Leeuwentroep

Moer losmaken met aceton en beetje geduld.
Natuurlijk ook vooraf ontvetten en de lijm goed laten uitharden.

Het uurwerk is nog heel.

Ja en de wijzerplaat heeft ook een bestemming gevonden.

Gefeliciteerd! Dat is een leuke vondst :+1:t3: Een verchroomd exemplaar in een nette conditie, leuke rode secondewijzer ook.

Nou het is toch een blauwstalen secondewijzer.
Welk caliber zit er in die van jou?

Geblauwed staal? Weet je dat zeker? Zo ziet het er niet uit.

In welke? Ik heb er aardig wat inmiddels :grin:

Die hierboven met dezelfde wijzerplaat…

O nee, die heeft een datum.

Tsja, dat zij er meer dan een. En, een gelijkend model wil zeker niet zeggen dat er hetzelfde uurwerk in zit.

Ja, je hebt gelijk. Ik zal hem toch open moeten zien te krijgen. Al werkt hij perfect…

Maak morgen bij daglicht nog wat foto’s, ik kan me een geblauwde secondewijzer in een verchroomde kast niet voorstellen namelijk.

Er zit inderdaad een rode gloed over…

4 likes

Rood (geweest)? Slecht te zien, wijzertje lijkt wel iets geoxideerd. Mag de pret niet drukken.

Als je 'm wil laten opknappen, @vouwfietser heeft ruime ervaring met dit merk :+1:t3:

1 like

Hij loopt prima. Hij is nauwelijks gedragen. Ik zou hem graag zelf servicen, maar hij gaat echt niet open .

Nou dan ga ik me ook maar eens bij de leeuwentroep voegen, deze is onderweg…

4 likes

O, wauw. Als ik goed bij de les heb opgelet is dat de Zweedse variant!
Tijd voor een Leijon(a) only topic😜!

1 like

Klopt!

1 like

Nee brave jongens! Dit is de Zwitserse variant! (de originele fabrikant). Iets ander logo. De Finse (Leijona) èn de Zweedse (Lejon) hebben een leeuw met twee staarten.
Hoe dat zit staat een eindje verder terug in het topic.
Maar… desalnietteminniettegenstaandetot… dit is ook een leuke, Tim!

Dat is deze al!
Leeuwentroep!
Leve de Leeuw!

image

2 likes

Oeps betrapt, ik heb hem in Zweden gekocht in ieder geval :joy:

1 like

Interessant en ja, dat zou zomaar kunnen. In de praktijk loopt of liep dat waarschijlijk een beetje door elkaar denk ik. Wat voor uurwerk zit erin?

1 like