Als je zo bezig moet zijn met de “hobby” (bovenstaande reacties, kluiswaarde etc) dan zou het van mij niet meer hoeven.
Overigens vraag ik mij af of men zich wel realiseert dat “spotters” jou een filiaal van DNK zien verlaten en je gewoon tot aan je voordeur van je huis kunnen volgen. Of eventueel je onderweg beroven van je horloge of andere waardevolle spullen.
Hele DNK verhaal is net zo veilig als de zwakste schakel en die schakel blijf je toch zelf.
Inderdaad. Ik heb een externe kluis meer voor echtheidscertificaat, garantiebewijs, diamantcertificaat en cash geld (wat ik niet heb)etc.
Niet zozeer om de sieraden/horloges erin te leggen. Die worden gedragen en liggen thuis.
Als ze dan gestolen worden, kan ik iig aantonen dat ik ze had
Dan is het inderdaad goedkoop, maar dat is dan wel met die korting die jij krijgt
Even een algemeen antwoord voor de rest v.w.b. de verzekering van je horloges bij DNK. Ga er vanuit dat aangifte een vereiste is, daarnaast als het om horloges gaat een zo recent mogelijk taxatierapport. Daarnaast wordt er natuurlijk ook onderzoek gedaan bij een kraak. Heb je een laag inkomen en je claimt de volle mep van €45.000 of €90.000 willen ze wel graag zien hoe je dat bekostigd hebt, lijkt mij ook wel logisch.
Maar goed, dit is een aanname van mij, ga het nog informeren bij DNK. Wat betreft verzekeringen op zich, staat het wel in de voorwaarden en vooral in de kleine lettertjes.
En om nu te zeggen dat het in Jip en Janneke taal staat, niet dus. Je moet het echt wel 2-3 keer goed doorlezen en als het niet duidelijk is bellen. Dat heb ik dus ook gedaan, geef wel altijd aan dat ik het gesprek opneem zodat ik het later terug kan luisteren. Daar doen ze niet moeilijk over.
Klopt helemaal, maar dat geeft Detec zelf ook aan hoor. Vragen waar je woont en dan krijg je van hen 3 adresjes bij jou in de buurt van erkende installateurs die een borg certificaat mogen afgeven. Neem aan dat Detec daar dan wel provisie van krijgt, maar wil je perse dat Detec het zelf doet kan dat natuurlijk ook. Maar idd offertes aanvragen is wel zo handig, komen ook bij je thuis om je advies te geven met betrekking tot de beveiliging.
Zoals ik al in mijn topic heb aangegeven schrok ik gewoon van de voorwaarden en dan vooral dat een taxatierapport een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Je sluit diverse verzekeringen af, melden dan wat de premie is en voor hoeveel je verzekerd bent. Dus je moet echt goed doorvragen over de voorwaarden, dat is dus gewoon mijn les nu.
Verder wel zo handig om je taxatierapport ook in de kluis te leggen, kopieën van maken (ten minste zo doe ik het ) en die bij 1 van de kids te leggen en ook bij je thuis.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald? Maar merk hier dat het de mensen wel aan het denken zet, daarom schreef ik dit topic ook. Foto’s maken is misschien wel handig, maar alleen foto’s zeggen dus niets!
Dat is zowiezo een goede tip, altijd alert blijven maar neem aan dat iedereen dat wel doet.
Nee joh, je moet het gewoon in 1 keer goed regelen en lekker genieten van je hobby
Dan heb je genoeg aan een notariskluis, kost weinig en zeker interessant voor diegene die 1-2 horloges hebben, wel je verzekering goed regelen zodat je horloge ook buiten verzekerd is.
Kunnen we niet lering trekken uit de grote kluisjesroof van de Rabobank in Oudenbosch een paar jaar geleden? Ik ben benieuwd hoe de afhandeling daar is gegaan.
Maar ik begrijp hieruit dat de Rabobank zelfs schade bóven de 45k heeft vergoed? Terwijl het verzekerde bedrag 45k was?
