Lekker dan, "incoming" "disappeared"

Misschien een te lang verhaal maar moet het toch even kwijt, PostNL sucks!

Al dagen aan het wachten/aan het lijntje gehouden door PostNL.

Vrijdag zou de door mij gekochte Glycine Combat Sub bezorgd worden.
Na vrijdag de hele dag op onderweg gestaan te hebben, kreeg ik om 22.26 de melding
afgeleverd en daarvan ook een bevestiging van de webcare op Twitter waarmee ik bezig was. Zat dus de hele avond thuis en heb niets gehad.

Zaterdagochtend kreeg de (bellende naar PostNL) zeer goed meewerkende afzender te horen door een scan fout gaat het pakje vandaag opnieuw in de bestelling. De hele zaterdag gewacht maar weer niets. Webcare, wacht maandag nog maar even af.

Maandag de afzender weer contact gehad, mailde mij, vandaag zeggen ze.
En weer niets, webcare heeft het opgegeven maar de afzender gelukkig niet, vandaag weer contact, misschien vandaag maar geef wel alvast meer info dan gaan we een onderzoek starten, vandaag weer niets.

De afzender Walter aka @berg9808 wil ik in ieder geval bedanken voor de inzet en betitelen als een topverkoper.

Had me zo verheugd op de kleurencombinatie van de Glycine.

11 likes

Herkenbaar verhaal, bij mij zijn alle bezorgdiensten behalve privƩ koeriers te slecht voor woorden.

Pffff wat een gedoe, wel een heerlijk horloge hoor die CS

Hoop dat je 'm snel om je pols krijgt.

4 likes

Jij bent echt een pechvogel! Bij mij is nog nooit iets fout gegaan, nooit!

1 like

Bij mij hier exact hetzelfde verhaal, maar dan met Fedex. Mij Tag Heuer vanuit Duitsland zou gister bezorgd worden; hetgeen niet is gebeurd. Vandaag zou hij dan echt bezorgd worden, wat weer niet is gebeurd. Fedex heeft geen idee…

Bloed-irritant.

Al die bedrijven kunnen het niet meer aan de hoeveelheid pakjes. Maar wat moet je dan, je blijft afhankelijk van ze.

Ik haal mijn horloges zelf op. Nog nooit een laten bezorgen.

En is het te ver weg, dan maar niet.

7 likes

Ach, zo erg is het nou ook weer niet. Postnl is over 2018 maar 8 pakketjes van mij kwijtgeraakt. De meesten hadden niet veel waarde maar eentje zat toch wel een alpinist in. Uiteindelijk zijn ze allemaal vergoed.

1 like

Ik heb op dit moment ook nog twee pakjes die ergens in limbo zijn. Frustratie alom, omdat er niemand bij PostNL daadwerkelijk kan achterhalen waar ze zijn…

Ik verbaas me nergens meer over bij PostNL. Hier werd een pakketje met verzekerde verzending gewoon door de bezorger zelf afgetekend en in de openbare portiek van mijn appartementencomplex achtergelaten. Op de grond, naast de lift. Verzekerd voor €2.000.

1 like

OkƩ, nu wordt alle hoop de grond ingeboord. Ze gaan nog failliet zo, als ze niets terugvinden.

Zorg dat je pakje van buiten de EU komt, dan zijn ze er bij Postnl bijzonder scherp op om zo snel mogelijk de invoerkosten op je te verhalen (al is dat bij mij dan op een afhaalpunt en niet aan de deur; komt me nog beter uit ook).

2 likes

Oh ja de scanfout, dat is het standaardantwoord. Kreeg ik ook te horen toen ik een ā€œwe troffen u niet thuisā€ bericht kreeg terwijl ik er gewoon was en de buren ook. Heel irritant. Het is dus nooit een scanfout.

1 like

8 pakjes :scream_cat: hoeveel stuur jij er dan op een jaar dat je dit vindt meevallen

3 likes

Heb ook niet altijd possitieve ervaring met postnl. Zo al een verdwenen pakje gehad die door de bezorger zelf was afgetekend terwijl er niemand thuis was. Had die blijkbaar gewoon op de oprit achter gelaten.
Vorig jaar een vermist pakketje gehad die ook door een fout ā€œbezorgtā€ was terwijl ik op dat moment thuis en aan de oldtimer aan het sleutelen was zodat ik er zeker van was dat de bezorger niet was langs geweest. Na verschillende keren bellen door mij en de afzender kreeg ik de volgende dag een tlefoontje van iemand in het sorteercentrum dat ze het pakketje hadden gevonden. Ben er voor de zekerheid toen zelf omgereden vermits het autoonderdelen waren die ik dringend nodig had.
Enkele weken geleden ben ik even ontploft, een verzekerd pakketje werd ā€˜afgeleverd’, toen ik 's avonds thuis kwam wist mijn vrouw van niets terwijl ze heel de dag van huis uit aan het werk was. Ben dan met een zaklamp buiten gaan zien en heb het pakketje tussen de omheining gevonden… Iedereen zou het zomaar hebben kunnen meenemen.

1 like

Jup zelfde verhaal hier: Nieuwe MacBook Pro met aardige specificaties. Vorige week in de sneeuw naast de voordeur gezet. Half overkapt, maar toch een vochtige omdoos. Gelukkig kwam ik in mijn pauze even naar huis omdat ik via de TT zag dat hij geleverd was.

2 likes

Werkelijk nog nooit een probleem gehad met een koeriersbedrijf. Vandaag nog een horloge houder uit china, duurde wel 2 maanden en het is een soort van half kapot, maar goed het gaat hier om de bezorging, niet om het slecht verpakken door verkoper.

Het kan dus wel, iets op de post doen vanaf de andere kant van de wereld, ook al was het maar €1.20 incl verzenden

1 like

Whuut :face_with_raised_eyebrow:
Dan zou ik inderdaad ook ā€˜lichtelijk geirriteerd’ zijn :sweat_smile:

Zeer vervelend. Ook gewoon vreemd dat Postnl niet in staat is het te traceren.

Maargoed zelf een paar keer problemen gehad met post paketten. In beide gevallen was het pakket retour afzender gegaan. Dus hopelijk is dit in jouw geval ook zo…

Meevallen was sarcastisch uiteraard. De bezorging hier is schrikbarend slecht. Pakketjes voor de deur leggen waar iedereen ze kan zien, bij een van de buren achter geven zonder een briefje achter te laten, gewoon niet aanbellen ook al ben je thuis, afgeven bij een pakketpunt en een ander pakketpunt vermelden, ā€˜niet thuis’ briefje in de bus gooien en het pakket kwijtraken in het ā€˜sorteerproces’. Ik heb al genoeg varianten gezien. Mijn pakketjes gaan met DHL. Postnl kan het schudden.