, deze is het.

Met casebackprotectors.

You read my mind.

4 likes