Let op met je horloge- cq kostbaarhedenverzekering

Eerste waar ik aan dacht was een kluis huren bij een bank.
Hier de oude rabobank in Spijkenisse

1 like

Ieder moet doen wat hij wil, maar ik vind het erg buitensporig allemaal.
Als ik dat allemaal zou moeten doen, dan ging ik echt over naar 1 Seikootje.

En vergeet niet: verzekeringen geven je een parapluie, en pakken hem af als het gaat regenen.
Dus wellicht vinden ze na jouw maatregelen voor een godsvermogen straks nog wel een reden om niets te betalen.

3 likes

Ha gelukkig, ben ik toch geen domme …, maar een notaris moet je er wel op wijzen. Wat je er zelf mee doet is je eigen verantwoordelijkheid :smiley:.

Ik heb mijn horloges niet als belegging maar om te dragen, maar heb je veel horloges die een bepaald vermogen vertegenwoordigen dan krijg je te maken met de omgekeerde bewijslast en dan wordt de belastingdienst echt niet wee van mijn blauwe oogjes :wink:. Maar goed dat mogen de kids lekker uitzoeken als wij er niet meer zijn, misschien zijn dan horloges zo ouderwets dat je ze kan ruilen voor een brood :rofl:

Dat is dan echt een zeldzaamheid, hier zijn alle banken afgestapt met het verhuren van een kluis. Denk dat de kluisverhuur in Voorne Putten gewoon van DNK is en bedoelt voor de vaste klanten. Ben je geen klant daar dan denk ik dat je geen kluis kunt huren, maar kan mij vergissen natuurlijk :innocent:.

Ja innen kunnen ze goed, maar als ze moeten betalen proberen ze er altijd onderuit te komen. Laten we hopen dat het niet zover komt?

2 likes

De rabobank is vertrokken en dit bedrijf heeft het overgenomen. Persoonlijk heb ik geen ervaring met kluizen. Het enige van waarde dat ik heb is mijn gezin. Maar die wilden niet in de kluis😁

14 likes

Centraal beheer zou ik afraden univé werk ik tefens maakt niet uit want doe geen paticulieren maar heeft wel een goede kostbaar heden verzekkering

1 like

Wat ik trouwens zelf mega vervelend vindt is dat het altijd gekopeld is aan de inboedel heb nog nket echt een kostbaarheden verzekkering gevonden waar dit wel kan

Want ja ik heb geen inboedel verzekkering maar wel al een poging tot beroving gehad dus toch fijn als ik het kan verzekkeren voor een 10 tje inde maand zou ik het al prima vinden

1 like

Heel vervelend om te horen, is toch een trauma. Maar wat ik niet begrijp (of ik lees het verkeerd) is dat je Centraal beheer afraad en daar blijkbaar dus voor de zakelijke klanten werkt. Maar dat je geen inboedelverzekering hebt bij Univé, neem aan dat je als werknemer korting krijgt en weet hoe belangrijk een inboedelverzekering is, mag hopen dat je wel een aansprakelijkheids verzekering hebt, toch?
Zo dan, dat zou lekker zijn een kostbaarheidsverzekering voor €10,00 p.m kan je voor mij geen balletje opgooien bij Univé :wink:.

Klopt ik heb rondlijdingen gehad bij de afdeling schades bij de achmea group
Maar dat vondt ik oke maar kon beter
En korting bij unive ja zekker die zijn prima haha
Wat betreft in boedel ben 20 en woon nog thuis
En zelf doe ik alleen zakelijk verzekkering momenteel heb wel een jaar gewerkt bij sns maar die sws geen horloges buitenhuis
Weet wel dat het bij unive 6 euro duurder was voor 1 horloge max waarde 5200 komt er dan bij de inboedel op kom ik op 18 euro uit totaal maar is voor mij te veel voor 1 horloge
Eengiste reden waarom ik het wil is dat mag het weer gebeuren dat ik hem gelijk kan af geven vorige keer hadden ze een mes en een wapen
Achja gekke wereld is het nu met alles

1 like

En waar bewaar je de bewijzen van de waarde van deze horloges? Want alleen een foto zegt niks met al die namaak tegenwoordig. Niet lullig bedoeld maar dat zou mijn eerste vervolgvraag zijn

En fotos maken is leuk maar je moet datum aantonen, dat het in die lade met jouw nr zat toen het weer dicht ging en met inhoud erin waarvan je kan bewijzen dat het echt is en geen namaak. Lijkt me heel lastig…

Je bent dus nog een Jonkie, lekker onder moeders paraplu. Eten wordt voor je gemaakt, wasjes worden gedraaid, enz. Lekker van genieten joh, je bent maar 1 keer jong.
Trouwens dan is die Univé best wel duur, €18,00 p.m voor een horloge van €5200,00 is dus echt niet goedkoop en dat is dan ook nog eens met korting.
Echt wel schrikken met een mes en een wapen, gewoon afgeven die handel, je leven is meer dan een horloge waard. Hebben ze die gasten nog te pakken gekregen, nee zeker? Ja joh, zelfs al heb je een horloge van een paar honderd doen ze het nog.

