Let op, fraude op HF

Dat is wel komisch, lijkt mij of gestolen/foutieve info of een misverstand/onverwachte ziekte. Kan me niet voorstellen dat je iemand gaat scammen met je echte info. Het is overigens niet toegestaan deze info online te delen evene een heads up. :sweat_smile:

Ja lullig met meerdere forumleden.

Yep

Offtopic:
Er zijn ook actieve leden die al 3 jaar op TL2 leven hoor :slight_smile:
Of je van mij moeten kopen is een tweede… :innocent::wink:

19 likes

Dan wordt de kans wel klein op een misverstand. Zeker omdat de account al een tijd inactief was tot voor kort. Die adresgegevens zullen nep zijn, of kloppen met de rekeninghouder, maar dat is dan een katvanger waarschijnlijk.

Verstandig is denk ik om met elkaar even per PB de beschikbare info uit te wisselen om elkaar te helpen en het een en ander te verifiëren. Ondertussen pas ik even de titel aan ter waarschuwing van andere leden.

3 likes

Ik vind “gezocht” topics altijd wel gevaarlijk en een lokmiddel voor oplichters. :man_shrugging:
Zou er zelf ook niet zo snel 1 aanmaken.

4 likes

Ik probeer besmeuren juist te voorkomen. Zal het melden via Pb.

4 likes

Voor de duidelijkheid en om meer slachtoffers te voorkomen:

Zoekt contact na een geplaatst topic “gezocht” met een mooi aanbod. Stuurt foto’s gejat van het web en bewerkt deze met AI.

Ik werd gelukkig net op tijd gewaarschuwd door een oplettend forumlid die zelf het slachtoffer is geworden, zoals nu blijkt.

14 likes

Of de beste man verkoopt in 24 uur zijn gehele collectie en die matched perfect aan alles wat er in het ‘gezocht’ deel staat, of het is een oplichter.

Mij heeft-ie in ieder geval gepakt, maar ik heb gelukkig twee andere leden kunnen behoeden voor meer ellende.

10 likes

Dat doe ik nu dus ook niet meer. Helaas hebben sommige mensen geen moreel besef. Dat hij van zijn fatbike mag vallen.

18 likes

Ik snap werkelijk waar niet waarom dit in offtopic moet.
Het is overduidelijk toch?

Zijn we zeer dankbaar voor.
Jammer dat je zelf de dupe bent.

1 like

Dit is mijn tweede account, in totaal zit ik op 8+ jaar. Ik ben nog steeds tl-1 haha. Wel heel betrouwbaar hoor, ik denk dat er zelfs een ervaring topic over me is :man_shrugging:

2 likes

Ik denk dat we de lul zijn helaas.

Is er een oplichter op het forum? Zo ja, dan miss handig dit gewoon naar algemeen HP te zetten. Dan is TL1 ook gewaarschuwd.

Uiteraard dient de oplichter aan de schandpaal gehangen te worden en direct verbannen te worden van dit forum!

2 likes

Erg k*t dit
Ik koop dat jullie het nog terugkrijgen.

1 like

Heb het lid geschorst.
Bericht in het algemeen deel geplaatst om iedereen te waarschuwen.

46 likes

Hij staat in FAQ heren, niet in Offtopic, dus TL1 kan er ook gewoon bij

2 likes

Balen dat dit gebeurt. Hij is wel een liefhebber zo te zien. Dat is dan wel apart.

Hoop dat de benadeelde personen weinig financiële schade zijn opgelopen.

Of een gehackt account. Als je wachtwoorden herbruikt is dat zo gebeurd natuurlijk.

Hopelijk blijft het bij één account.

1 like