Leuke aanvulling?

Na de NA/voorstelronde nog eens een topic aanmaken.
Ik lees graag de ‘adviezen topics’ om dat je daar vaak toch weer nieuwe horloges en andere inzichten tegenkomt.

Ik heb op dit moment 3 horloges:

Zelf heb ik het idee dat er een duiker en of een chrono ontbreekt. Zijn ook mijn favoriete type modellen als ik aan het rondkijken ben.

Budget gaat tot max. ± 3k dus mijn andere droommerken (na Grand Seiko) te weten Omega en IWC zal net niet lukken denk ik.

Ga ik voor 1 mooi duikhorloge of toch
1 mooie chrono.

Of een combi?

Zelf had ik bijvoorbeeld de Seiko SSC813 in gedachte samen met een mooie Seiko of Oris duikhorloge. Dit moet lukken met de prijzen denk ik.

Dat maakt de collectie wel meteen weer op 5 wat mijn uiterste max is.

Benieuwd naar andere ideeën en we zoeken rustig verder, geen haast.

Alvast hartelijk bedankt voor de input!

(Ps. er gaat niets weg van de huidige horloge’s. De 5 sports heeft emotionele waarde en de SBGX261 heb ik een aantal jaar over nagedacht dus een weloverwogen beslissing :grinning:)

10 likes

Duikert erbij

2 likes

Dit herzien.

1 like

Hier is wat inspiratie te vinden

2 likes

G-shocks tellen niet mee, dat weet iedereen :wink:

3 likes

Citizen inderdaad. Was ook nog even vergeten te vermelden. Blijft het ook mooi :jp:

Trap niet in die val. Je “moet” niks, en er zal vast een reden zijn dat je geen duiker of chronograaf hebt.

Tja. Scoor een tweedehands Serica 5303 en een Hanhart 417ES. Dan is je budget op, maar heb je “alle” categorieën, tot je er achter komt dat onverhoopt de Pilot en de echte dresswatch ontbreken of zo.

Ik stel in alle ernst voor dat je gewoon koopt wat je mooi vindt, zonder je iets aan te trekken van welke typen horloges je zou moeten hebben.

8 likes

Misschien heb je wel gelijk Fate.
Stof tot nadenken.

Al blijft een duikhorloge gaaf.

Ik zou kijken of je hier in het blauw met de kop eraf iets leuks tot 1.000 euro op kunt pikken. Als het niet bevalt, of je je bedenkt, dan is het verlies bij verkoop niet al te groot. Van daaruit kun je eens gaan nadenken wat je echt wil.

Online voldoende inspiratie te vinden:

2 likes

Zie dan dat je met een klein beetje korting dit scoort:

https://youtu.be/nJtOwkfWf3o?si=8JTSwElwd__c8S06

Daar zijn nog geen fatsoenlijke foto’s en video’s van te vinden, maar @koetsjh heeft de witte. :slight_smile:

5 likes

Je ‘moet’ inderdaad niks. Want heb je die duiker, ontbreekt er een GMT en dan iets met een witte plaat, een skeleton, iets met goud, een dresswatch, een groene plaat and so on…

Dat gezegd hebbende, vind ik zelf een duiker altijd wel leuk om erbij te hebben. The usual suspect is natuurlijk een Tudor Black bay voor dit budget. Maar een Tag Heuer Aquaracer is ook een leuk alternatief. Voor iets minder geld een nieuwe Squale oppikken is natuurlijk ook een optie. Ik heb zelf een 1521 en die bevalt erg goed. Is in meerdere uitvoeringen te verkrijgen.

3 likes

Ik ben gek op en draag bijna uitsluitend duikers. Om te kijken of een duiker jou ook bevalt, zou ik een heel goede, maar ook scherp geprijsde kopen. Bijvoorbeeld een Squale 1521. Mooi klein zelfstandig merk, met geweldige historie, super draagcomfort en zo mogelijk ongeëvenaarde prijs-/kwaliteitverhouding. Als je een nette gebruikte koopt, kom je er ook weer makkelijk vanaf, met niet of nauwelijks afschrijving.

Ideaal vakantiehorloge trouwens ook. :sunglasses::desert_island:

3 likes

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Een Seiko Prospex staat hoog op de lijst.

Volgende week naar het vakantie adres waar een Seiko AD zit. Kijken of we misschien al wat wijzer worden.

Omega buiten bereik met dit budget? Welnee, een midsize Seamaster in uitstekende staat kan je hier prima voor kopen.

Tussen twee haakjes; is dit een bijzonder fraaie foto van een SBGX261 of ziet ie er altijd zo fantastisch uit?

4 likes

Dit is toevallig het model Omega wat ik regelmatig aan het bewonderen ben :grinning:

De GS foto was snel met de Iphone met als achtergrond een gele boodschappentas die in de buurt lag.
(No filter)

Een Grand Seiko heeft inderdaad weinig (tot niets?) nodig om te stralen.

1 like

7 likes

Duiker of chrono
Kijk eens bij Farer, Baltic, Echo Neutra, Timex, Citizen, Seiko, Christopher Ward en Squale

1 like

Persoonlijk vind ik de combi duiker/chronograaf iets onnatuurlijks hebben.
Gevoels- en smaakzaak.
Liever séparé.

3 likes

Als duiker kan je zeker een seiko of een tweedehandse omega seamster 300m kopen!

Als chronometer misschien een fortis of een tudor panda?!

1 like

Mijn recommandatie: een Oris Aquis, ruim onder budget. Sympathiek en onverwoestbaar :slight_smile:

3 likes