Ach het is allemaal in the eye of the beholder. Ik weet zeker dat een hoop van onze vrouwen dolblij met de Rolexen zouden zijn die in deze topic staan.
Ik heb zelf twee horloges die ik bij dit soort topics elke keer aandraag. Ze zijn beide van een Zwitserse kunstenaar die de horloges maakte voor Mondaine. Hij maakte er door de jaren heen zelfs drie, maar de derde heb ik nog niet kunnen vinden.
De eerste is zo lelijk dat de foto ervan is verdwenen. De tweede is deze:
Het horloge is ergens in 1995 gemaakt. De vleugelmoer is de kroon en hoor links. Ik vind ze beide prachtig en hoop de derde ooit ook te vinden. Helaas zijn ze in gelimiteerde oplage van 500 stuks gemaakt, dus de kans is klein.
Edit: ik kwam onderstaande foto online tegen. Deze heb ik ook. De kroon hoort dus links.
Ach het is allemaal in the eye of the beholder. Ik
weet zeker dat een hoop van onze vrouwen dolblij
met de Rolexen zouden zijn die in deze topic
staan.
Ik heb zelf twee horloges die ik bij dit soort
topics elke keer aandraag. Ze zijn beide van een
Zwitserse kunstenaar die de horloges maakte voor
Mondaine. Hij maakte er door de jaren heen zelfs
drie, maar de derde heb ik nog niet kunnen
vinden.
De eerste is zo lelijk dat de foto ervan is
verdwenen. De tweede is deze:
Het horloge is ergens in 1995 gemaakt. De
vleugelmoer is de kroon en hoor links. Ik vind ze
beide prachtig en hoop de derde ooit ook te
vinden. Helaas zijn ze in gelimiteerde oplage van
500 stuks gemaakt, dus de kans is klein.
Edit: ik kwam onderstaande foto online tegen. Deze
heb ik ook. De kroon hoort dus links.
Nee nee! De zilverkleurige heb ik voor 15 euro op de markt gekocht (in 2004) en de goudkleurige enkel jaren later op Martplaats. Maar voor heoveel weet ik niet meer zeker, iets tussen de 50 en 150 euro.
Nee nee! De zilverkleurige heb ik voor 15 euro op
de markt gekocht (in 2004) en de goudkleurige
enkel jaren later op Martplaats. Maar voor heoveel
weet ik niet meer zeker, iets tussen de 50 en 150
euro.
Hahaha, just kidding! Smaken verschillen, met ik vind het wel grappige horloges met die opwindsleutels zo.
Nee nee! De zilverkleurige heb ik voor 15 euro op
de markt gekocht (in 2004) en de goudkleurige
enkel jaren later op Martplaats. Maar voor heoveel
weet ik niet meer zeker, iets tussen de 50 en 150
euro.
Nou, daar heb je natuurlijk een punt. Een bepaalde huisstijl van een bepaald merk, kan je voorkeur niet zijn. Dan is het gewoon niet je ding, zonder dat je het nu meteen echt lelijk vind. Dan kan je er hoogstens waardering voor opbrengen, verder kom je dan niet.
Voorbeeld:
Vroeger had ik mijn bedenkingen bij veel divermodellen. Maar je hebt divers, en divers Zolang de styling wat subtiel is, zonder al te schreeuwerige en protserige details, kom ik een heel eind. Sommige stoere diver klokken voldoen dan weer niet aan die gestelde regel, en toch vind ik die dan weer wél mooi, omdat het ontwerp an sich in zijn totaliteit gewoon klopt. In mijn eigen kollektie heb ik wat dat betreft één echt buitenbeentje, en dat is de Victorinox Divemaster op rubber.
Die kan je toch niet echt subtiel noemen, en is met zijn 43mm en forse hoogte gewoon erg groot voor mijn doen. En toch draag ik ze met heel veel plezier, omdat het ding gewoon klopt. Zo had iemand laatst de opmerking dat ie aan zijn Superocean liever een stalen band in plaats van rubber zag. Ik dacht er precies 180 graden anders over, die rubberband was in mijn ogen veel mooier, en hoorde juist bij de onverzettelijke uitstraling van deze stoere duiker
Samen met de Colt twee van mijn favoriete Breitlings.
Omtrent dragers van einzeigers wordt weleens gezegd dat ze een beetje lak aan de tijd hebben. Een indruk van de tijd hebben is goed genoeg.
Bij dit horloge bekruipt mij de indruk dat de drager eigenlijk niet wil weten hoe laat het is.:+
Ik dacht er precies 180 graden anders
over, die rubberband was in mijn ogen veel mooier,
en hoorde juist bij de onverzettelijke uitstraling
van deze stoere duiker