Leuke horloge gerelateerde YouTube kanalen

1 like

Hier ook vaste kijker. Het mooie is dat hij horloges van 200 euro tot de hogere prijsklasse bespreekt en kan waarderen .

3 likes

Just One More Watch kijk ik ook wel eens.
Lijkt me veel afgekeken van TGV, en hij verdiept zich niet zoveel in de materie (denk ik). Maar een Schots accent is altijd prettig om naar te luisteren.

3 likes

Voor mij is het The Urban Gentry puur omdat hij ook een consument is en even enthousiast is als ons. Hij doet veel research voordat hij een review doet en in de loop van de jaren heeft hij veel kennis opgedaan omdat hij dat simpel weg wou en ervoor ging. Hij is absoluut geen expert wat hij zelf ook meerdere malen aangeeft.

Long Island Watches is erg leuk omdat hij zelf particulier is en te maken heeft met reparaties, nieuwe modellen laat zien (niet als eerste introduceert) en sinds kort verkoopt hij een paar Seiko modellen met een after-market strap van StrapCode die zij zelf erop zetten (eventueel saffier erop modden) en laat hij zien hoe het moet en hoe het eruit ziet ten opzichte van het origineel. De Watch & Learn serie is erg educatief.

The Time Teller vindt ik zelf hilarisch om naar te kijken. Leuke korte video’s waarbij hij vragen beantwoord die hij krijgt op zijn Instagram of op YouTube.

2 likes

Theo & Harris
Hodinkee
Time & Tide
Bark & Jack
CRM Jewelers
En mijn persoonlijke favoriet: Watchfinder & Co

1 like

Vergeet Bruce niet !!

Watchup69 is af en toe ook wel leuk

Af en toe Jeff

Perth Watch

Federico

Random Rob

En de usual suspects:
The urban Gentry
Ablogtowatch
Hodinkee
etc…

Archie heb ik een paar keer geprobeerd. En ik weet dat het allemaal een act is, maar ik vind het zelf ook niks.

1 like

Wat is You tube ?

1 like

Die kerel van minitwatch vind ik best irritant. Lol

Ja die is goed, kan er ook erg om lachen.

1 like

Oh haha. Ik bedoelde juist niet :grin:

Hij heeft een eigen stijl moet je van houden:rofl:

Er is vast wel iemand die jou dat op 10 oktober wil uitleggen.

Ik kijk weleens The Urban Gentry.
Laatst had hij het over zijn slechte ervaringen met de grijze markt.
Daarnaast behandeld hij vaak het onderwerp fake watches.

Een leuk onderwerp dat hij vaak behandeld zijn dress watches.

Ook grappig dat hij geen klik heeft met Rolex.

Andere you tube kanalen waar replica’s naast originelen worden gelegd vindt ik ook boeiend.

Buiten de genoemde kijk ik ook graag naar Roman Sharf, Tim Russo (watchuwant) CRM Jewelers en Watchfinder & Co is idd echt heel goed…knappe storytelling…ze hebben allemaal wat…ik ben dan weer niet zo van Talking Watches en The Urban Gentry, hoewel dat best aardige items zijn…

• John P vintage watches (collega van Federico van Delray Watches)

• Tim van Caseback Watches

• Bear Clooney Watches

En verder vele van de hierboven genoemde suggesties.

Watchfiner & Co
Bark&Jack
Talking watches (Moki Martin aflevering!)

Maar met stip op 1, wat een research doet die man:
armandthewatchguy

Kan ik echt iedereen aanbevelen. De laatste weken veel reviews van vrij kleine merken. Maandelijks een overzicht van enkele nieuwe modellen die hem opvallen. Voor de vintage liefhebber maandelijks een aantal ‘undervalued’ horloges.
In het bijzonder wil ik de volgende serie aanbevelen:

https://www.youtube.com/watch?v=SqnIeJ5c8PQ&list=PLpsAqGXY3avcLlStfm5f7QdvVhTkvaoyi

1 like

Teddy Baldassarre kijkt altijd lekker weg, met een hoop horloges die ik eerder nog niet kende :sunglasses:

1 like

The time teller

Frederico

Deze dus!

En ook nog naar deze, al is de presentator een zenuwachtig persoon en ik er zelf wat onrustig van wordt:

1 like