In September God willing 10 jaar getrouwd. Leuk reis richting Zuid Amerika ( Buenos Aires, Iguazu en Rio ) voor een paar weken gepland. Super mooi om zo te vieren en een cadeau op zich.
Omdat ik iets kleins erbij heb gehald voor mijn echtgenote wil ze ook iets voor mij halen.
En ja ik zou wel een leuke automaat erbij willen hebben dat ik elke dag zou kunnen dragen. Ook op vakantie.
Ikzelf zat te denken aan een van deze twee horloges van rond de €300.
Seiko - SRPH87K
Citizen Tsuyosa - NJ0200-50X
Ik heb met beide geen ervaring en weet oprecht niet welke merk kwalitatief beter is. Ze lijken mij allebei mooi. Een andere kleur wijzerplaat zou ook kunnen van deze modellen.
Ik heb de Tsuyosa al eens gepast. Zit lekker op de pols. Vind de kroon wel een beetje klein. Hoop miaschien meer inzicht hier over kwaliteit, uurwerk etc. En ja ook ervaringen met deze horloges.
Ga naar een Siebel of andere algemene juwelier, ze worden bij wijze van op elke hoek van de straat verkocht. Citizen en Seiko doen (binnen gelijke budgetten) niks voor elkaar onder. Zoals hierboven gezegd:
Met die temperaturen daar zou ik zeker niet kijken naar een horloge met stalen band en maar een geringe mogelijkheid om de sluiting te verstellen.
En al helemaal geen horloge met een geïntegreerde band.
Een leuke duiker of fieldwatch van Seiko of Citizen, solar wellicht.
Vrouw rijdt dus ik even op HF hier erg tevreden met de citizen, voor 230€ betaald te hebben vorige maand ben ik zeker tevreden voor een automaat.
Enige wat me opvalt ten opzichte van mijn black bay of submariner bijv is dat ik de automaat hoor, nu kan mijn gehoor extreem goed zijn, maar ik hoor soms als ik ga zitten de automaat draaien, totaal niet storend maar ik kn verder niets negatiefs bedenken.
In mijn geval nu een mooi- In Frankrijk, 40 graden en aan het zwembad - geel horloge
Ik denk, met die prijsklasse kan je niet misgaan met één van beiden, maar ik zou toch precies de voorkeur hebben aan het uurwerk waar ik gemakkelijk bandjes in kan wisselen. De Seiko dan maar.
Tja, ik zou precies eens één van de small seiko’s (genre Monsterwatches) eens bekijken ook. Een beetje uitkijken met de bandbreedte, dat wel. En een mooie saffier erin, dat lijkt me ook wel hypercomplementair met je Duro dan. Soms vind ik de huidige 39mm van Seiko wat te groot volgens wat er op de dail te beleven valt.