Leuke instapvintage, tips?

Hele mooie zodiac idd.

1 like

Is ook mijn mening. Mooie vintage Omega is king

3 likes

Respectievelijk de FHF 694 en FHF 665 (https://ranfft.org/caliber/5636-FHF-665). Er zijn volgens mij alleen een hele hoop calibers gebruikt, zie dat men ook de PUW 1461 gebruikte. Zie dat de vraagprijs op Ebay iig behoorlijk gestegen is, misschien toch maar eens de doos opentrekken en wat in het blauw zetten (deze twee duikers blijven overigens, dus geen verkapte advertentie).

1 like

Broertje🙋‍♂️

7 likes

Mooie facetten op die lugs! Erg strak voor zn leeftijd :slight_smile:

1 like

Heb de voorloper. Mazzel mee gehad. Op Vinted voor 9 euro gekocht met twee defecten. Vervangende onderdelen gekocht et voila……. Draag deze erg graag :sunglasses:

Overigens is een mooie Chronographe Suisse ook mooi en leuk om te dragen. Ook deze met een defect gekocht en hersteld.

2 likes

Ah, mooi joh! Ik geloof dat met twee kleine kinderen, het zelf werken aan horloges nog even op de lange ban moet schuiven. Gebrek aan kindvrije tijd en ruimte zeg maar.

1 like

Zou zomaar eens kunnen! Geef maar een gil als je hem weer aan je vriendin wilt geven. Of gunnen we hem dan een keertje aan @Anthony?

3 likes

:joy::+1:

Als het zo moet …

Sowieso andere focus op dit moment. En eerst maar eens een beetje de collectie uitdunnen. En nee, de UG’s gaan er niet uit :wink:

4 likes

Dit is m.i. de beste 2 piece collectie ter wereld.

1 like

Niet te schatten jij. Prachtig.

2 likes

Dank je. Ben er ook erg blij mee. Sleutel pas een maand of 15 en gaat me best redelijk goed af.
Tijdje geleden wel de tip gehad van een horlogemaker dat ik op mijn smering moest letten. Blijkbaar kun je ook “te weinig” smeren :sweat_smile:
Ik ben best zuinig op de dingen die ik bezit. Maar blijkbaar kun je ook te zuinig zijn :smile::smile:

4 likes

Daar zijn horlogemakers bij die al tig jaren bezig zijn die jou niveau niet halen hoor, en zo netjes werken.

Maar ook te veel hoor.
In ieder geval ben je heel goed bezig, klasse hoor.
Kijk altijd graag naar je gerepareerde en opgeknapte horloges

1 like

Te weinig is denk ik minder erg met moderne oliën, het lijkt mij dat deze misschien wat sneller verdampen en dan dus droog komt te lopen maar als iedereen zn vintage gewoon draagt en dan om de 3 jaar ofzo laat servicen er niet zo veel aan de hand is. Bij te veel kan het allemaal veel sneller gaan volgens mij of zit ik er naast?

1 like

Goedemorgen allemaal!

Geinspireerd door en na ruggenspraak met @SwissToni zojuist een Bulova Accutron gekocht.

Dank allemaal voor het meedenken, ik vind vintage horloges echt heel gaaf de laatste tijd en een hoop moois gezien hier.

7 likes

Dat is geloof ik wat je noemt een impuls aankoop :slightly_smiling_face:

3 likes

Zeg dat nou niet :see_no_evil:!

2 likes

Herkenbaar. :sweat_smile:

alice-in-wonderland-gif-8

Leuk, gefeliciteerd!

2 likes

Oh ja, dat gevoel ja. Down the rabbithole! Zoveel apart spul, opmerkelijke stukken en specifieke toepassingen en technieken.

Dank, ook voor je input.

1 like