Leuke hobby dit maar wat een twijfels

Hallo allen ik hoop dat iedereen lekker van het mooie weer kan genieten. :grinning:

Ik zit met een dilemma en dat komt mede door jullie (geen persoonlijk verwijt hoor, geen zorgen). Sinds dat ik lid ben geworden van dit forum is het virus met 1601% gestegen in mijn hoofd. Ik ben constant bezig met het bekijken van horloges en welke ik allemaal zou willen en geloof me, dit zijn er nogal wat. Het veranderd elk uur wel en hoewel dat aan de ene kant heel erg leuk is, geeft het ook een hoop onrust.

Zo heb ik 2 maanden terug twee vostoks besteld net voor dat hele corona gedoe een beetje op gang kwam, ik wilde deze gaan modden en dat kwam door het vostok topic. De ideeën waren er nu de horloges nog. Uiteindelijk zijn ze eergisteren binnen gekomen, 2 maanden later en in de tussentijd heb ik 1803 andere ideeën opgedaan voor mijn collectie, dit heeft er voor gezorgd dat ik niks meer met die Vostoks wil doen en ze eigenlijk weer direct in de verkoop wil doen om funds te verzamelen voor een ander horloge.

Mijn huidige verzameling is voor mij persoonlijk leuk omdat het allemaal horloges zijn die misschien niks waard zijn maar wel een leuk verhaal hebben, maar ik wil mijn collectie naar een hoger niveau tillen en heb wellicht mijn einddoel voor een collectie al in mijn hoofd (nu nog, dit zal nog wel veranderen.)
Welke ik weg zou doen zijn dan de Samsung gear s3 en die Aviator maar die wil toch niet (tenzij gratis) dus dat valt mee, de rest hou ik in deze doos als sub collectie.

Wat zou er dan in de plaats komen voor een echte serieuze collectie in een aparte doos

Ik zat aan het volgende lijstje te denken:

  • Casio G-shock Ga2100: verreweg de enige G-shock die ik leuk vind en ook graag zou willen hebben, helaas is de stealth snel uitverkocht telkens.

  • Seiko Snkl807 of timex expedition: de seiko is automaat en dat heb ik denk ik liever niet dus de voorkeur gaat dan uit naar een timex

-Dan Henry 1962: prachtig horloge maar wel een gelimiteerde oplage

-Bulova Super seville: een horloge wat al een hele lange tijd in mijn hoofd blijft rondspoken (als 1 van de weinige)

Voor mijn aankomende aankoop zit ik te twijfelen tussen de Dan Henry en de super Seville.

De dan Henry is een gelimiteerde opgave maar best vaak uitverkocht en de Bulova is redelijk moeilijk te krijgen en wat duurder.

Wat zouden jullie doen? De DH of de Ss? En is dit een goede budget collectie om naar te streven of hebben jullie nog andere tips en adviezen?

Sorry voor het lange verhaal wat ook in 2 zinnen had gekund :joy:

Doei :v:

15 likes

:face_with_monocle: kan er geen touw aan vast knopen. Nou ja, één touw wel : ik zie geen duikers. Is dat een bewuste keuze?

Wie wat waar en waarom. En zo niet : dan valt er best wel wat af, en scheelt het ons weer zoeken :slightly_smiling_face:

Ik heb zelf liever bv 3 knappe Seiko’s dan 8 x net niet.
Voor mij is het vrij makkelijk praten : alleen duikers op staal, punt. Maar wat draag je nou zelf het liefst?

We hebben een volledig andere smaak behalve je bloemmotief nato band, gaaf voor de zomer!

En ja geen duikert, bewuste keuze?

Ik zie echt 8 totáál verschillende horloges :joy:
Dat kan hoor, maar je wensen zijn ook nog allemaal verschillend :laughing:
Bij elkaar 12 horloges, die totaal niet op elkaar lijken, wat moet ik daar nou mee EL Capitano :anchor:

Klaar. Niets meer aan doen. :dancer:

2 likes

Klikje voor betere kwaliteit.

3 likes

Altijd doen! Dan Henry is een prima merk maar zit een beetje in de hoek van een plakmerk/Chinees Microbrand in mijn opinie. Bulova is top.

