Lekker dan, "incoming" "disappeared"

Da’s natuurlijk lulkoek, want WIJ zijn degenen die veeleisend zijn. Wij willen niet meer betalen… En omdat elke vervoerder/koeriersdienst daar mee te maken heeft moeten we ook accepteren dat het soms fout gaat… Wij maken dat ze weinig keus hebben.

Het aloude verhaal:

8 likes

:astonished::see_no_evil:

1 like

Gelukkig ben je verzekerd tot 500 euro bij aangetekende verzending!!

1 like

Wel balen Jon! Ik hoop dat het alsnog goedkomt!

1 like

8 miljoen per dag? Haha!! Zouden ze willen. Waar haal je dat nou weer vandaan? 700.000 plus lijkt realistischer. Zie https://www.logistiek.nl/distributie/nieuws/2018/09/postnl-pakketbezorgers-leveren-in-meeste-gevallen-goed-werk-101165224?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.166773432.760864692.1548885677-1572470001.1537469795

1 like

Als erkend en verguisd taalnazi herken ik opzéttelijke fouten en verbasteringen :slightly_smiling_face:

2 likes

Die was inderdaad met opzet :hugs:

2 likes

Ik verwacht van een bedrijf, of een ieder waar ik een overeenkomst mee afsluit dat ze gemaakte afspraken nakomen. Of dat nu 6,95 kost of 695,- dat maakt me niet uit. Dat vind ik niet veeleisend, het heeft meer te maken met het feit hoe ik over afspraken denk. Ik ben van het type “een man een man, een woord een woord”, en als je niet aan die verwachtingen kunt voldoen moet je er niet mee adverteren.

4 likes

Zo is het :+1:

1 like

Ik had het over poststukken/paketten. Niet alleen over paketten.

Ik zal straks de cijfers er even bij zoeken.

Echt?

1 like

Ik vind het op zich wel frappant dat als ik dingen uit Japan bestel dat ik het hele proces via track en trace codes kan volgen. Wanneer afgegeven op het lokale postkantoor, aangekomen lokaal distributiecentrum, aangekomen bij distributiecentrum op vliegveld, aangekomen in wereldwijd distributie hub in Kazachstan, aangekomen in Nederland,… en dan blijft het stil en werkt de tracking code niet meer en moet je maar hopen dat postnl het pakketje ook nog daadwerkelijk gaat bezorgen.

Maar goed. Met DHL, TNT, en DPD heb ik even slechte ervaringen.

Vlak zeker de aandeel- en overige belanghouders van een bedrijf niet uit :stuck_out_tongue:.

Met dikke subsidie kan heel veel inderdaad.

De site van postnNL gebruikt dit nummer als aantal poststukken. Voor pakketjes kon ik zo 1, 2, 3 niets vinden al waren er in 2016 totaal 350mio verstuurd in Nederland.

Misschien omdat het pakket vanaf Nederland maar weinig meemaakt? Het komt aan in sorteercentrum, gaat naar distributie en als laatste gaat het mee aan de koerier. Dit hele proces kan binnen een ochtend rond zijn.

2 likes

Kwaliteitscijfers 2017

Kwaliteit in de praktijk

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.

Via externe bronnen te verifiëren. :wink:

1 like

Een poststuk houdt in de definitie ook in: pakketpost. Zoals ik ooit bij het vak logistiek management heb meegekregen. Dus of het waar is…? :wink:

1 like

Hm… Je hebt gelijk, geef ik toe. Te snel getikt. Want ik had ze graag bij elkaar gezet, maar blijkbaar toch niet zo goed opgelet. Mijn excuses voor deze onvolkomenheid. :relieved:

2 likes

Voor het eerste kunnen we elkaar een hand geven. Voor het tweede… ze adverteren hier mee…:

De kwaliteit van onze dienstverlening vinden we erg belangrijk. We doen er daarom alles aan om deze kwaliteit te leveren. Dagelijks worden vele brieven en pakketten juist en op tijd verwerkt door PostNL. Zodat u uw post kunt versturen en ontvangen wanneer dat voor u nodig is. Ook tijdens drukke periodes zoals de feestdagen.

Dus… ieder weldenkend mens weet dat ALLES op tijd en strak volgens schema zonder fouten bezorgen, een illusie is. Vandaar ook de opties voor het verzekeren tegen verlies of diefstal. Daar betalen we dan ook weer voor. :wink:

Maar het feit blijft dat WIJ (als maatschappij) steeds veeleisender zijn geworden en minder willen betalen voor geleverde diensten. Daarbovenop nooit van het woord fouttolerantie of foutmarge gehoord hebben en derhalve (te) weinig begrip kunnen opbrengen als het ons raakt dat een pakketje niet op tijd is. En ik zal de laatste die zijn om te zeggen dat ik er niet van baal als iets niet op tijd is.

Goed, nu weer on Topic. Een kwijtgeraakt horloge :smiley:

1 like

:handshake:🏼

Ergens heb je wel gelijk hoor. Maar toch…

:+1:t3:

1 like

Oeps :blush: (btw waar kunnen we uit opmaken dat het een geintje was…:thinking:)

1 like

Moest ik het hele topic door maar nu weet ik nog steeds niet of de Glycine Combat Sub inmiddels al is afgeleverd of niet.
Ben ik dan de enige die toch wel nieuwsgierig is hiernaar ?

@Silodam wat is op dit moment de status ? Ik hoop namelijk van harte dat dit mooie exemplaar om uw pols hangt !