Ik ook.
Dat zijn wel heel kleine lettertjes!
Dan ben ik verkeerd voorgelicht want mij is verteld dat DNK niet hoefde te weten wat er in dat kluisje zit.
Een medewerker haalt er samen met jou een cassette uit en dan kom je in een (vies) kamertje en als je klaar bent dan berg je samen de cassette weer op in de kluis. Er wordt niet gecontroleerd wat er aan de inhoud van die cassette is veranderd.
Waar zou zo’n bewijs uit kunnen bestaan? Dit komt op mij over als ‘onredelijk bezwarend’ ik kan verder de herverzekeraar ook niet kiezen of controleren
Klopt is mij ook vertelt altijd foto maken, dat doe ik dan ook netjes
Edit: basis is 45 k kun je verhogen naar 90 k
Tuurlijk, graag gedaan
Ze hoeven het niet live te zien om te controleren, zou ik ook niet willen persoonlijk. Maar wel achteraf in geval van zo’n incident dus adhv foto bewijs.
Voor de rest geen idee man, ben de DNK niet.
Dan leen ik wel wat foto’s van HF
Maar bedankt voor het mij attent maken hierop
Wie heeft dit nu weer naar offtopic gezet? Mag Fred er weer niet bij.
@fredpanarai1 Als je vorige week Vrijdag (dacht ik) op een scootmobiel door het centrum van Den Haag reed zou ik die Sea Dweller maar wat meer onder me mouwtje houden. Dat ding zag ik van 10 meter afstand
Precies, altijd ff fotoootje
Wat een toestand ik weet van voorwaarden maar dit gaat echt heeeeel ver
even een wakeup call om alles na te zien
Ik maak idd een foto. Het is natuurlijk niet helemaal waterdicht maar geeft wel een goede indicatie. Weet wel dat er een paar jaar geleden bij kluiskraken in Oudenbosch en Roosendaal een hoop huurders de boot in gingen. Sommigen claimden ook wel dat er kilo’s goud in lagen.
Het is niet anders dan dat er bij je thuis wordt ingebroken.
Ook thuis moet je aannemelijk maken dat hetgeen je claimt aanwezig was.
Je kan wel een foto maken maar ze weten niet of je het erin hebt gestopt of eruit hebt gehaald (of geen van beide).
Ik denk dat de enige reële mogelijkheid tot goed bewijs zal moeten bestaan uit (meerdere) getuigen. Dit lijkt me in de praktijk niet te doen trouwens…
Let wel even op met de belastingdienst. Las dat de zwartspaarders van die Raboroof van een paar jaar terug mogen aftikken. Claim je het gestolen geld kijkt de fiscus naar je aanslagen.
Daarom beter horloges/sierraden dan goud of contanten, die hoef je niet op te geven op je aangifte.
Officieel behoor je dat dus wel aan te geven bij de belasting, tenminste dat zei mijn notaris bij het opmaken van ons testament. Dus ook roerende goederen behoor je op te geven, zeker als het om dure horloges gaat. Ziet de belasting toch als vermogen, dat de mensen dat niet doen is een ander verhaal. Nu weet ik niet hoe het werkt, mijn vrouw en ik hebben ieder een eigen testament maar hebben beide ook toegang tot de kluis. Maar stel dat je een ongeluk krijgt en er alle 2 niet meer bent, hoe het dan afgewikkeld wordt door DNK weet ik eigenlijk niet, ga ik wel vragen bij het volgende bezoek.
Dat is wel een leuke discussie. In principe zijn kunst, auto’s en horloges vrijgesteld omdat het voor eigen gebruik is, zie;
Maar worden ze gebruikt als ze allemaal nieuw in de stickers in de kluis liggen?
Ik ben geen fiscalist of notaris, maar ik heb begrepen dat wat Boris zegt klopt. Als je komt te overlijden en ze worden onderdeel van de erfenis dan wil de fiscus wel z’n deel.
Je bent echt een domme lul als je horloges en kunst in je testament op gaat nemen
Plak er dan maar vast een gele Post-it op voor de erfgenamen.
Tja, wat is als belegging? In de stickers misschien wel, maar alles daarna is gewoon gebruik. Doe hem een keer in de kluis om je pols om er naar te kijken, kunst.
Dit geldt alleen als het voor 70% of meer als belegging wordt aangehouden, de wetgever heeft bepaalt dat de bewijslast ligt bij de belastingdienst. Veel succes daarmee.
Zo lang je niet actief erin handelt kom je er wel mee weg. Anders ook nog top tarief IB afrekenen over de gemaakte winsten. Lezen jullie mee pseudo handelaartjes