Leeuwentroep

Geen idee, semi-blind gekocht op Tradera.

1 like

Leuke site he, Tradera! :heart_eyes:
Ben benieuwd wat het wordt met die Lejon. Hou ons op de hoogte?

1 like

Nee verschrikkelijk, kom net tot de conclusie dat ik er sinds April al 29 horloges gekocht heb :exploding_head:
Dusssss even het slot erop voor nu…. En eerst de projectenbak leeg maken.

Maar natuurlijk meld ik het hier als hij binnen is met wat meer info en foto’s! :muscle:

2 likes

Klopt. Tradera is redelijk verslavend. Ik sinds maart tot nu al meer dan 70 van die rotdingen, maar daar zat dan ook die lot van 50+ bij.
Het begon met de twee Zweedse Lejons.
Ik moet zeggen dat ik het sinds de laatste aankoop, een maandje geleden, ook even heb stopgezet. Ook een Rikketik overgeslagen.

2 likes

Dat had je nou niet moeten zeggen! Tradera? Met.se dan zeker?
Ik heb in een goed jaar tijd inmiddels ook al 100 stuks verzameld ( en dan de projecten niet meegerekend…) Die rem waar jullie het over hebben, daar trek ik al maanden aan, maar die doet het niet😭

4 likes

https://www.ebay.nl/itm/285421637855?hash=item42747490df:g:BagAAOSw-uFk0ryD&amdata=enc%3AAQAIAAAA4LP5IwMiDzuqWKHCgIRXBfHXYIOKDgsJT%2BxTlcefFNXG7nDvzfwJ2VNvpjnnr70zhvOUWDRNXmNpA529p2%2F2zezFc4t0AIgjaY793nJWyzDqa1EBti%2Bj3CgIKllwd%2BXQFRec%2F78JivVGtPW7H1kVQMBWsMd7wHx12ZU3ulXIm2GubXI9kO0FciK9vs%2FLQ6IqIBHRiBsLkWIK%2BxOMqS%2FjjYYqcOoDNerCbZrDyMfN%2B8z4YULGb7sJVI2%2BflKXjV%2BHicjoQaXfkTfe%2FRInX9d%2Bwn0VnOVQ2U3v4scEuMlHbJvD|tkp%3ABk9SR_bC7727Yg

Niet slecht voor een verchroomd exemplaar. Voor mij geen bijzondere toevoeging aan mijn collectie maar voor iemand die een leuke Leijona wil scoren misschien interessant.

4 likes

Nou Jeroen ik heb deze tip van je ter harte genomen en heb het horloge besteld !
Inderdaad een bijzonder leuk exemplaar :+1: Dank voor je attendering :ok_hand:
Nu heb ik er twee :wink:

2 likes

Top! Het is soms wel oppassen op Ebay. Onderstaand is bijvoorbeeld een model waar iemand wel behoorlijk creatief mee aan de gang is gegaan…

4 likes

Gezien dat iemand met de nagellak van zijn partner aan de haal is geweest lijkt het wel .
Zal je nog weleens vragen om mee te kijken als dat mag.

2 likes

Vragen kan altijd, maar uiteraard weet ik ook niet alles. Wat ik wel weet is dat blauwe lume/ markeringen wel legitiem (kunnen) zijn. Volgens mij heb ik hier al eerder daar een exemplaar van gepost van een andere Finse verzamelaar.

2 likes

Ter info, wat aan de prijs voor een verchroomd exemplaar en ik vraag me altijd af wat service bij dit soort partijen inhoud. Maar an sich zich het horloge er niet slecht uit.

Wat de gek er voor geeft :grin:

3 likes

Kruislings n.a.v. postings in het vintage draadje over ofwel diep ofwel breed verzamelen.

7 likes

Vandaag wederom op stap met de Leijona titanium…

5 likes

Na lang wachten ,hier dan eindelijk mijn tweede Leijona uit Estland Endstra valt niet tegen ,op een barstje na ,in de zijkant van het glaasje ,maar niet in het zicht ! Ziet er goed uit met de goudkleurige cijfers en wijzers ,lijkt goed de tijd te houden en ligt nu ter “observatie”…ben er erg blij mee ,met dank aan de twee promotoren van het merk @Lexaf en @Proenski :ok_hand:

6 likes

Netjes hoor :+1:t3: Doet me denken aan mijn eerste vintage Leijona.

5 likes

Ja mooie Jeroen ,zal wel uit dezelfde periode zijn :ok_hand:

Dat lijkt er zeer zeker op. Is jouw kast verchroomd of staal?

1 like

Zoals ik nu kan zien is deze kast verchroomd,ik zal volgende week de kast open laten maken kunnen we kijken welk uurwerk hier inzit .

Als er op de kastdeksel staat “stainless steel back” dan is ie verchroomd

1 like

Hierbij het achterdeksel…

1 like