Lemania Only ;)

Net binnengekregen, Lemania Cal 3610 1950’s
Heeft nog wat liefde nodig, maar wat een topklokje

7 likes

Wie kan me hier wat meer over vertellen? Ergens 1940-1950-ish. Hij was erg vies, zoals jullie zien. Nu weer schoon laten maken en loopt goed. Alleen een lagertje die wellicht aan vervanging toe is.

3 likes

Leuke aanwinst, kaliber is volgens mij een Lemania 3600. Volgens deze site verwant aan het CH27 chronograaf kaliber (Omega 320/321).
Veel plezier ermee!

Ach ja ,… easy come easy go… denk ik dan maar… :joy_cat:

Holy smoke!


image3

Kan iemand hier iets over vertellen, ik overweeg om het horloge te laten servicen. Weten jullie waar/wie dat kan?

5 likes

Uurwerk is denk ik een Lemania 1276, kan in principe door elke goede horlogemaker geserviced worden. Ik heb zelf een Tissot met een Lemania 1281 (bijna zelfde uurwerk maar dan met drie registers), die heb ik laten servicen door @Floris155. Heb wel begrepen dat hij het vrij druk heeft. :sweat_smile:

2 likes

Vandaag deze Lemania binnengekregen!

Ik weet er niks van af, weet iemand een ref nummer of naam?
En hoe krijg ik deze open? Het deksel aan de achterkant zit heel strak… Lijkt wel 1 geheel…

1 like

Lekker te veel gepoetste plaat, daarom glimt ie zo. Foto achterkant?

Hier een vroege Lemania.

4 likes

Aha, ik dacht dat het hoorde, zo’n zilver look… Doet de waarde geen goed, denk ik… :slight_smile:

1 like

hi. any chance to let go (sell) some of the watches/parts that you did not use? :slight_smile:

Lijkt wel een klikdeksel te zijn. Kan het niet goed zien. Misschien toch via de ring rond het glas. Ff goed met een loep de deksels bekijken.

Mijn Lemania collectie is ondertussen aardig gegroeid, ik denk dat het wel moet lukken om elke week van het jaar een andere Lemania te dragen :slight_smile:. Lemania Caliber 3XXX is nog steeds mijn favoriete Daily Beater bij uitstek. Hier een enkele mooie plaatjes…

17 likes

10 likes

Deze wijzerplaat verdient eigenlijk ook een eigen topic :+1:

1 like

Wat een prachtige collectie.

Ik ben nieuw hier, kan er mij iemand informatie geven van wat type deze is?

Hallo Horlogeforum!

Op zoek naar Lemania kenners: begin me meer te verdiepen hierin nadat ik begrijpelijkerwijs een speedmaster rabbithole in ben gegaan na aanschaf van mijn eerste 3861. Denk er aan om een vintage lemania aan te schaffen, maar kan geen goede online referentie vinden voor de gehele catalogus door de jaren heen om mijn onderzoek te doen. Zijn er boeken?

Zo’n RAF monopusher ziet er super uit, maar waar moet ik op letten bij aanschaf?

Kwam deze ook tegen op chrono, maar kan nergens een lemania vinden online met een dive bezel: is dit echt of een frankenwatch?

Het is nog even zoeken naar welke Lemania ik voor ga (tips welkom!), staat maakt me ook minder uit want vind het juist wel leuk om een vintage in slechtere staat met liefde te laten repareren ook.

Alle tips, info en duiding zeer welkom beste forumvrindjes :slight_smile:

1 like

Mooie brushing gekregen!