Waarom zou de Belastingdienst moeten worden geïnformeerd over een schadevergoeding? Als je daar het (negatieve) bedrag van de schade zelf bij optelt dan kom je toch precies op € 0,00 ?
Ik weet dat ik na de vakantie toch e.e.a. eens heel duidelijk wil weten. Ben overigens niet bang voor een kraak hoor, heeft wel iets weg van de EBI .
Maar las dus ook dat verhaal van de RABO, maar mij werd verteld door DNK dat er maximaal uitgekeerd wordt tot het verzekerde bedrag. En DNK is natuurlijk niet een bank zoals wij de banken kennen, die zijn er dus mee gestopt of willen stoppen met het verhuren van kluisjes. Lees maar eens de voorwaarden die niet in de kleine lettertjes staan, daar staat duidelijk dat wanneer de waarde ver boven het verzekerde bedrag uitsteekt, je dan 1 of meerdere kluizen moet huren.
Onderaan in hun site staan vragen van mensen en 1 van die vragen is tot hoeveel is mijn kluis verzekert. Het volgende antwoord van DNK is als volgt:
“De inhoud van uw safeloket is vanaf een type A-kluis standaard tot 45.000 euro verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking verhogen naar 90.000 euro. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om meerdere safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.”
Handig om te weten als je dure horloge’s in de safe hebt liggen die het verzekerde bedrag overstijgen, meer kluisjes huren dus.
Maar stel dat er ooit zoiets zou gebeuren bij DNK en ze betalen boven de 10 k uit dan verwacht ik dat de belasting keurig op de hoogte zal worden gesteld, kan je dan het uitgekeerde bedrag niet verantwoorden dan heb je toch echt een probleem.
Maar even iets anders over DNK, had laatst in een pb een gesprek met een HF lid die naast of vlak naast DNK woont. Die wisselde dus echt vaak van horloge, lekker makkelijk ging hij vanuit. Maar zoals jullie weten krijg je altijd bericht wanneer je in de kluis bent geweest. Hij kreeg toen een bericht of ze even met hem/haar konden praten vanwege het bijna dagelijks gebruik van de kluis. Uitgelegd waarom hij daar dus zo vaak kwam en toen was er dus niets aan de hand. Ik ga er vanuit dat hij/zij mij de waarheid vertelde, dus ook dat wordt dus in de gaten gehouden door DNK, benieuwd of er ook anderen zijn die hetzelfde is overkomen. Voor mij klinkt het wel logisch als je praktisch iedere dag je kluis bezoekt dat men daar wat meer van willen weten, denk aan politie, belasting enz. Maar ook dat ga ik navragen.
En niet vergeten om je Velux dakraam af te sluiten.
Was het dakraam op slot of niet? Die vraag staat centraal in een geschil tussen verzekeraar ASR en een klant die thuis bestolen werd van drie dure horloges van de merken Cartier en Patek Philippe. De verzekeraar stelde dat het dakraam van de badkamer op een kier had gestaan en wilde daarom geen cent uitbetalen, blijkt uit de zaak die de man tegen de verzekeraar aanspande bij het financiële klachteninstituut Kifid. De inbreker had voor ruim €30.000 aan geld en juwelen buitgemaakt.
Omdat de consument in het betreffende weekend niet aanwezig was in de woning, kon van hem worden verwacht dat hij alle deuren en ramen afsloot. Dit brengt mee dat niet voldoende voorzorgsmaatregelen zijn genomen om de schade te voorkomen”, aldus de commissie. De verzekeraar hoeft de schade dus niet te vergoeden.
Dat was toch een profwielrenner die dat ooit eens had gedaan, zijn autoruit van binnenuit ingeslagen vanwege een “auto inbraak”? Oplettende agent had hem door.
En erin, netjes dichtnaaien, oeps nu heb ik mijzelf verraden. Aha heb nog een ander idee, oud vet, horloges erin en niemand die het vindt. Verdorie nu weten jullie dit ook al, nou ja dan maar gewoon de kluis in