Maar het is verstandiger om te sparen voor een echt top horloge dan eerst vijf budget stukken te kopen. En let op met vintage. (Fragiel, niet waterdicht en veel onderhoud). Ik heb de fout gemaakt om twee keer een vintage Rolex te kopen(1600-1601). Het is grappig spul maar het is het geld absoluut niet waard in mijn optiek. Een mooie Bulova is verstandiger… Maar goed je leert pas van je fouten als je ze gemaakt hebt :wink:

Je moet met vintage weten wat je koopt.

Kwetsbaar
Niet waterdicht
Flimsy
Beschadigingen/patina
Heel erg veel Karakter

Koop enkel de hoogste kwaliteit vintage stukken. Minder kwaliteit is minder begeerlijk en je wilt geen ouwe horloges kopen die niemand daarna meer wil hebben.
Effectief maakt men misbruik van de onwetendheid. Veel nieuwe vintage kopers kopen puinbakjes waar niemand meer perspectief in ziet.

Volledig eens. Koop geen puin. Koop goedkope puin (skx, turtle) of duur spul als Tudor, Omega, Rolex.
Oris, Tag, duurdere Seikos etc. verlies je enkel geld op.

Ik denk dat je je pas echt zorgen hoeft te maken zodra het virus met 2000% gestegen is :wink:
Zonder gekkigheid, ik ken je gevoel.
Ik bekijk verschillende fora en op FB nu al enige maanden. De conclusie die ik voor mezelf getrokken heb, leg je interesse en je aankopen vooral in wat jij leuk en mooi vind. Ja, dat kunnen prijzige horloges zijn, maar ook betaalbare. Zo vind ik je Casio World Timer super gaaf! Horloges zijn erg persoonlijk, dus wat zou dan een mening van een ander waard zijn voor je? Dit is niet negatief bedoeld, maar ik zie soms posts voorbij komen dat mensen een horologe posten en vragen wat anderen er van vinden en het dan kopen, omdat het populair is. Een mening is uiteraard wel wat waard als het om de kwaliteit van een horloge gaat, maar ook hier kunnen de meningen over verschillen. De een gaat akkoord met een middelmatige kwaliteit en de ander voor superieure kwaliteit. goed, afhankelijk van de kwaliteit, daar zit natuurlijk een prijskaartje aan.

Over prijzen gesproken, ik heb voor mezelf een budget opgesteld. dit neemt niet weg dat ik mag dromen en/of sparen voor een horloge die momenteel nog buiten mijn financiële bereik ligt ligt hahaha. Maar het kan in ieder geval een hoop rust geven en zo zullen een hoop horloges misschien al afvallen. Belangrijk is in ieder geval dat er niet op een dag een deurwaarder voor je deur staat, omdat je verzamelwoede wat uit de hand is gelopen :stuck_out_tongue:

3 likes

Sorry voor het lange verhaal wat ook in 2 zinnen had gekund.

Klopt.

Hier ben ik het mee eens

4 likes

Een jaartje oud, en het blijft zijn waarde behouden.

Wat bedoel je?

2e hands kopen. Met oris schrijf je bijna de helft af na aankoop en das gewoon klote.

1 like

Met dit ook wel :grin:

1 like

Niet de enige die de link maakte blijkbaar :grin:

Da’s een inkopper, vintage Datejust. Maar dat bedoelde je er wellicht zelf al mee. :slight_smile:

Ik had een geheel gereviseerde, inclusief nieuw Rolex plexi. Maar calculeer wel zo’n beurt in, inderdaad - of weet zeker dat-ie gedaan is. In dat geval - net zo degelijk en waterdicht als een nieuwe.

1 like

Als je de Bulova SS mooi vindt, kijk dan ook eens naar de Mido Commander. Prachtige platte kast en een heerlijke horloge om te dragen.

4 likes

Leuk en een in de essentie erg herkenbaar verhaal… Heb genoeg aan mijn eigen horloge “problemen” :joy: Although suc6 met je keuze :nerd_face: Die na vier weken alweer kompleet achterhaalt is :crazy_face:

1 like

dat dus. Maar na die eerste tik gewoon een top-aankoop. Een Aquis of 65 gaat vrij rap van de (ongeveer) 1800 naar de 1100, maar daar blijft ie dan ook op hangen (even globaal, met staal etc.) Kan er honderd naast zitten :sunglasses:

Heerlijk advies :joy:

1 like