Leuke instapvintage, tips?

ook fan

allemaal leuke merken en veel ervan onder de radar @Cav

bouwkwaliteit Rotary is ook heel goed als het jaren '70 mag zijn

Zodiac ook heel toffe modellen en zeer betaalbaar

7 likes

Misschien kan je hier nog wat leuks vinden: Vintage Seiko – WatchEra.

1 like

2 likes

image

4 likes

Dank wederom! Zie een hoop leuk spul voorbij komen. Vooral die KS van @SwissToni triggert me. Die Kanji datum is cool.

Ja leuke horloges zijn dat, maar hoe werkt dat met de band? Loopt die onder de caseback door? En wat doe je als de band vervangen moet worden?

2 likes

De band heeft een stalen cirkel, die past in de kast en zet je vast met een ring die je aandraait.

Op Ali verkopen ze aftermarket leren exemplaren in verschillende kleuren leer.

1 like

Allemaal tussen de 150 en 300 euro. Ik zou me niet te veel vastpinnen, maar gewoon lekker rond speuren en af en toe toehappen als je iets heel leuk vindt. De leukste horloges zijn eigenlijk de toevalstreffers.

14 likes

Mooie collectie maar deze is wel echt :heart_eyes:!

Helemaal origineel of mooie redial? Geloof niet dat ik deze ooit eerder heb gezien.

Deze was je vast niet ontgaan.

3 likes

4 likes

Origineel, alleen wel flink gepatineerd. De geprinte markers en text is bijna niet meer zichtbaar. Beetje spijt dat ik deze heb weggedaan, al is het nu wel het eerste echte horloge van een hele goede vriend. Dus ik mag er af en toe nog naar kijken.

2 likes

Ook Longines biedt veel waar voor het geld. Deze ongepolijste 7272 is uit '67:

12 likes

Ik heb een collectie Helbros horloges.
image

https://www.horlogeforum.nl/t/helbros-skin-diver-1970/165501

image

https://www.horlogeforum.nl/t/helbros-invincible-diver-1965/165579

3 likes

Oei, die UG is fijn. Ik heb zelf een oude Oris en die loopt bijzonder goed. