Heb zelf 2 Tsuyosa zeker bang voor bucks, maar mij lijkt
een waterdicht alternatief gezien de bestemming beter ?
Ik heb zelf ook een Tsuyosa en erg content mee. Kwaliteit is goed, de kroon is een dingetje maar went wel. Gewoon opwinden met de zijkant van je wijsvinger.
NB1050 is 100m WR in ieder geval
Voor zwemmen heb ik mijn Casio Duro. Dit is meer voor dagelijks, restaurant, kantoor.
Wow. Kende deze niet.
De NB-1050 serie verslaat de Tsuyosa op alle fronten, echt. Zoek hier maar wat topics op. In het wit, grijs, zwart, blauw, allemaal ab-so-luut het beste wat je voor dat geld kan krijgen. YouTube ![]()
Het nadeel van de Tsuyosa is de geïntegreerde band. Mocht je er later een leren bandje, nato strap of rubber op willen zetten dan kan dat niet. Met traditionele lugs dan weer wel…
Budget oprekken
Dat gele is wel lekker zomers!
Wat is de diameter?
Ik zou 38mm wel lekker vinden
Nice! Heb je ook een foto van de sluiting? ![]()
Deze bevalt mij al jaren heel goed!
Attache Automatic Steel Blue – Filippo Loreti Watches https://share.google/vdh3njf5uMEkTsJ1q
Yes 40mm Tsuyosa, Amazon 235€ niet de meest leuke plek om een horloge te kopen maar in dit geval vond ik het prima
Moeilijk… Tsuyosa heeft saffier maar is geïntegreerd, de Seiko heeft Hardlex, wat jammer is, maar is mooier wegens de “normale” band.
Ook een milde voorkeur voor het Seiko uurwerk ten opzichte van Tsuyosa’s 8000 serie Miyota, ik zou minstens een 9000 serie willen.
Ik zou Seiko pakken ondanks het glas.
Dat glas kun je altijd op een later moment nog zelf (laten) vervangen door saffier als het hardlex je echt dwars zit
Ik ben niet zo’n fan van de Miyota 8000 series. Dan zou ik eerder gaan voor de Seiko.
Ik heb zelf de SRPH85K1 (zelfde model als die jij laat zien maar dan met grijze plaat). Als je net zoals ik niet gezegend bent met grote polsen zou ik je aanraden deze wel eerst te passen. Tis met 41mm en 12mm dikte best een fors ding.
Voor rond die 300-350 euro heeft Citizen superieur aanbod vind ik.
Heb vele Tsuyosa’s, promaster duikers gehad. Het 8000 uurwerk is bomb proof en loopt net zo accuraat als een kookwekker, maar dat geld ook voor alle Seiko uitwerken die gehad heb voor x10 de prijs.
In de Tsuyosa small seconds is er ook wat aandacht besteed aan de looks. Iets wat Seiko gewoon never doet. Daar komt het zo van de mal en flikkeren ze het achter plexiglas alsof het etalage waardig is.
De Shore heeft bovendien een upgraded 8000 serie met een gangreserve van 60uur.
Die NB1050 is helemaal veel waar voor je geld.
Seiko heeft wel de meest comfortabele clasp in het lage prijssegment. Die gewone gestampte clasp die ze overal gebruiken in de 5 serie. Jingli ja, maar eenmaal gesloten zit die als gegoten, vele malen beter dan alles op en ver boven het prijsniveau. Geen scherpe randjes, geen hit spots. Perfectie.