Let op, fraude op HF

Met meerdere slachtoffers en meerdere aangiftes lijkt dit me toch opvolgbaar? Misschien samen contact opnemen met de politie en misschien ook iedereen nog even met hun bank?

1 like

Wel erg zuur. Maar ook goed om weer scherp te blijven.

1 like

Ik zou t wel durven :heart_hands:

Goed bezig! Misschien een sticky op horlogemarkt en horlogemarkt-gezocht? Ik kan eventueel wel een opzetje draften?

Hopelijk maar een klein bedrag?! :grimacing:

2FA zorgt er iig voor dat het moeilijker wordt, is ook beschikbaar op HF.

2 likes

Moderators hebben het opgelost.
Top en dank.

2 likes

Yep, dit is zo, hoef je op reddit ook niet te proberen. Gelijk vijf scammers in je inbox met foto’s gejat van Chrono waar het watermerk af gepoetst is.

Hier gaat het vaak wel goed, maar ook hier moet je voorzichtig zijn.

1 like

Zijn ze vast ook wel geweest. Oppassen dat we niet afglijden naar victim blaming, want tegenwoordig is het heel normaal om naar alles en iedereen argwanend en terughoudend te zijn. Maar dit nieuwe normaal is natuurlijk abnormaal.

6 likes

Dat is ook helemĂĄĂĄl niet wat ik zeg of bedoelde. Dat je dat er uit haalt vind ik jammer.

Ik bedoelde het in z’n algemeenheid.

Knap waardeloos dat dit soort oplichting ook z’n weg hiernaartoe gevonden heeft.

En dan nog leg je het soms af tegen een oplichter.
Het is gewoon veel te makkelijk geworden, via het internet
 en nu hoef je blijkbaar niet eens meer te leren photoshoppen

2 likes

Zeg ik ook niet. Alleen als jij als slachtoffer leest dat je hier ook voorzichtig moet zijn en dat gezocht topics lokvoer voor oplichters zijn, dan kun je dat ook opvatten als: dan ben ik schijnbaar niet voorzichtig genoeg geweest. Dus net zoals jij de verkeerde boodschap uit mijn bericht haalt kan een gedupeerde dat ook uit die van jou doen. En ook dat is jammer.

2 likes

Fair enough

Nogmaals, zo bedoelde ik het niet, en ik neem aan degene die zegt dat het een lokker is voor oplichters
 hopelijk ook niet.

Ik interpreteer dit als “wees gewaarschuwd”
En dat probeerde ik kracht bij te zetten.

Voor een oplichter is een zoekertje echt als honing. Hij weet wat jij wil en kan je iets heel aantrekkelijks voorstellen.

Ik ben me echt lam geschrokken toen ik voor het eerst ergens anders een zoeker plaatste voordat ik hier lid was en was er ook bijna voor gevallen.

En vrij recent had het mij voor het zelfde geld ook kunnen overkomen

Goed dat de slachtoffers naar voren zijn gekomen.

Best practices die we hier uit kunnen halen: plaatjes door een reverse image search halen en kijken of een lid ook actief is

Maar ook dat biedt geen garanties

4 likes

Nee weet ik wel hoor, geen stress :blush: ik dacht ik trek gewoon even (zeer) tijdig aan de rem :sunglasses:

2 likes

Ja en geen minuut te vroeg, als ik de reactie na ons zag die er drie seconden heeft gestaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha die heb ik niet gelezen gelukkig

OK dan gaat-ie weer terug. :wink:

Dat zegt niets. Ik ben na jaren actief te zijn geweest ook plots terug gezet naar level 2.

3 likes

Triest dat dit ook hier gebeurd. Sterkte voor de betrokkenen. Ik hoop dat karma bestaat.

1 like

Wat vervelend om dit te lezen, balen voor de slachtoffers. Zo’n figuur die op die manier geld probeert binnen te halen is gewoon een kl**tzak. Nu heeft Jurgen die verwijderd, maar het blijft oppassen, via VPM kan die zo weer op het hf.

Zelf koop ik alleen bij leden die ik ken, check ook altijd de refs. En ken ik een lid niet, informeer ik ook bij andere leden. Niet dat ik iedereen wantrouw hoor, maar safety first. Maar belangrijk is en blijft, heb je zo’n ervaring, mods waarschuwen!!!.

17 likes

Jezus Ferry, soms praat je geen onzin :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

7 likes