Ik vroeg me af of er leuke alledaagse horloges te krijgen zijn voor €200 (deze kan ik me cadeau uitzoeken ;)). Ik zie dat Seiko een aantal opties heeft maar verder vind ik heel veel horloges best goedkoop uit zien of het is totaal niet mijn smaak. Zijn horloges van €200 überhaupt een beetje kwalitatief? Zelf heb ik 4 Diesel horloges, een Festina, een AVI-8 en wat goedkope meuk maar ben op zoek naar iets wat ik in principe dagelijks kan dragen wat noet te flashy is, vandaar dat de Diesels al afvallen ;).
Zijn er betere opties tweedehands te krijgen?
Verder wil ik me hierna gaan verdiepen in een instap luxere horloge, is een prijs van €750-1000 hier een mooi bedrag voor bijvoorbeeld een Tissot, Longines of Versace? Of een tweedehands TAG Heuer, Grand Seiko of Omega? Zijn er andere merken die jullie aanbevelen en juist niet? Ik ben me sinds kort pas aan het verdiepen in horloges en moet zeggen dat ik nogal overweldigd ben!
Ik vind een Seiko SNXS79 erg mooi voor het geld. Maar goed, of jij het mooi vindt weet ik natuurlijk niet. Binnen het budget kan je er ook nog een betere band bij aanschaffen, want dat is wel nodig.
Kwaliteit is subjectief he. Wie een Patek Philippe gewoon is vindt Omega ook maar triest. Maar voor 200 euro kan je wel toffe dingen vinden, vooral tweedehands dan. Persoonlijk zou ik voor dat budget niet eens kijken naar nieuw want dan zit je onmiddellijk een pak beperkter qua keuze, en de nieuwe dingen in die prijsklasse vind ik er meestal goedkoop en/of saai uitzien.
Is niet echt een merk dat ik zou associëren met
zelfs niet instap. Voor rond 1k moet een Longines misschien wel haalbaar zijn tweedehands. Grand Seiko vrees ik dat je mag vergeten. Maar kijk inderdaad vooral rond in het donker blauw hier, er passeert zó veel moois alle dagen succes!
Maar ik zou de Orient niet aanraden. 1000 keer liever de Citizen Promaster. Ik zou dan ook blind voor die in het blauw gaan. Het is dat ik hem zelf al heb…
Welkom op het forum Er zijn zeker leuke en goeie horloges te vinden in de prijsrange die je noemt. Blijf vooral actief lid hier dan gaat er een wereld voor je open
Welkom, Roël! Er is al een paar keer naar het blauwe hoekjes gewezen. Daar kun je vast iets leuks vinden. Lees, kijk en zoek vooral ook op dit forum naar de merken en modellen die je voor je eerste of volgende stap op het oog hebt. Er valt zoveel te ontdekken, leren en ontwikkelen. De kunst is om in te zien waarom je iets wel/niet mooi vindt en wat dat beetje extra is waar jij warm/hebberig van wordt. Veel plezier op HF en met je zoektocht!
Voordat je €200 uitgeeft even oriënteren op het web voor merken als Citizen, Seiko en Timex. Koop een model waar je enthousiast van wordt.
Die €1000 kun je later inderdaad wellicht uitgeven aan een pre owned hier op HF in het blauw. Longines kan ik hierbij zeker aanbevelen. Succes en veel plezier tijdens de zoektocht
Laat die bedragen los, ik snap nooit zoektochten waarin iemand zegt dat ze een horloge tussen de 500 en 1000 euro of tussen de 5000 en 7500, dan lijkt het alsof de prijsstelling belangrijker is dan de looks/history.
Ik zou gewoon een leuke seiko 5 kopen, die zijn prima en op staal en leer te dragen, daarna gewoon kijken naar wat je mooi vind, en als je verlieft bent geworden ga naar dat horloge toe werken.