‘Let’s Talk Watches’!

Beter goed gejat, dan slecht bedacht… @RLC

Voor wie mij kennen en soms wat van mij lezen weten dat deze hobby al meerdere richtingen heeft gekend. 1 ding wat niet veranderd is, is de liefde voor het ambacht en de geschiedenis die sommige merken hebben… wat ik jammer vind is, dat sommige relatief kleine of nieuwe merken vaak weinig kans krijgen vanwege hun gebrek aan geschiedenis of prestaties… het lijkt dan weer op dit en dat model en bladiebladiebla…

Ik vind dat jammer en begrijp dat vaak niet. Deed ons geliefde Rolex ook niet zoiets met Tudor? Een betaalbaarder versie maken? Waarom worden merken die ‘betaalbare luxe’ willen maken (zoals FC) of dolgraag een IWC willen, maar deze te kostbaar en er dus zelf eentje ontwerpen en perfectioneren (Staudt) of een merk dat vernieuwend wilt zijn en 3D technologie gebruikt voor zijn kasten (Holthinrich) relatief weinig kans gegund?

Anyway… welke merken ken jij die onderschat worden? Die klein zijn of net begonnen, maar toch een historie hebben? Wat is hun verhaal en hun drijfveer geweest?

Als je een leuk verhaal hebt, deel het hier!

12 likes

Ik ben wel een Halios Fan. Rollen steeds weer toffe modellen van de band voor een goede prijs

30 likes

Ik heb er zelf geen één, maar snap jouw voorkeur wel. Die Seaforth, en dan met name de GMT…

7 likes

(het moderne) Raketa, rijke historie , alles in-house en hebben nog steeds hun eigen visie/gezicht.

Maar men is mentaal niet klaar om 1k+ uit te geven aan een Raketa :grin:

10 likes

Ik denk dat door het geschreeuw van een groot deel van de liefhebbers en verkopers en door de items op social media en het web nu meer dan ooit veel merken ondersneeuwen.

Er is een ellenlange lijst van ondergewaardeerde merken en modellen te bedenken waar je dit topic zeker mee kan vullen denk ik.

1 like

Gave font!

1 like

Wanneer je een topic opent en je de messen geslepen hebt om mister 10k te grazen te nemen maar je door een lap tekst moet lezen alleen om erachter te komen dat het niks met Ralph te maken heeft.

2 likes

Dat niet alleen, is gewoon hand ingelegde stenen (mosaic) plaat

Dit is toch gaaf :heart_eyes:

3 likes

Ik bedoelde eigenlijk de onderste foto, die andere kan ik niet zien wat het is. Of is het de onderkant?

+1 met als toevoeging dat de kwaliteit ook dik in orde is.

2 likes

https://raketa.com/w/en/product/raketa-amphibia-0252-kopirovat/

:sweat_smile: ik snap de verwarring hier meer info ; https://monochrome-watches.com/raketa-big-zero-malevich-watch-review-price/

1 like

IMG_20200126_174904_939

Squale was mijn eerste “echte” horloge. Nog steeds een zwak voor en ze maken fijne betaalbare dingen zoals deze:

8 likes

Ik vind Bremont ook wel een merk dat meer aandacht verdiend. Het bestaat misschien pas sinds 2002 maar heeft al een aantal zeer smaakvolle (als je het mij vraagt) handgemaakte horloges gemaakt waaronder een mooi samenwerkingsmodel met Jaguar. Het merk haalt zijn inspiratie uit de luchtvaart. De horloges worden gekenmerkt door de sublieme afwerking en de aandacht voor detail. Ook de subtiele hints naar de luchtvaart en auto-industrie spreken mij erg aan.

image

9 likes

:joy:

1 like

Hebben een boel leuke modellen. Maar ze moeten echt kappen met die hOmMaGeS (kopieen)

1 like

Mijn ex…

Maar Bell&Ross blijft lonken hier!

7 likes

Ja vind alleen de prijs erg jammer, pride and pinion had hier een goede video over, de uurwerken die zij gerbuiken kun je namelijk ook vinden in horloges die ongeveer de helft kosten. Die andere helft betaal je dus blijkbaar alleen voor het uiterlijk. Dat overigens wel weer bijzonder is met de vierkante case.

Eens. Wat ze nu doen is eigenlijk voortborduren op oude successen van het merk met hier en daar een ander sausje erover. Blijkbaar werkt dat voor ze, en persoonlijk vind ik die 30 atmos hierboven een uitstekende hommage. Die Steinhart/Davosa hommages van ze zijn erg jammer.

Deze is echt kapot vet, maar wat je zegt, voor 1450 euro wil ik graag eerst ff in het echie bekijken, maar wat een ontzettend gaaf horloge!

Squale is echt een merk wat ik nog moet ontdekken, maar kom zoveel gave horloges van hun tegen!

Ik vind trouwens dat Cartier ondergewaardeerd wordt, maar dat is een andere discussie :sweat_smile: :joy:

2 likes

Rolex. Je hoort er niets over.

10 likes