De eerder genoemde Marathon en Seiko fields zijn top keuzes als eerste horloge
Als ik zelf nog een suggestie mag doen dan kan ik van harte de ‘DressKX’ aanraden. Een echte bandenswapper waarmee hij altijd een horloge heeft dat past bij de gelegenheid. Het horloge ziet er goed uit op staal, rubber, nato en zelfs op leer. Ik heb meerdere van mijn niet-horlogeliefhebbende vrienden er een aangesmeerd en ik verbaas mij er telkens over wat een mooi horloge het is voor de prijs. Behalve de grijze die ik heb gelinkt zijn er ook andere kleuren beschikbaar. Plaatjes voor de sfeer:
Top suggestie! Al is 40mm nog wat groot voor een gemiddelde 14 jarige. Maar echt een tijdloze automaat voor een mooie prijs. Je hebt ook mij op een idee gebracht…
Ik had nog nooit gehoord van de Radium Girls, even de doc gekeken op YouTube.
Boeiend, ook al omdat het in 1928 de eerste gerechterlijke uitspraak was waarbij bedrijven gewezen werd op hun verantwoordelijkheid m.b.t. Health&Safety.
Kan prima met een lug-to-lug van 44mm, hetzelfde als een Black Bay 36. Diameter zegt niet alles. Op de kinderpolsjes van een van mijn vrienden (15cm) kan het ook prima En bijkomend voordeel is dat je over 2 jaar wanneer hij doorgroeit niet opnieuw hoeft te shoppen voor een horloge.
Op die leeftijd blijft de polsomtrek van de rechterhand toch niet lang hetzelfde, zolang de band makkelijk te verstellen is kan je praktisch kopen wat je wil.
Ander idee. Stel een maximum budget vast en ga met hem naar een juwelier die Seiko voert. Laat hem vervolgens zelf een horloge kiezen.
Stel je voor dat hij op een sjieke display een zestal horloges voor zich heeft liggen en die om de beurt gaat passen en bekijken in de spiegel. En jij die er dan trots naast zit.
Een geweldige ervaring voor jullie beiden en hij slaagt gegarandeerd. Spreek uit ervaring .
We zijn al wezen kijken en de begeerte ligt bij de Seiko 38 mm diver met mintblauwe plaat. Dus vermoed dat dat m wordt. Maar het is prachtig m in die winkel te zien.