Over het algemeen koop ik al mijn horloges tweedehands, zodoende kan ik regelmatig een nieuwe aanschaffen en zit je bij verkoop met bijna 0 afschrijving.
Het is goed zoeken tussen de imitaties en oplichters maar er zijn zeker hele mooie horloges te koop voor rond de 200,-
Op deze manier heb je ook een kwalitatief beter product voor je geld. Hier in het blauw is nog weleens wat te vinden, maar voor de echte deals moet je toch het wilde westen in. Succes en mocht je hulp nodig hebben kan je altijd een PB sturen
SPB143/ SPB147 en andere varianten zijn goeie opties < 1k
DAT,… moet je zeker doen!
en natuurlijk welkom
Ik heb deze sinds een paar dagen om m’n pols.
Dit is echt een alleskunner. Past onder een overhemd, een werkhandschoen of een T-shirt.
Kleur combineert ook met bijna alles.
Verder heb je een goed automatisch uurwerk, Duratect coating, saffier glas en een look die niet al te
Plus een JDM model dus niet half het land loopt ermee rond.
Deze is met 415 wel iets boven budget maar als je toch van plan bent
Voor iets meer te gaan besteden is dit een mooie middenweg.
Een goedkoper horloge staat alleen maar de weg naar iets duurder in de weg.
Dan zou ik eerder een G-SHOCK kopen en doorsparen. Dan ben je uiteindelijk sneller bij je doel.
Ik snap dat wel dat heet namelijk: budget. Niet iedereen kan honderden laat staan duizenden euro’s per maand sparen.
Het heeft totaal geen zin om verliefd te worden op een horloge wat onhaalbaar is. Dus ja prijsstelling is wel degelijk belangrijk voor veel mensen. De meeste mensen hebben naast horloges (athans mag ik hopen ) ook nog andere hobby’s of zaken waar ze geld aan uitgeven. Dus je wilt dan voor jezelf wel een budget stellen.
Ja ok klopt dan in lage budget maar als je zegt 4500 als uitgangspunt dat je hulp vraagt om je geld stuk te slaan ipv dat er sprake is van enige passie, als je niet weet wat je met je geld moet stort het dan naar de voedselbank.
Bedankt voor de vele reacties allemaal! Veel nuttige informatie waar ik wat mee kan. Via Marktplaats kopen zou ik alleen doen als ik fysiek kan afspreken en dan nog twijfel ik of ik met wat research een echt horloge kan onderscheiden van nep. Ik ga hier eens rondneuzen wat er te koop is.
Waarom spaar ik niet meteen door? Ik zoek een horloge wat ik nu overal kan dragen, niet té opvallend is en dat hoeft van mij niet meteen een super duur horloge te zijn. Wanneer ik eindelijk kan gaan kijken voor een wat duurder horloge ga ik vooral kijken wat mij echt aanspreekt en er uit springt! Dat mag een horloge met karakter zijn :).
Een Casio G-Shock van 100 euro? Die kan alles.
Als je een leuk horloge wil, met leuke specs (bv saffier ipv plexi, mineraalglas of hardlex), nieuw voor minder dan 200 of zelfs 100 euro, kan je ook naar Chinese horloges met bv Seiko binnenwerk kijken.
Aliexpress zoeken op Merkur, Baltany, Escapement Time, Chameri, San Martin ea.
Veel ontwerpen die ergens ‘geleend’ zijn, maar ontegenzeglijk veel kwaliteit voor iedere euro die je uitgeeft. Je vindt ze hier ook op het forum terug.
Er komt wel eens een Citizen Tsuyosa in het verkoop gedeelte voorbij. Echt een mooi kwalitatief prima horloge dat je zowel casual als bij een overhemd of colbert prima kan dragen. Automatisch uurwerk en safier glas. Zijn in veel verschillende kleuren beschikbaar dus er komt er vast een keer een voorbij die je bevalt. Ze zijn zo’n € 300,- nieuw dus met een beetje afdingen zit je misschien rond je budget van € 200,-
Voor een laag budget kan je ook kijken bij Invicta, soms zitten daar best leuke modellen tussen. Kijk niet naar de kortingen die worden gegeven, de list prijs is ridicuul.
