Leuke hobby dit maar wat een twijfels

Als je een ander de afschrijving laat doen zie ik het probleem niet, kopen wat je leuk vindt, later kan je zorgen maken om de verkoopwaarde (indien het zover komt)

Naja. Uiteindelijk koop je toch rolex. Beter dat hele middengebied (Oris, Squale) direct overslaan.

1 like

23 likes

3 likes

Volgens mij kijkt de TS naar een horloge van een paar honderd :face_with_monocle: Vervolgens wordt er 3 x een rolex gepost :man_facepalming:t5:

2 likes

Omdat ie de Bulova DD kloon wil. Prima plan trouwens. Is meteen een mooie upgrade van de collectie.

Zou proberen alles wat je niet meer wilt op marktplaats te lozen en t geld in 1 klatser steken. Of die nu 300 of 3000 euro kost.

nee, dat wil jij lezen :grin:
Ik lees dit :point_down:t5:

2 likes

Ik lees dit. Super Sevilleā€¦ DD kloon.
Dan Henry ook goed idee.

Alles verkopen wat je nu hebt en je niet aanstaat.

Haha fuck 28 antwoorden, ik ben f bij een maat ik ga jullie zo snel mogelijk beantwoorden sorry hf dat ik jullie zo in spanning hou :kissing_heart:

1 like

Dit is precies wat ik wilde zeggen. Op deze manier wordt het omstreden clichƩ dat dit een half Rolexforum is gewoon weer waargemaakt. Je vraagt advies, geeft duidelijk aan in welke prijsklasse en daar gaan we weer: koopt toch een Rolex.
Ik vind het irritant. Kom op mensen, El_Capitan zoekt op dit moment geen Rolex. Hij twijfelt tussen een Dan Henry en een Super Seville. De laatste is de duurdere, maar nog lang niet in de range Rolex.

Oh en meer on topic: ik vind de Bulova een heel mooi horloge. Heb hem ooit van dichtbij bekeken (van Wilfox) en toen wilde ik er ook eentje. Stond op het punt die van Mafkees te kopen, maar de stalen band bleek helaas te groot voor mijn 16,5 polsen, ook met alle mogelijke schakels eruit. Eventueel zou je daar rekening mee moeten houden. Wat Ruud2009 zegt is waar: het is vintage en dat is tricky. Beste zou zijn om zoiets op het forum te kopen van een betrouwbaar forumlid.
Misschien heb je met zoā€™n horloge wel de neiging om hem veel te gaan dragen waardoor de rest van de collectie ondersneeuwt.

8 likes

1803 is t refnummer van een rolex daydate. Dat was de grap.

@blauwbeer wanneer komt jouw rolex? de omega had je alā€¦ :upside_down_face:

Dat weet ik, ik zag dat Jurk hem maakte. Maar daarna ging de grap een eigen leven leiden en werd serieus.
Ik vind Rolexen te duur, dus die gaat er niet komen. :slightly_smiling_face:

Hmm. Zijn ze ook. Stom luxe goed.

Hm, volgens mij zit het al in je hoofdā€¦

Zowel 1601 als 1803 zijn uitstekende Rolex klassiekersā€¦ Dus duidelijk, je hoofd wil al Rolex, maar je kunt het nog niet toegeven aan jezelfā€¦ Daarom maak je het jezelf lastig dat je geen automaat wiltā€¦

Maar misschien heeft Rolex iets voor jeā€¦ oysterquartz?

1 like

De BSS is echt een gaaf horloge, zou ik voor gaan.

Het Hf virus is inderdaad besmettelijk. De verspreiding start bij je tablet, bereikt via het oog je portemonnee en richt daar de grootste schade aan. Hoe lang je ook naar je pols kijkt, er is geen vaccin.

Nb ik vind geheel verschillende horloges juist leuk. Jouw huidige collectie dus ook.

Ik heb een vostok :sunglasses: Das mijn duikert

Ik heb geen voorkeur, alles wat ik mooi vind draag ik, of dat nou een fossil is of een rolex die ik niet heb

Ik hou van variatie :sunglasses: plus dat wensenlijstje is gebaseerd op een logische verklaring, beetje van alles wat hou ik van.

Ja is goed, zet hf een fundraiser online zodat ik een 1803 kan kopen? :sunglasses:

Iik ga geen Rolex kopen, of Ć¼berhaupt een horloge van 3k. Ik moet eerst uit huis en andere dingen kopen, dit gaat te fur

Dat is heel erg waar maar ik vidn het leuk om nieuwe inzichten te krijgen!

Ja Drebin ik ook met mezelf non de ju wat een klatser, ik wil hem maar ik kan het me niet veroorloven, daarom een ss en dan wellicht in het goud :sunglasses:

Aegggh goals, wat een pracht :sunglasses:

Hou nou oppppppp tuurlijk wil ik een datejust of daydate maar jongens dit kan ik gewoon niet maken :sob:

Die, is, ook, gaaf! :sunglasses:

Dat is het hele idee :sunglasses:

Maakt mij die verkoop waarde uit, ik koop een horloge om te dragen :sweat_smile:

Ja een Bulova die heel wat goedkoper is dan een eckte rolex, zo rol ikšŸ˜Ž

Inclusief nier? Misschien kan ik dan een dd kopen.

Aii shit, ik heb ook 16.5cm polsen :zipper_mouth_face:

Dan hoef ik in principe alleen de Bulova te kopen en de rest niet, hmm scheelt weer een paar 100 euro :thinking:

Tuurlijk, ik fix even sneaky wat grapjes in mijn serieuze dilemma :sunglasses:

Tuurlijk zit een rolex in mā€™n hoofd, als ik een rolex kan betalen ben ik de koning van mā€™n directe omgeving, de indispute leider van mijn nederige dorp, ofzo, een Oyster quartz is gaaf zowel dj als dd, maar ook dat ligt buiten mijn budget, misschien over 20 jaar als ik klaar ben met belangrijke dingen kopen :sunglasses:

Dat vind ik nou leuk om te horen, dankjewel! :grinning:

Zo mensen, ik hoor het al, jullie gaan een crowdfunding opzetten om deze jongen aan zā€™n eerste rolex te helpen, hadden jullie niet hoeven doen hoor maar wel heel gaaf! Ik laat me verrassen met wat het wordt!

8 likes

Ik weet niet in hoeverre het ook aan de vorm van de pols ligt of aan de band. @Mafkees, jij was erbij. Kan El_Capitan een Bulova Super Seville vergeten als hij net als ik 16,5mm polsen heeft?

Als ik je een tip mag geven. Koop geen horloges puur voor het opvullen van je horloges doos. Met twee horloges kan je ook afwisselen. De behoefte om ze uiteindelijk te verkopen blijft toch wel. Het sparen zorgt ook voor een weldoordachte beslissing. Daarnaast is het oriƫnteren ook een groot deel van de hobby.

2 likes

Dat ligt eraan of hij net zoā€™n aansteller is als jij. Je draagt wel die Hollandsche ijshockeypuck ā€˜want designā€™ maar de Bulova kon opeens niet.

Oh wacht, het lag trouwens aan de president bracelet. Die kon niet klein genoeg worden gemaakt.

2 likes

Dank voor de reclame! De Leff staat in het blauwe gedeelte mensen.

Die zit er standaard op, zodat TS hetzelfde probleem zou krijgen?

2 likes