Lekkage! Heb jij weleens een horloge gehad dat niet waterdicht bleek?

Hallo horloge fanaten,

Eerder vroeg ik jullie of en hoe vaak je duikers test op waterdichtheid, en of je ermee gaat zwemmen.

De antwoorden en meningen liepen uiteen maar volgens mij valt het in de praktijk alleszins mee met de waterschade. Dus mijn vraag voor vandaag aan de HF-community: heb je weleens een horloge gehad dat is gaan lekken? Waar lag dat aan? Was het stuk of viel het nog te redden? Deel vooral je sappige verhalen!

Ik zal beginnen met mijn beginnersfout: lang geleden had ik een beater - een Casio G-shock. Ik had hem al een aantal jaren maar toen hij een half jaartje dienst had gedaan als wekker moest de batterij vervangen worden. Dit heb ik laten doen bij een anoniem stalletje in een winkelcentrum en uiteraard was het horloge dood bij de eerste de beste sprong in een zwembad. Traantje weggepinkt (ik had em al een paar jaar en ik ben melancholisch ingesteld), les geleerd, nu heb ik een solar (overgenomen van @Erikje) die nooit open hoeft. Die zou het vol moeten houden totdat de rubbers het begeven en dat kan heel lang duren volgens mij!

Groet Thijs.

Ps: de Squale waar ik in mijn vorige topic over schreef is onderwater geweest (3 keer checken of de kroon dicht zat maar toen durfde ik het aan) en heeft zich goed gehouden, zowel in het zwembad als in de zee. En daarna goed afgespoeld met schoon water uiteraard.

6 likes

Ja, een SKX waar ik de kroon niet goed van had dicht gedraaid :man_facepalming:t5:
Open gemaakt, in het zonnetje op de vensterbank, en niks aan het handje.

3 likes

Wie had ook alweer die dompel chrono? Was een IWC dacht ik.

1 like

Nice! Echte Seiko kwaliteit dus.

1 like

Ja, ik ben zo mijn Zodiac SST Astrographic kwijtgeraakt. Vergeten af te doen bij het zwembad. Toen ik het door had zat er al water in het horloge. Total loss.
Horloge heeft een screw down crown, maar het mocht niet baten.

Leuke Squale overigens, vind die kleurstelling heel fris. :slight_smile:

1 like

:confounded::confounded: zuur!

Thanks! Hij bevalt heel goed!

1 like

Als ik een duurder horloge meeneem op vakantie laat ik hem toch altijd even testen op waterdichtheid voordat ik vertrek.

1 like

Ik zwem met alles.

Breitling, Rolex maakt niet uit.
Ik zie het vanzelf als er condens onder het glas zit.

Ik laat wel elk horloge checken wat ik koop.

1 like

Ik had een Vostok Amphibia 110, maar vond de kastvorm prut. 710-case besteld en de ingewanden overgezet. Simpelste mod ever. Toen ging ik zwemmen… water in de kast.
Heb niet meer gecheckt waar het aan lag, ik vermoed dat er geen goede afsluiting bij de dichtgeschroefde kroon was.
Jammer, want de Amphibia had zo’n goede reputatie… zal wel aan mijn modkunsten hebben gelegen.

1 like

Ok het past niet helemaal in het topic. Voor deze ene post “waterdicht, heb jij weleens een horloge gehad dat wel waterdicht bleek?”

Ik heb een G-Shock 7900, 20bar. Altijd lekker mee wezen zwemmen, zwembad, zee, kletsnat geweest tijdens het wassen van de auto, enz, enz.

Nu was ik wel erg nieuwsgierig naar de binnenkant, dus ik heb hem eens een keer opengemaakt. En tijdens het openmaken blijkt dat de pakking zo scheef als een dame van lichte zeden gemonteerd was.

Maar inmiddels doet hij al vele jaren vrolijk dienst.

1 like