1 like

Dat klopt. Dat gaat die medewerker ook helemaal niets aan. Maar toen jij je kluis aan vroeg is er als het goed is gevraagd, waar je de kluis voor gaat gebruiken. En heb je tevens lijsten meegekregen waarmee je bij kunt houden, wanneer je de kluis hebt gebruikt en wat er op dat moment in of uit is gegaan.

Tevens werd mij geadviseerd, om altijd overal foto’s van te maken tijdens het kluis gebruik. Dat mocht er iets gebeuren, dit de boel een stuk aannemelijker zal maken voor afhandeling met verzekering.

Heb zelf ook twee kluizen bij DNK. Goed geregeld daar. En stukken voordeliger dan bij al die moeilijke verzekeraars die het onmogelijke van je vragen.

4 likes

Dan ligt het er blijkbaar aan bij welk filiaal je zit, aan mij werd alleen gevraagd of het particulier of zakelijk is, geen lijsten mee gekregen. Krijg wel altijd een mailtje dat ik naar de kluis ben geweest met de datum en tijd. Verder zal het die dame boeien wat ik in die kluis stop, zal ze ook nooit naar vragen. Je gaat het hok in met je kluis en als je klaar bent staat ze je op te wachten met de sleutel, samen de kluis op slot doen en klaar is kees (in dit geval, Ferry). Zeker goed geregeld bij DNK, alleen aan de openingstijden mogen ze wat mij betreft wel wat doen. Maandag en dinsdag tot 5 uur en vrijdag tot 2 uur. Heb al een paar keer gevraagd of ze ook niet op zaterdagochtend/middag open konden zijn. Geeft ze dan door, maar er verandert dus niets. Wel op de Blaak zijn ze op zaterdag ook open maar dan zit je weer met parkeren.

Ik kreeg dit wel mee bij mijn contract. Je zou dit ook zelf op papier kunnen zetten natuurlijk. De datum die je invuld correspondeert dan met de datum van email die je krijgt van DNK na het kluis bezoek.

Helemaal waterdicht krijg je dit soort dingen nooit en gaan verzekeringen vaak toch uit van het goede van de mens.

1 like

O maar ik hou het wel bij hoor, wat erin gaat en wat eruit gaat. Ga het toch nog eens vragen hoe DNK te werk gaat bij een kraak, toch wel handig daar wat meer zekerheid over te krijgen. Maar knappe kerel die die kluisdeur open weet te krijgen, man wat een ding is dat zeg. Weet wel dat ze tegen mij zei, overal hangen er camera’s en als er foute figuren binnen komen staan ze zo voor de deur. Alleen kan die dame niets hoor, met 1 sleutel kom je echt niet in het kluisje. Sterker nog, ze kent mij ondertussen best wel goed maar was 1 keer mijn legitimatie vergeten, nou kon dus echt niet bij de kluis. Daar zijn ze echt heel zorgvuldig in.

1 like

Dat mag ik hopen.

1 like

Ik heb eens naar kostbaarhedenverzekeringen gezocht op het net.

Ik werdt ook niet happy van de voorwaarden…

Het scheelt dat ik bij lange na geen kanon van een collectie van wat dan ook in bezit heb.

Kleding wellicht. Maar dat is meer old skool under the radar quality ipv Gucci D&G Versace Balenciaga Canada Goose Stone Island en Parajumpers.

Dus daar slaan in mijn geval de hippe capushongangsters niet op aan gelukkig.

In sommige gevallen kan je beter je polisgeld apart zetten. En bij roof aanspreken voor wat nieuws om de pols als we het over horloges hebben.

Maar als de kostbaarheden echt substantieel zijn op meerdere gebieden dan is het wel noodzakelijk tegenwoordig. Ik heb ook de eis voor taxatierapporten veel frequenter dan 6 jaar voorbij zien komen bij bepaalde verzekeraars.

Dan ben je d’r lekker druk mee zeg maar.

Maar voorwaarden uitpluizen is een pré. Dat is zeker. :+1:

1 like

Niet op de afdeling Communicatie in Utrecht zeker?

9 likes

DNK is zeker de eenvoudigste en goedkoopste manier om alles netjes en veilig op te bergen.

Vergeet echter niet het horloge om je pols. Dit moet ook verzekerd zijn. Vaak valt het standaard onder jouw inboedel, maar zeker als het iets duurder is, is het de moeite waard om daar ook eens naar te informeren

1 like

Aanraders voor buitenshuis verzekering mbt horloges? Zo te lezen is het icm inboedel al een drama, laat staan buiten (verwacht ik dan)