Orient heeft ook zeer leuke modellen, ook iets hoger qua kwaliteit.
Als je ze 2e hands kan vinden ben je helemaal spekkoper, 2 exen die ik heb gehad.
Absoluut een topper, zelf ook jaren gedragen
Voor €200 zou ik voor iets met een NH34/35 in gaan. Spinnaker werd nog niet genoemd.
Als je in de €750-1000 range zoekt. Ook eens naar een Max Bill kijken.
Marktplaats is voor horloges echt af te raden, beter in het blauwe gedeelte hier zoeken! Ga gewoon veel passen, dan kom je vanzelf iets tegen wat je bevalt.
Leuk dat je het zo rationeel mét passie aanpakt. Hoeft elkaar zeker niet in de weg te staan.
Ik houd zelf van vintage. Beetje patina vind ik wel leuk.
En is een stuk betaalbaarder.
Was/is voor mij ook om dan een keer de achterkant open te maken. Zonder risico om dan een paar honderd euro te vernachelen.
Vintage chronografen vind ik erg mooi maar kan prijzig worden. Is oude en kwetsbare techniek.
En prijzen beginnen meestal bij 300.
Hmm, o.k…
Grapje, he?!
Maareh, welkom op HF, Roël!
Leuk, een horloge uitzoeken! Even het volgende dan.
is een plak(mode)merk. Niet aan beginnen. Zonde van je geld.
kun je vergeten, voor genoemd budget.
als je een nette kunt vinden, zeker een goede optie! Draag al dertig jaar horloges van dit merk. Heb er momenteel 5 en nog nooit een probleem mee gehad.
wordt al een stuk lastiger. Misschien een vintage Geneve of Seamastertje. Een enigszins actueel model kun je vergeten, waardoor een stuk minder praktisch voor dagelijks dragen, vind ik. Want fragiel en slecht waterdicht. Nou, heel misschien, met wat geluk een pre-Bond quartzje.
Ik zou eens kijken bij B&O Watches, Q-watches of Ten2Two.
en ook Certina zijn prima horloges, waarvoor je nieuw ook binnen genoemd budget kunt slagen.
Verder wil ik als tip nog geven Squale.
Dit zijn goed uitziende, oerdegelijke duikershorloges, van een heel leuk zelfstandig merk, met een geweldige heritage. Leuk is ook dat je ze niet op iedere straathoek tegenkomt en ze passen ook nog binnen jouw budget. Ook hiervoor even kijken bij onze favoriete (officiële) dealer Q-watches.
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl
Succes en veel plezier met het vinden van jouw ideale horloge.
Mooi voor zijn prijsje! Zoals ik voordien al voorstelde.
Orient bambino is een mooie optie. Classy, automaat, inhouse movement en mooie uitstraling. 2dehands voor die prijs wel te vinden.
Als je geduld hebt kun je onder de 200 euro best veel vinden - en als je niet te hoge eisen hebt. En met niet te hoge eisen bedoel ik dan dat je niet kunt verwachten dat je een smetteloos exemplaar hebt met doos en papieren en zo. Of dat het bandje of batterij aan vervanging toe is. Ik slaag zo best goed op Marktplaats en eBay Kleinanzeigen.
Certina, Tissot en ook Longines zijn voor onder de 200 euro wel te vinden - als je maar geduld hebt. Bij die laatste twee moet je wel wat beter opletten of het geen neppert is.
Tot aan 1000 euro? Daar heb ik niet echt ervaring mee, maar het lijkt me dat je dan keuze genoeg hebt. Ikzelf zou dan niet laten verzenden maar persoonlijk ophalen.
Seiko 5 automaat, Tissot Quickster, vintage spul zoals 'n Certina of iets Russisch.
2e hands wat prima kan, is er erg veel vindbaar voor 200,-!
Tip; kijk eens op Chrono24.