Lefty: kroon links of gedraaide plaat?

Ik had het op een lefty. Ik draag geen averechtse ritsen :saluting_face:

Hahahaahha ok, ik was in mijn onderzeediensttijd in Dubai en had daar wat gekocht. Het hing toch echt op de mannenafdeling en ik vond het ook echt mannelijk ook. Kijk zelf maar:

Ik had er alleen niet zo’n goede kont in.

4 likes

Heeee bonbonnetje! :joy:

Ik snap de gedachte wel, als je op zoek bent naar een modieus en praktisch duikpak, dan is zo’n strik best leuk

Nee, voor rechtsdragenden…

1 like

Ik denk uiteindelijk dat het verschil inderdaad in de plaat en de datumschijf zit!

Als je, zoals ik vermoed, een standaard kast met uurwerk zo draait dat de kroon links zit dan kun je daar een standaard plaat in de juiste positie op monteren mits de positie van de pennen symmetrisch is. Als je, vanwege de uitlijning, dezelfde datumschijf kunt gebruiken, staat de datum inderdaad op z’n kop (vanwege het draaien van de plaat).

Conclusie: als je een lefty wilt een lefty kopen of een lefty plaat en datumschijf monteren. :grin:

1 like

Ik heb de kroon op de caseback zitten :rofl:

1 like

Ja, én op de wijzerplaat vermoed ik. :joy:

1 like

Nope🤣

2 likes

Topper! Linksdraaiend?

Bijna, hij staat niet op z’n kop :wink:

Als je de wijzerplaat omdraait staat hij ten opzichte van de wijzerplaat nog steeds overeind omdat het datumvenster aan de andere kant staat.

Enige probleem is dat een datumschijf een oneven aantal dagen heeft en het getal aan de andere kant dus niet horizontaal staat. Je moet daarom een schijf hebben waarbij de getallen anders gedraaid staan ten opzichte van de tandjes.

3 likes

Verrek, je hebt gelijk!

Je gaat alleen een paar weken terug, maar dat is zo opgelost.

Jammer dat hij toch niet bruikbaar is.

1 like

Dan maar een no date pakken :grin:

Voor EN achteruit sgatjuh :joy:
In 1963 wisten ze nog hoe ze echte horloges moesten maken.

1 like

Ik ben lekker eigenwijs, want ik draag als linkshandige schrijver mijn horloge gewoon links. Weet niet beter.
“Officieel” ben ik ambidexter.

1 like

Ik heb een aantal Citizen Promaster duikhorloges met de kroon links. Is niet bij iedere Citizen duiker trouwens. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit 2 voordelen heeft:
De (bij een duiker grotere) kroon prikt niet in de rug van je hand bij het buigen en de kroon is zo minder kwetsbaar, omdat je die zo minder snel kan stoten.

Ik wind een horloge nooit op aan de pols. En voor het gelijk zetten van de tijd gaat ie ook af.

2 likes

Ik ben links, en in meerdere opzichten links dragend; love it!

3 likes

Indien de keuze er is zal ik altijd voor een leftie gaan. Het zit zo ontzettend veel comfortabeler… :slight_smile:

3 likes

Een echte lefty, want zo valt je mouw niet steeds over de datum. Dat is de uitleg van
Rolex. Maar volgens mij heb je op deze manier een aangepaste datumschijf nodig en een aangepaste plaat.

1 like

Eigenwijs is ook wijs.

1 like