Leeuwentroep

Nou ja, Ok, het is misschien wel een leeuw, maar wel een beetje een valse?

Frans = Lion… Zweeds = Lejon… Fins = Leijona

Maar leon?

Wikipedia:

Leon (of Léon) is een jongensnaam van Griekse of Romeinse origine. Λέων en Leo betekenen “leeuw” in het Grieks en Latijn. In een aantal Germaanse talen heeft het ook de betekenis van donder.

Wat vindt Mikrolisk ervan?

Mikrolisk kent Leon alleen als naam, niet als merk. Piradet kent ie niet.

Lion met een i doet 't wèl:

Grensgeval, jouw Leon Piradet Maar toch een leuk (klus) horloge, Bas! Wat voor werkje? Een Hongkong licentie Ebauche Bettlach?

Dank voor het showen!

Ja precies!

1 like

Goedemorgen!

7 likes

Kruislings

5 likes

Een van de mooiste, Jeroen! :+1:

2 likes

Kruislings voor het archief alhier

7 likes

Ik doe deze even :slight_smile:
:smiley:

7 likes

@Lexaf dit blijft een lekker ding zeg :+1:

1 like

Ja, Harry, dat vind ik ook. Ik moet zeggen dat ik af en toe wel een steekje van spijt voel als ik 'm zo
weer zie staan. Maar ik gun je het plezier van harte! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dank je ! Als ik hem weer door wil geven kan je het weer terug krijgen :grinning:

1 like

Als je dat wil, ben ik graag de eerste die dat hoort!

1 like

Kruislings

10 likes

:ok_hand:

2 likes

Even weer voor het clubje… :smile:

11 likes

Kruislings om dit draadje te complementeren

7 likes

Kruislings

12 likes

Daar het mij nog niet gelukt is een Bepaald Forumlid van zijn vintage leeuw af te praten, heb ik voor mezelf en mijn finse broers een moderne leeuw gevangen.
Alle drie met een gravure op de zijkant die Broeders betekend in het fins. Zelf mat zwart, zij donker blauw.

6 likes

Leeuwentroep…

Niet een aanlokkelijke topic titel. Maar toch nieuwsgierig. Had hier veel eerder moeten kijken!
Wat een prachtige vintage modellen komen hier voorbij!

Nu heb ik wel een vraag: het moderne Leijona is Fins? Sympathiek merk, leuke originele modellen en nog betaalbaar ook.

1 like

Leijona is altijd Fins geweest :wink:

In den beginne waren het Swiss made horloges, ingekocht of samengesteld want Leijona is een handelsmerk maar (bijna) altijd van Zwitserse origine. Er zijn enkele uitzonderingen die uit Duitsland komen, die zijn een stuk zeldzamer.

Het merk bestaat nog steeds, maar nu tikt er veelal een Japans Miyota quartz uurwerkje in.

Of, je gaat naar dit werk https://leijonaheritage.com/

1 like

Ik heb er geen, maar na jouw verhaal en je foto’s zou ik er wel een willen hebben.

1 like