Verzekeringsfraude is verzekeringsfraude.
De 18 euro is dan voor de inboedel
Plus hotloge inboedel alleen is 12 euro en het horloge 6
Nee
Dat was natuurlijk een grapje hè
Een verzekering optuigen met onmogelijke voorwaarden zodat er nooit uitbetaald hoeft te worden lijkt me ook niet in de haak. Ze moeten je wel in de gelegenheid stellen om te kúnnen bewijzen wat er in die kluis ligt of lag
Foto’s tijdens het kluisbezoek zijn natuurlijk geen bewijs. Je kan niet aantonen dat de foto’s daar gemaakt zijn. Je kan niet aantonen of de dingen op de foto’s zijn toegevoegd of ontrokken aan het kluisje enz. enz.
Dus enige oplossing is dan dat er altijd iemand die de kluis verhuurt de inhoud inventariseert bij elk bezoek?
Ben je weer ff lekker mee bezig weer, zo op de 2e donderdag in oktober.
Wellicht ten overvloede en wellicht voor Jan met de korte achternaam, maar misschien is het een idee om niet meteen all in met Detec te gaan, maar te kijken welke installateurs onder de vlag van Detec werken en daar een offerte aanvragen. Ook zij kunnen vaak all in offerte maken, zonder tussenkomst van het overkoepelende orgaan Detec. Zou in kosten kunnen schelen.
Ik heb vroeger (lang) voor Devision/Detec op de meldkamer gewerkt, vandaar deze kennis over zelfstandige installateurs, zoals bijvoorbeeld Reurslag beveiligingen. Reurslag bestaat volgens mij nog steeds en heeft zelf ook een politiekeurmerk, dacht ik.
Ja precies en dat is natuurlijk ondoenlijk want dan moet zo’n medewerker ook nog onderscheid kunnen maken tussen nep-horloges en echte.
Laat ze het makkelijk houden en gewoon garanderen dat de kluis niet opengebroken wordt. DNK verzekert zich hier dan -zelf- tegen en keert een afgesproken bedrag uit naar de huurder van de kluis mocht de kluis toch opengebroken worden.
Dus niet de constructie waarbij ze eigenlijk tussenpersoon zijn in een verzekeringsovereenkomst tussen de huurder van de kluis en een derde
Smartphones these days, kunnen locatie en datum opslaan bij foto’s. Is nog geen 100% waterdichtheid, want idd, wie zegt dat je het werkelijk in je kluislade hebt gelegd. Mocht dat laatste het geval zijn, dan pleeg je fraude. Zal best gebeuren, maar zit je wel met een opgegeven goed na een inbraak.
Moet je ook maar net willen, maar mij niet gezien.
Foto’s zijn geen sluitend bewijs. Maar hoe meer je aan kunt leveren, des te makkelijker de afhandeling bij uitkering
Denk dat het niet makkelijk is om dat te garanderen. Een afgesproken bedrag is ook een lastige aangezien er mensen zijn die 1 horloge hebben van 75k en anderen 10 voor 60k, en dan heb ik het nog niet eens als die laatste groep er 5 uithaalt en een te hoge uitkering zou krijgen.
Al met al is er nooit 1 contructie die waterdicht is.
Mogen zijn niet en gaat het personeel wat daar werkt ook niets aan.
Enige wat wel automatisch wordt bijgehouden, is hoe vaak de kluis wordt bezocht. Wanneer men dit niet vertrouwd, kan dit door worden gegeven aan desbetreffende instanties voor nader onderzoek.
Ik pleitte hier niet voor maar reageerde op de stelling dat foto’s niet als bewijs kunnen dienen voor de inhoud op welk moment dan ook. Enige waterdichte oplossing die niet uitvoerbaar is, is mijn voorbeeld. Zolang een verzekeringsmaatschappij de klant niet benadeelt obv foto’s zal het ook niet veranderd hoeven te worden.
Verzekeraars hebben ook een stukje eventuele “fraude” ingecalculeerd in hun prijzen. Dat heet “risico dekking”.
Je weet nooit helemaal zeker of het klopt wat iemand opgeeft of een slaatje uit zn verzekering wilt slaan.
Blijft een moeilijk verhaal!
Zorg voor zo veel mogelijk bewijs. Taxatie rapporten (ook lastig gezien, wat is nou de werkelijke waarde op welk moment) enz.
