Lekker dan, "incoming" "disappeared"

Ja er gaat wel eens iets mis, maar we kunnen ook een topic starten waarin iedereen meldt wanneer een pakketje bezorgd is. Nee dat is saai hè? liever afkraken wanneer het mis ging.
We willen voor minder dan €10,- pakketjes door het hele land versturen en als het even kan de volgende werkdag afgeleverd. PostNL gebruikt hiervoor een batterij aan laaggeletterden, die ze dan ook nog eens uitknijpen. Ja dan is af en toe de service niet helemaal top nee. Raar hè?
Haal het dan lekker zelf op.

7 likes

Ik krijg zo een gevoel dat jij dagelijks pakketjes mag bezorgen.
No hard feelings! Ik heb nog nooit echt iets vervelends meegemaakt, mijn pakketjes zijn altijd netjes op tijd.

3 likes

PostNL is het vagevuur, DHL de hel. Maar ja, wat voor keuzes hebben we nou helemaal… Het is allemaal doffe ellende.

3 likes

Precies dit :fu: … bovendien wil ik, zeker voor toch wel dure aanschaffen, toch eerst zelf ff kijken of het wat is, of het past, of het goed voelt …
Maar het is erg afhankelijk van wie de bezorger is. Hier nooit problemen met PostNL gehad…

Nee ik bezorg geen pakketjes maar, heb wel enig verstand van logistiek. Dat geklaag bij wat vertraging wanneer je voor €8 euro een pakketje verzend, is nogal kortzichtig.

1 like

Vertraging was met name in de periode rond de feestdagen schering en inslag. Dat is ook logisch want er wordt dan exponentieel meer besteld en daarmee verzonden. Ik denk dat iedereen dat kan begrijpen.

Wat betreft die ‘‘batterij aan laaggeletterden’’: ik vind dat jij met die uitspraak neerbuigender bent richting het personeel van PostNL dan de rest van de reacties in dit topic bij elkaar. Hoe dan ook ben ik blij met alle werknemers binnen de transportsector want ze maken mijn leven erg gemakkelijk. Dit betekent echter niet dat ik daarmee het recht verlies om pissig te zijn op één individu dat zijn werk toch wel erg slecht uitvoert. Een fout is menselijk. Laksheid is een keuze.

4 likes

Iedereen kent wel de verhalen van pakketjes die in voortuinen gelegd worden, “niemand thuis”, maar nooit aan de deur zijn geweest en meer van dat soort situaties. Dan zit het probleem toch in de kwaliteit van het personeel.

1 like

Hier is PostNL juist perfect.
Altijd dezelfde, correcte, bezorger. Hij kent de weg op het terrein, weet hoe de poort open moet en zet de paketten onder het afdak.
Heeft hij hier geen zin in dan legt hij de bestelling bij de buren in het hok.
Gaat altijd goed.
Nee dan DHL. Drámá ! Gewoon thuis, maar niemand aangetroffen… en weer thuis, weer niemand aangetroffen eindstand, na een week, zelf ophalen bij het dc. Of de bezorger tekent zelf voor ontvangst en dropt het pakje in de brievenbus naast de weg, maar laat de klep omhoog staan…
Daarom liefste zelf ophalen, of laten leveren bij een afhaalpunt.

Van welke DHL ‘tak’ hebben jullie gebruik van gemaakt?

DHL For you, DHL Parcel of DHL Express? De eerste 2 maken in meerdere of mindere mate gebruik van uitbesteding. Ik doe er niet aan. DHL Express doet alles zelf. Prijziger, maar in mijn ervaring gewoon goed. En snel.
edit: afkloppen :fist_left::grimacing:

Hadden we vroeger ook met de vaste Postnl bezorger, als er dan eens problemen waren wisten we dat het een vervanger was die de ronde deed.
Onlangs verhuist dus nu moeten we de bezorger nog wat ‘africhten’ zodat deze weet waar hij het kan droppen als er niemand thuis is :laughing:

Met de bezorgers van B-post is het afhankelijk van wie de ronde doet.
Onze border staat altijd kwispelend aan het poortje naast de bus te wachten want van de ene krijgt ze een koekje en een knuffel maar de andere vaste bezorger is dan weer bang van haar en dropt brieven van ver met uitgestrekte arm in de bus en zal al helemaal niet tot de deur komen met een pakje of aangetekende zending.

