Lelijk en toch dragen?

Na het zien van een BMW X7 had ik een tegenstrijdige gedachte. Ik vind het een lelijke auto, maar ik zou het totaal niet erg vinden als ik er, vanwege een leasecontract, een paar jaar in zou moeten rijden. Vanwege merk, comfort, snelheid.

Qua horloges kon ik me zoiets niet bedenken, maar misschien jullie wel :slight_smile:

Welk horloge vinden jullie lelijk maar zou je zonder moeite dagelijks dragen en waarom?
(Misschien leuk om ook een auto in dezelfde categorie te noemen.)

2 likes

Nee ik ook niet.

1 like

Seiko Tuna (alle varianten quartz en automaat) en de Casio Frogman?

2 likes

Als je iets lelijk vindt dan draag je het niet toch?
Ook al krijg je het. Het leven is te kort voor lelijk

6 likes

Welke “loonslaaf” ken jij die een leasevergoeding heeft (obv 30.000km 48 maanden) van 2500 euro inc brandstof? :grin:

7 likes

Een Richard Mille. Zou ik nooit kopen, maar als ik hem dan gratis zou krijgen, tja. Dan maar dragen he.

16 likes

Misschien als je als influencer altijd hommages loopt te bashen, en je er dan één cadeau krijgt (puur hypothetisch). Als je genoeg betaald krijgt om levend reclamebord te spelen is het vast vol te houden. Zo niet, dan gaat het snel vervelen imho.

12 likes

Nee, ga niet met een gedrocht om de pols lopen. Ook al kreeg ik hem kado.

Ik moet het doen met een Seamaster die ik nu eenmaal in een opwelling heb gekocht. :cry: (:smile:)

Ik durf het nog wel om te draaien ook, wel kopen en niet dragen (In het geval ik om een of andere reden opzichtig veel geld over zou hebben)

Bijv een Jacob & Co Astronomia. Lijkt me super tof om te hebben en naar te kijken, maar ermee in het openbaar verschijnen

2 likes

Wellicht ooit een smartwatch, maar vooralsnog kan ik niets bedenken.

Misschien tijdens carnaval of bij de foute kersttrui. verder niet

“influencer”. Gets gets me every time :joy:

Ik heb denk ik wel een mooi voorbeeld voor het topic.

Ik vind deze op esthetisch vlak niet mooier dan zijn voorganger, toch moest ik hem hebben vanwege
alles.

Geen seconde spijt.

11 likes

Als je in een auto zit, zie je niet dat hij lelijk is. Als je een horloge draagt, zie je wel hoe lelijk het horloge is.

3 likes

Ik zou alleen iets ‘lelijks’ dragen als het een erfenisstuk was. En dan op een bepaalde dag.

Anders kan ik mij niet voorstellen om zoiets te doen. Behalve bij Koningsdag of andersoortige feesten

1 like

Hangt er van af. Een horloge wat je lelijk vindt koop je niet.
Maar krijg je één gratis of iets met sponsoring moeten dragen oid dan zou ik best een hublot om kunnen doen. Maar zelf betaluh, neen.

1 like

6 likes

Soms kan iets lelijks wel karakter hebben en daarom toch interessant.

Wat mij nog steeds niet kan bekoren zijn skeleton watches 
 denk aan een El Primero of een Hublot.
Zou leuk zijn om te krijgen maar denk ik toch in de kast belanden omdat ik mijn eigen (in verhouding budget) horloges leuker vind.

De Rolex Submariner en Sea-Dweller, dan spreek ik alleen over de vintage modellen met tritium (5512, 5513, 1680, 1675) want nieuw zou ik ook echt niet dragen, maar esthetisch gezien vind ik het geen mooie horloges.

Die grote lume plots, lompe wijzers, de eindeloze lappen tekst op de 5512, crown guards, veel grote oppervlaktes etc.

Dit is redelijk vergelijkbaar met de originele G-Klasse. Lomp, niet echt mooi en bruikbaar voor specifieke doeleinden, maar in zijn functioneelheid en historie een heel mooi stuk en zou ik het zeker wel dragen/rijden.

1 like

Echt geen eentje. Nooit.

Dat zeg ik ook altijd. De binnenkant van een auto is eigenlijk belangrijker dan de buitenkant, alleen snappen de mensen dat nooit. Die kopen een auto voor de buren.

2 likes