Laten we gewoon hopen dit nooit mee te hoeven maken. In de tussentijd blijven we natuurlijk wel die dikke premies betalen
Als je zo bezig moet zijn met de “hobby” (bovenstaande reacties, kluiswaarde etc) dan zou het van mij niet meer hoeven.
Overigens vraag ik mij af of men zich wel realiseert dat “spotters” jou een filiaal van DNK zien verlaten en je gewoon tot aan je voordeur van je huis kunnen volgen. Of eventueel je onderweg beroven van je horloge of andere waardevolle spullen.
Hele DNK verhaal is net zo veilig als de zwakste schakel en die schakel blijf je toch zelf.
Ik heb 2 krokodillen die de wacht houden thuis bij mijn waardevolle spullen, kost me 1 kip elke ca. 2 weken.
Kleine krokodillen dan, Ik heb er natuurlijk geen zicht op, maar weet je zeker dat het 2 krokodillen zijn en niet 2 salamanders?
Ja, groot Miami Vice fan.
Dat verklaart een hoop… Je vertelt gewoon niet eerlijk dat ze 1x in de week ook een volwassen lijk krijgen
Poah, externe kluizen, verzekeringen, taxatierapporten, alarmsystemen…
Begint meer op werk te lijken dan op een hobby bij sommige
Inderdaad. Ik heb een externe kluis meer voor echtheidscertificaat, garantiebewijs, diamantcertificaat en cash geld (wat ik niet heb)etc.
Niet zozeer om de sieraden/horloges erin te leggen. Die worden gedragen en liggen thuis.
Als ze dan gestolen worden, kan ik iig aantonen dat ik ze had
Dan is het inderdaad goedkoop, maar dat is dan wel met die korting die jij krijgt
Even een algemeen antwoord voor de rest v.w.b. de verzekering van je horloges bij DNK. Ga er vanuit dat aangifte een vereiste is, daarnaast als het om horloges gaat een zo recent mogelijk taxatierapport. Daarnaast wordt er natuurlijk ook onderzoek gedaan bij een kraak. Heb je een laag inkomen en je claimt de volle mep van €45.000 of €90.000 willen ze wel graag zien hoe je dat bekostigd hebt, lijkt mij ook wel logisch.
Maar goed, dit is een aanname van mij, ga het nog informeren bij DNK. Wat betreft verzekeringen op zich, staat het wel in de voorwaarden en vooral in de kleine lettertjes.
En om nu te zeggen dat het in Jip en Janneke taal staat, niet dus. Je moet het echt wel 2-3 keer goed doorlezen en als het niet duidelijk is bellen. Dat heb ik dus ook gedaan, geef wel altijd aan dat ik het gesprek opneem zodat ik het later terug kan luisteren. Daar doen ze niet moeilijk over.
Klopt helemaal, maar dat geeft Detec zelf ook aan hoor. Vragen waar je woont en dan krijg je van hen 3 adresjes bij jou in de buurt van erkende installateurs die een borg certificaat mogen afgeven. Neem aan dat Detec daar dan wel provisie van krijgt, maar wil je perse dat Detec het zelf doet kan dat natuurlijk ook. Maar idd offertes aanvragen is wel zo handig, komen ook bij je thuis om je advies te geven met betrekking tot de beveiliging.
Zoals ik al in mijn topic heb aangegeven schrok ik gewoon van de voorwaarden en dan vooral dat een taxatierapport een beperkte houdbaarheidsdatum heeft. Je sluit diverse verzekeringen af, melden dan wat de premie is en voor hoeveel je verzekerd bent. Dus je moet echt goed doorvragen over de voorwaarden, dat is dus gewoon mijn les nu.
Verder wel zo handig om je taxatierapport ook in de kluis te leggen, kopieën van maken (ten minste zo doe ik het ) en die bij 1 van de kids te leggen en ook bij je thuis.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald? Maar merk hier dat het de mensen wel aan het denken zet, daarom schreef ik dit topic ook. Foto’s maken is misschien wel handig, maar alleen foto’s zeggen dus niets!
Dat is zowiezo een goede tip, altijd alert blijven maar neem aan dat iedereen dat wel doet.
Nee joh, je moet het gewoon in 1 keer goed regelen en lekker genieten van je hobby
Dan heb je genoeg aan een notariskluis, kost weinig en zeker interessant voor diegene die 1-2 horloges hebben, wel je verzekering goed regelen zodat je horloge ook buiten verzekerd is.