Leren klokkijken, nog tips?

De Minilip blijft leuk en werkt.
Heb ik hier ook gekocht voor de kleine man.

Daarnaast de school vriendelijk aangemoedigd en die gebruiken nu deze op het digibord.

Deze ook nog van vroeger; Onder de ogen staat de digitale tijd. Een knop om die te laten zien en één knop om de tijd 5min te verzetten.

Kortom klokkijken was snel geleerd.

Dus het is negen voor min tien?

1 like

Die van mij is 3 en bij haar is het altijd: Kwart over uur :rofl:

2 likes

Haha, herkenbaar; van mij is twee en het is altijd “7-8-9-10”
:joy:

1 like

De tijd staat digitaal op een vergrendelde ipad :wink:

heb je een punt, maar ze raken dat ding ook niet aan voor vijf uur :wink:

1 like

Oef, goed excuus om zo’n Omega te kopen voor pappa
 “Het werkt het beste als ze net zo’n horloge hebben als pappa.”

Hebben ze misschien ook een JLC menovox-achtig model bij tikkers? Of een Rolex sub?

1 like

Gemiddeld starten kinderen vanaf een jaar of zes met het leren klokkijken.
Om te leren klokkijken is het ook van belang dat in de periode daarvóór het begrip van ‘tijd’ zich ook ontwikkelt: gisteren/vandaag/morgen, een dagindeling, wat is een jaar, de dagen van de week, begrippen als ‘straks’ of ‘pas’, etc.
Het leren van de cijferklok is in principe niet moeilijker dan het lezen van de wijzerklok. Veel rekenmethodes starten met de wijzerklok.

1 like

Het onderwijs is toch niet zo veranderd in de afgelopen twintig jaar?

Die van mij leerden gewoon én thuis én op school klokkijken. Ik weet niet meer hoe lang ze erover deden (is al te lang geleden), alleen dat het bij de jongste langer was dan bij de oudste. Maar volgens mij werd daar op school ook mee geoefend, en ze konden het allebei zeker toen ze een jaar acht waren.

Ik weet nog hoe ik het vroeger leerde, met van die klokken op papier waarop je zelf de wijzers moest tekenen. Volgens mij was de leermethode bij mijn kinderen niet echt anders. Een klok op de kamer hielp ook (met de jongste hebben we daar echt mee geoefend).

Helaas, alleen de oudste draagt nog een horloge, en volgens mij is dat deels uit sentiment; dat is het horloge dat ze kreeg toen ze 18 werd :slight_smile: De jongste was zag de bui al hangen, en wilde niet eens een horloge hebben toen :stuck_out_tongue:

1 like

Is die kennis interessant dan? Om auto te kunnen rijden hoef je toch ook niet in detail te begrijpen hoe een verbrandingsmotor werkt? Of een differentieel? Of stuurbekrachtiging?

Ik denk dat het kennisniveau in het algemeen tegenwoordig juist hoger ligt dan vijftig jaar geleden. Vroeger moest ik naar de bibliotheek voor informatie, en had ik voor heel veel dingen maar één bron (b.v. een boek over het onderwerp, of één encyclopedie waar iets in stond). Tegenwoordig is er veel meer informatie beschikbaar. Het lijkt me dan ook veel nuttiger dat de huidige generatie leert hoe je informatie moet filteren, interpreteren en verrijken, dan hoe een computer werkt.

Bovendien; ik heb in de jaren tachtig informatica gestudeerd (bestond nog maar kort als aparte studie), dus ik heb veel van de “bits en bytes” geleerd. Maar waar het vroeger mogelijk was om het hele vakgebied ongeveer bij te houden (van netwerken tot databases tot programmeertalen en compilers tot processorarchitecturen) is dat tegenwoordig volstrekt onmogelijk. Sterker nog, binnen mijn eigen gebiedje moet ik onderhand behoorlijk tijd investeren om voorop te blijven lopen.

3 likes

Daar heb je gelijk in. Helaas is er ook heel veel onzin informatie. Facebook is een erger virus dan Corona. Voor veel mensen is dit gewoon de waarheid.

Er komen echt steeds meer domme mensen bij op deze aardkloot. Een aanrader is deze film. Erg leuk ook.

1 like

Daar is blijkbaar het laatste woord nog niet over gezegd. Dit artikel bijvoorbeeld belicht het verschijnsel van de “IQ-piek” van verschillende kanten.

Nee, het is negen voor 10 voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zeg ook niet dat we allemaal dommer worden. Zeker worden er mensen slimmer maar die groep wordt steeds kleiner tegenover de Facebook tokkies die het ene na het andere kind baren.

Ik denk dat dat meer een kwestie is van zichtbaarheid.

1 like

Dit klinkt mij niet echt als een wetenschappelijk onderbouwde mening in de oren.

1 like

Hoogopgeleide echtparen krijgen minder kinderen dan laag opgeleiden. Het geboortecijfer in onderontwikkelde landen is ook hoger dan in welvarende landen.

Beetje overdreven maar wel de waarheid en een aanrader deze film

Jeetje, wat zijn jullie nog dinosaurussen. Beetje met de tijd meegaan en zo eentje met e-sim om hun pols binden.

Wanneer het etenstijd is herinnert hun agenda er vanzelf aan dat t zo ver is.
Mocht het koken langer duren dan verwacht, pas je dat in jullie gezamenlijke agenda aan en dan gaat t alarm pas later af.

Als ze met etenstijd nog niet thuis zijn, dan bel je ze even op hun watch of check hun gps waar ze zitten.
Of gewoon ouderwets zonder eten naar bed. Leren ze ook snel genoeg klok kijken :wink:

1 like

Precies :hugs:

Hoe heet dat bij Rolex ook alweer ‘the Hulk?’ of ‘Kermit’?

1 like

Haha, op dit moment vertrouw ik hem de afstandbediening van zijn autootje niet eens toe, laat staan zo’n stuk electronica om overal te vergeten (in de betekenis van ergens achterlaten).