Let op met je horloge- cq kostbaarhedenverzekering

Kans op een kraak bij dnk is heeeel klein echt heel klein

2 likes

Kunnen we niet lering trekken uit de grote kluisjesroof van de Rabobank in Oudenbosch een paar jaar geleden? Ik ben benieuwd hoe de afhandeling daar is gegaan.

2 likes

Recent in het nieuws:

2 likes

Maar ik begrijp hieruit dat de Rabobank zelfs schade bóven de 45k heeft vergoed? Terwijl het verzekerde bedrag 45k was?

Waarom zou de Belastingdienst moeten worden geĆÆnformeerd over een schadevergoeding? Als je daar het (negatieve) bedrag van de schade zelf bij optelt dan kom je toch precies op € 0,00 ?

1 like

Blijkbaar.

Ging om het contant geld wat boven de 500 euro moet worden opgegeven in de belastingaangifte:

2 likes

Ik weet dat ik na de vakantie toch e.e.a. eens heel duidelijk wil weten. Ben overigens niet bang voor een kraak hoor, heeft wel iets weg van de EBI :smiley:.
Maar las dus ook dat verhaal van de RABO, maar mij werd verteld door DNK dat er maximaal uitgekeerd wordt tot het verzekerde bedrag. En DNK is natuurlijk niet een bank zoals wij de banken kennen, die zijn er dus mee gestopt of willen stoppen met het verhuren van kluisjes. Lees maar eens de voorwaarden die niet in de kleine lettertjes staan, daar staat duidelijk dat wanneer de waarde ver boven het verzekerde bedrag uitsteekt, je dan 1 of meerdere kluizen moet huren.

Onderaan in hun site staan vragen van mensen en 1 van die vragen is tot hoeveel is mijn kluis verzekert. Het volgende antwoord van DNK is als volgt:
ā€œDe inhoud van uw safeloket is vanaf een type A-kluis standaard tot 45.000 euro verzekerd. Indien gewenst kunt u uw dekking verhogen naar 90.000 euro. De dekking geldt per safeloket. Het is dus ook mogelijk om meerdere safeloketten te huren voor een hogere dekking. U spreidt dan uw kostbaarheden over meerdere safeloketten.ā€

Handig om te weten als je dure horloge’s in de safe hebt liggen die het verzekerde bedrag overstijgen, meer kluisjes huren dus.

Maar stel dat er ooit zoiets zou gebeuren bij DNK en ze betalen boven de 10 k uit dan verwacht ik dat de belasting keurig op de hoogte zal worden gesteld, kan je dan het uitgekeerde bedrag niet verantwoorden dan heb je toch echt een probleem.

Maar even iets anders over DNK, had laatst in een pb een gesprek met een HF lid die naast of vlak naast DNK woont. Die wisselde dus echt vaak van horloge, lekker makkelijk ging hij vanuit. Maar zoals jullie weten krijg je altijd bericht wanneer je in de kluis bent geweest. Hij kreeg toen een bericht of ze even met hem/haar konden praten vanwege het bijna dagelijks gebruik van de kluis. Uitgelegd waarom hij daar dus zo vaak kwam en toen was er dus niets aan de hand. Ik ga er vanuit dat hij/zij mij de waarheid vertelde, dus ook dat wordt dus in de gaten gehouden door DNK, benieuwd of er ook anderen zijn die hetzelfde is overkomen. Voor mij klinkt het wel logisch als je praktisch iedere dag je kluis bezoekt dat men daar wat meer van willen weten, denk aan politie, belasting enz. Maar ook dat ga ik navragen.

1 like

En niet vergeten om je Velux dakraam af te sluiten.

Was het dakraam op slot of niet? Die vraag staat centraal in een geschil tussen verzekeraar ASR en een klant die thuis bestolen werd van drie dure horloges van de merken Cartier en Patek Philippe. De verzekeraar stelde dat het dakraam van de badkamer op een kier had gestaan en wilde daarom geen cent uitbetalen, blijkt uit de zaak die de man tegen de verzekeraar aanspande bij het financiĆ«le klachteninstituut Kifid. De inbreker had voor ruim €30.000 aan geld en juwelen buitgemaakt.

Omdat de consument in het betreffende weekend niet aanwezig was in de woning, kon van hem worden verwacht dat hij alle deuren en ramen afsloot. Dit brengt mee dat niet voldoende voorzorgsmaatregelen zijn genomen om de schade te voorkomenā€, aldus de commissie. De verzekeraar hoeft de schade dus niet te vergoeden.

Bron: Telegraaf 17 okt 2022

2 likes

En daarnaast een les om niets onder je matras verstoppen. :upside_down_face:

1 like

Daarom voor de zekerheid zelf nog een baksteen door de ruit gooien. Heb je dit soort discussies niet.

Wel vanaf buiten :grimacing:

3 likes

Goei plekske jonguh, daar zoekt niemand

Dat was toch een profwielrenner die dat ooit eens had gedaan, zijn autoruit van binnenuit ingeslagen vanwege een ā€œauto inbraakā€? Oplettende agent had hem door.

2 likes

En erin, netjes dichtnaaien, oeps nu heb ik mijzelf verraden. Aha heb nog een ander idee, oud vet, horloges erin en niemand die het vindt. Verdorie nu weten jullie dit ook al, nou ja dan maar gewoon de kluis in :wink: