Leuk (tweedehands)horloge om de collectie mee te beginnen

De leukste tip die ik heb is vinted…je kunt soms iets snipen wat je nooit in nederland zou vinden (franse markt, spaanse markt, italiaanse markt) ik heb laatst voor 110 euro een landeron 38 cronograaf van cronographe suisse…

1 like

Allicht een Orient Bambino?
Anders zoals veel andere reacties al noemen een Seiko 5 series!

Als het de Bambino wordt raad ik een Tissot PRX aan, die valt binnen de prijs range!

Nice! Functioneert volledig?

… is een mijnenveld van fakes :smile: soms kan je wel eens geluk hebben, maar…

Het patroon van die geperste wijzerplaat komt me verdacht bekend voor, en niet op een goeie manier. Ik zou vermoeden dat het geen originele is maar een random Landeron met een samengeraapte/herschilderde wijzerplaat (gegarandeerd) en kast (waarschijnlijk).

Soit, nog altijd geen ramp voor 110 euro. Maar een Chronographe Suisse denk ik niet dat het is. :slightly_smiling_face:

2 likes

Is cronographe suisse niet een beetje een verzamelnaam voor samengeraapte zwitsere uurwerken gemaakt met surplus horloge onderdelen die mensen (lees horloge makers en medewerkers van zwisterse horlogefabrieken als alternatieve betaling kregen in de quartzcrisis…of romanticeer ik dat teveel

Nee, de cronograaf functies moeten gemaakt worden maar het tijd weergeven werkt goed…dus ff van binnenbekijken

Een San Martin, (aliexpress) zijn zeer goede horloges met uitstekende kwaliteit en voelt en ziet er zeker niet goedkoop uit ook al komt ie uit China ik heb zelf een Seiko SKX007 en een paar Seiko 5’s maar m’n San Martin steekt over al deze horloges uit en het automatische uurwerk (nh35) loopt ook fantastisch goed (beter dan mijn Rolex seadweller)

Ik zou een San Martin nemen als je van die stylen houd!

Welkom!

Al vaker genoemd, maar Seiko 5’jes zijn perfect als daily beater.