Leuk eerste horloge voor 13-jarige

Mijn stoere zoon van 13 kijkt dezer dagen opvallend veel naar … horlogepagina’s online. Zou dat besmettelijk zijn? :slight_smile: Maar ik heb m nu beloofd dat hij voor zijn eerste rapport op de middelbare een horloge krijgt. Alleen welk?

Hij vindt de fieldwatch, Dirty dozen-look tof. Dus zoiets zou kunnen:

Alleen meen ik me te herinneren dat de MWC-kwaliteit niet denderend was. En 39 mm is voor zijn pols ook nog een beetje groot. Hij draagt nu een Swatch en dat past mooi.

Zelf kwam hij op een Seiko Sports 5 uit. Deze:

Die is idd 38 mm, maar weet niet of hij groot of klein draagt. De meeste divers zijn toch wat hoger qua kast.

Dus ik ben benieuwd wat jullie zouden kopen? Waarbij de laatste voorwaarde wel is dat ik het qua prijs netjes binnen de perken wil houden. Mocht het een keer mis gaan met verlies, dan is het vervelend, maar geen drama.

7 likes

Een Seiko SNK809?

Weet niet of die nog makkelijk te vinden zijn…
Maar vond dat een heerlijk horloge!

13 likes

Wellicht wat tofs uit de Citizen catalogue?

Deze is bij 36mm en voor +/- 150euro heb je een ecodrive.

1 like

Daar heb ik ook aan gedacht ja! Zeker op een leuk canvasbandje of NATO is dat tof. Ik ga eens zoeken nu ik een referentie heb.

Overigens; wie iets heeft liggen, mail me gerust met aanbiedingen!

Goede maat, maar zoek iets speelser.

Er zijn ook Citizen Divers van 36mm :slight_smile:

Ik hoor een fan! Ik ga zeker ff kijken. Is een prima werk. Heb zelf al jaren een Aqualand.

2 likes

Is een Moonswatch niet uitermate geschikt voor die leeftijdscategorie?

Kijk eens of je hier iets aan hebt :+1:

https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/watches/sports-nl/page/3/

1 like

Hij heeft deze nodig :+1:

15 likes

Daar loert ie wel naar ja. Maar is ook 42 mm en nog een beetje groot voor hem. Bovendien voed ik m gedegen op :slight_smile:

2 likes

Die is leuk, maar ook beetje duur niet?

1 like

Dacht ik ook lange tijd. Maar een keer gekocht hoef je daar niet meer aan te denken :upside_down_face:. En het is ook zo eentje die er na 30 jaar nog steeds is. Niks blikkendozen band die volledig uiteen valt, en een kast van gewapend beton qua constructie dan toch

Respecteer dat gewoon en sluit dit topic voor je je over laat halen iets te kopen wat hij niet wil.

Niks mis met 12mm hoogte voor een 38mm duikertje. Ik weet dat het een 5KX is, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Tot slot: deze hebben een korte lug to lug en dragen erg compact.

6 likes

Of nog even sparen een een rolex?

grapje.

4 likes

Hij is nog niet zo uitgesproken in wat hij precies wil. Hoewel dit zonder meer een leuk horloge is. Zou m eerst eens moeten passen. En vind - wellicht ben ik nogal calvinistisch - 320 euro best veel geld voor een kleine man.

Op zich ben je er dan wel tijdig bij… En de prijzen dalen toch? :slight_smile:

De seiko srpj85 lijkt mij een mooie optie, Seiko 5 field watch van 36mm: Seiko | Always one step ahead of the rest

2 likes

Voor een wat kleiner budget zou je ook op Aliexpress kunnen kijken, daar is tot 30 november een black friday sale gaande.
Voor een eerste horloge denk ik geen slechte keuze.

Heb laatst deze Tandorio Field 39mm gekocht. Nu echt spotgoedkoop maar wel met een NH35, sapphier glas en hij loopt erg goed.

4 likes

Je hebt een belofte gedaan. Als je je zoon kent en hij is gewoon redelijk netjes op z’n spullen, zou ik het gewoon doen. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar je hebt zelf net een Speedy gekocht. Dan vind ik het vreemd dat 350 list plotseling te veel geld is.

Had jij zelf naast een Farer Lander, LLD, Junghans telemeter en die Speedy geen Hamilton Khaki liggen?

Die kun je hem natuurlijk ook gewoon geven.

Tot slot: niemand betaalt list voor een Seiko vijf. :upside_down_face::wink:

6 likes