1 like

Het ligt enorm aan je bezorger en wat voor wijk je woont. Hier in een vinex wijk met een fijne bezorger gaat het gelukkig meestal goed. Met zelf verzenden heb ik wel mindere ervaringen.

Helaas als er zo’n onderzoek wordt gestart gaat het heeel lang duren en de klantenservice is een drama. Weten helemaal nergens van en het gaat altijd langer duren dan ze zeggen. Sterker nog , als je ze niet achter de broek zit laten ze gewoon helemaal niks meer horen.

If you pay peanuts, you get…

Zelf zal ik ook niet graag als “ZZPer” voor een euro of 20 per uur willen werken. Er zullen zeker goede pakketbezorgers zijn, en mijn ervaring is bijna volledig positief, maar met een dergelijke vergoeding trek je niet het best mogelijke personeel aan.

Je verwart twee dingen met elkaar. Laaggeletterdheid heeft niets te maken met het mentaliteitsprobleem waarover ik hier lees. Laaggeletterdheid zorgt er niet voor dat je pakjes in de regen in een heg gooit.

Wij hadden een perfecte pakjesman van Postnl, en ook de vaste vrouwelijke postbode is prima en vriendelijk.

Van GLS stond er echter eens zomaar een bezorger in onze woonkamer. Gewoon de poort achterom doorgelopen en door de achterdeur naar binnen. Daar hebben we melding van gemaakt. Dat heeft niets met laaggeletterdheid te maken, maar gewoon met manieren.

2 likes

Als ze deze service niet kunnen bieden moeten ze het ook niet aanbieden.
Als hunnie adverteren dat ze je pakje voor 6,95 inclusief track and trace de volgende dag afleveren moeten ze dat gewoon doen. Kunnen ze dat niet waarmaken voor dat bedrag moeten ze de prijs omhoog gooien als ze daarmee wel de garantie kunnen waarborgen.

3 likes

Al die laaggeleiden zijn als postbezorger wel van de straat…

1 like

Extra aandacht voor pakketjes geadresseerd aan die rijke tatta’s.

1 like

Volgens mij verdienen die gasten (m/v) gewoon minimumloon. Keihard werken voor een appel en een ei, dus. Zeker wel sneu.

Ik had een Zwitserse muziekdoos van € 1.000 incoming vanuit USA. Tot NL ging het goed. Hij bleef maar op inklaren hangen. In enkele weken tijd zeker een keer of 5 contact gehad met PostNL. “Geen idee wat er aan de hand is”.

Uiteindelijk zelf via internet een telefoonnummer achterhaald van Inklaring PostNL op Schiphol. “Ja, we hebben u al 2 keer een brief gestuurd over de invoerkosten, maar u reageert niet”. (…). Ik heb geen enkele brief ontvangen. Naar welk adres heeft u die brieven dan gestuurd? “Naar de xxxstraat in yyystad”. Mooi dan, ik woon op de aaastraat in bbbstad.

Na eigen speurwerk en 1 maand over tijd uiteindelijk goedgekomen. En mijn adres stond overduidelijk op het pakket en de papieren.

Later nog een klacht geëscaleerd over de € 17 handlingskosten, nou: vergeet het maar. Die privatisering heeft PostNL erg goed gedaan.

2 likes

Ik heb nu een aantal malen pakketjes verstuurd met DPD, ook naar buitenland. Altijd goed gegaan. Van brengpunt naar afhaalpunt en goedkoper dan PostNL.

Heel vervelend dat iets kwijtraakt en zeker als het onszelf betreft.

Toch, om het in perspectief te plaatsen, en ja, ik heb het zelf ook meegemaakt dat pakketjes gaan zwerven of niet aankomen, respect voor manier waarop Postnl dagelijks ruim 8.000.000 paketten bezorgd, waarvan binnen Nederland ook meestentijds op tijd.

Tsja, er kan dan wel eens wat mis gaan.

Als je het logistieke proces op je laat inwerken…

Vroeger duurde het soms weken voordat een brief juist werd afgeleverd…

2 likes