Leren klokkijken, nog tips?

Het niveau gaat steeds verder omlaag op scholen en we worden dus ook gewoon dommer in de maatschappij gezet. Alsof het onmogelijk is en kinderen trauma’s oplopen om te leren klok kijken.
Ik was jong toen ik kon klok kijken, hoe jong weet ik niet maar ik kon het gewoon en heb het ook op school nog geleerd.

Het is triest dat het niet meer gedaan wordt en kinderen geleerd wordt om op signaaltjes te reageren, dat gezegd hebbende heb ik geen goede tip voor je. Ik weet nog van de houten klok die op school werd gebruikt en dergelijke klokken zijn te vinden via google. Wel kwam ik dit nog tegen en msschien kun je daar wat mee https://www.klokrekenen.nl/

En met jou als vader zal de smurf het vast wel leren :slight_smile:

2 likes

Vroeg mee beginnen met het juiste materiaal :joy: en goede instructie :wink:

6 likes

Dan moet je die vraag ook eens op een ander moment stellen :joy:

Tikkers kinderhorloge. En dan eentje matchend met je eigen horloge :joy::ok_hand::hugs:

https://www.kinderhorloges.nl/a-46515289/tikkers-kinderhorloges/tikkers-metal-kinderhorloge-blauw-en-rood/

2 likes

Voordat we behoorlijk gaan generaliseren, laten we eerst even voor de zekerheid aan @Galf vragen of ze er helemaal niets mee doen, of nog niets mee doen.
De school hier in het dorp doet er wel gewoon aan, maar begint hier “echt” mee in groep 4, dus iets ouder dan bovengenoemde zoon.

3 likes

Gebrek aan oefenmateriaal komt hij zeker niet te kort…
Ik zal de link eens besnuffelen, bedankt daarvoor!

1 like

Nu in ieder geval niet. In hogere groepen vermoedelijk wel.
Maar ik zei al, ik ben wat ongeduldig soms :wink:

Dit vond ik een leuke app.

Disclaimer: ik ken de man die hem maakte. Ook een prima mens!

1 like

Ai, geen i-Product in huis…

1 like

Misschien een keer het batterijtje vervangen, dan geeft deze vaker dan 2x per dag de juiste tijd aan.
Bedank mij later maar :wink:

1 like

Het komt vanzelf … bij onze jongste duurde het ook best even voor het kwartje viel.

Ik waarschuw je alvast; tegen dat ze zestien zijn kunnen ze spontaan ineens ook niet meer klokkijken!

2 likes

Was mijn aller eerste horloge, :slight_smile: gekregen van mijn ouders in 1974 en nog steeds in mijn bezit.

of gewoon niet leren om de tijd te waarderen en voorkomen dat hij ook begint met deze idiote hobby hahahahhha

De Minilip blijft leuk en werkt.
Heb ik hier ook gekocht voor de kleine man.

Daarnaast de school vriendelijk aangemoedigd en die gebruiken nu deze op het digibord.

Deze ook nog van vroeger; Onder de ogen staat de digitale tijd. Een knop om die te laten zien en één knop om de tijd 5min te verzetten.

Kortom klokkijken was snel geleerd.

Dus het is negen voor min tien?

1 like

Die van mij is 3 en bij haar is het altijd: Kwart over uur :rofl:

2 likes

Haha, herkenbaar; van mij is twee en het is altijd “7-8-9-10”
:joy:

1 like

De tijd staat digitaal op een vergrendelde ipad :wink:

heb je een punt, maar ze raken dat ding ook niet aan voor vijf uur :wink:

1 like

Oef, goed excuus om zo’n Omega te kopen voor pappa… “Het werkt het beste als ze net zo’n horloge hebben als pappa.”

Hebben ze misschien ook een JLC menovox-achtig model bij tikkers? Of een Rolex sub?

1 like