Dit zal zeker een horloge zijn waarvoor ik dit topic gestart ben. Stond totaal niet op m’n radar. Alles wat tank is niet. Maar nu wel.
Ik denk inderdaad dat dit heel goed kan! Less is soms more toch?
Of een Cartier Tank…
Eindelijk iemand die dit ook benoemt. Lang leve de Ranger ![]()
Ik heb een kleine verzameling Braun / Dieter Rams audio apparatuur gehad. Prachtig en gebruiksvriendelijk design. Heb nog een RT20 staan.
Uiteindelijk was een IWC Mark XVIII mijn eerste mechanise horloge. Minimaal, goed afleesbaar, beetje in de sfeer van Rams. En wel het antwoord op jouw
ultieme leesbaarheid: een effen achtergrond, een duidelijke lume, rechte indices of Arabische cijfers en contrasterende wijzers. Ik hou ook meer van brushed oppervlakken
(niet mijn foto)
Eens qua dial, maar die hoekige kastvorm trekt wel degelijk de aandacht, dat is niet bepaald subtiel. Vandaar dat jij waarschijnlijk ook complimenten erover krijgt - wie anders als horlogeliefhebber maakt nou mee dat hun horloge opvalt voor non-liefhebbers? Bekend kwaaltje
Als je met ingetogen bedoeld iets wat discreet en netjes is, moest ik ook aan n Junghans Max Bill denken, maar dan deze waarvan ik persoonlijk lume stipjes op de 1,2,4,5,7,8,10&11 mis.
Als je met ingetogen bedoelt zonder vele sub dials en complicaties, maar t mag wel n tikkeltje stoer zijn dan moest ik gelijk denken aan n flieger.
Of n Damasko/Sinn achtige toolwatch denken. Voornamelijk geborsteld, goeie lume, niet zo druk (meestal alleen 3 wijzers).
Of n military/field watch zou ook in t rijtje kunnen vallen.











