Leica gaat ervoor

Mjah, eerst was er die samenwerking met Valbray
Valbray EL1

in 2018 kwamen er en paar best mooie horloges bij, een samenwerking met Lehmann

Leica 2018

In 2022 kwamen de ZM1 en ZM2 uit - ook een samenwerking met Lehmann- en daarvan werden eerder dit jaar de Monochrom edition uitgebracht

https://en.worldtempus.com/article/profiles/leica-watches-brand-born-leica-75875.html
wederom erg geslaagd vind ikzelf

Pokkedure horloges en inmiddels al uitverkocht

En nou lees ik dat Leica nog voor het eind van het jaar met maar liefst 7 nieuwe horloges gaat uitpakken. En Leica heeft ook een eigen horloge divisie opgericht: Ernst Leitz WerkstÀtten.
Ik ben benieuwd.

tipje van de sluier

6 likes

Ook mij zal het benieuwen. Prijs is/blijft nog wel een ding

Ook al hou je van fotografie en ben je een Leica adept, dan nog vind ik de prijzen erg stevig.

Niet bepaald iets “voor de heb”, zeg maar😉

Aangezien alles wat ik tot nu toe van Leica horloges heb gezien lelijk is ben ik niet zozeer benieuwd, ik houd m’n hart eerder vast.

Als ze de goede gratie vinden om gimmicky camera referenties in hun horloges achter zich te laten, misschien. Maar al die blacked out shizzle, met die kronen die aan de sluiterknop moeten doen denken of zo
 Brrr. Ik vind dat op een Leica camera al niet mooi (wel functioneel), laat staan op m’n horloge.

Als je dan die lelijke pseudo-camera’s voor om de pols ook nog eens duur maakt ben je mij helemaal kwijt.

Grappig genoeg zou ik eerder een camera van Nomos kopen dan een horloge van Leica.

2 likes

Als het om glas en optische instrumenten gaat, kan ik me iets bij Leica voorstellen. Maar bij horloges?

Dat is alsof Rolex objectieven en camera’s gaat produceren.

Heeft wel potentieel als horlogemerk lijkt me (al zou ik ze zelf echt nooit kopen :stuck_out_tongue: )
Die zwart-op-zwart horloges doen me wat denken aan de troep die door MVMT en consoorten op de markt gebracht wordt. Beetje jammer :slight_smile: Ik zou denken dat een camera merk enig ‘contrast’ toch belangrijk vindt :wink: pun intended

Hmmm, onopvallende release van Leica afgelopen maand
deze ZM 11
titanium of stalen kast met 41mm dia, 13mm dik, 45.3mm lug to lug
wijzerplaat in zwart, koffie of blauw
100m waterdicht
met een zwitsers Chronode uurwerkje, 35 jewels, 60h gangreserve
push button systeem om snel banden te wisselen
bandjes uit metaal, rubber of textiel
vanaf januari 2024 kiggen ze in de Leica winkels
prijzen tussen 6775$ voor staal en 8150$ voor titanium
typisch Leica, mooi ontwerp maar wel stevig aan de prijs

3 likes

Ziet er goed uit, ik zou het zelf niet hoeven hebben maar dat komt omdat er genoeg moois te koop is :joy:.
Enige wat me opvalt en wat ik minder vind is de band aanzet , als ik het zo zie kun je nooit zelf een “normaal” bandje plaatsen wat ik persoonlijk een minpuntje vind.

de bandaanzet is wel bijzonder mooi uitgevoerd
maar inderdaad, wel beperkt in keuze

1 like

Die canvas sok die ze daar over die vast staande lug/endlink hebben getrokken is zo lelijk dat ik de rest van het ontwerp niet meer serieus kan nemen.

Leica camera’s offeren geliktheid op aan een soort industriĂ«le vormgeving die volledig in het teken staat van functionaliteit. Daar is hier weinig meer van over, ik vind de gemiddelde Hamilton Khaki beter voldoen aan die maatstaf. Voor 10% van het geld.

In mijn optiek zijn ze de weg danig kwijt daar. Dit is nou het tweede ontwerp wat ze proberen wat ik onversneden kut vind, terwijl het ook nog eens kolderiek duur is.

Schoenmaker hou je bij je lens, zou ik zeggen.

2 likes

Mjah, hoofdontwerper bij Leica zou van bij IWC komen
de bruine sokken komen van bij Zeeman vermoed ik

1 like

Stel me hier Jane Fonda bij voor in haar typische work out video’s met polsbandjes,
hoofdband en die dikke zweetkousen huppelend in een peultjesveld .Zoom uit

“Je moet de groeten vd HAK(functie) hebben”.
Vrezen ze bij die firma dat hun horloges last gaan krijgen van koude voeten?
Zoom in
Mora met ovenwanten en een hete schotel bitterballen.
Zelfs zonder illegale substanties zal ik hier blijvend hallucinaties van hebben.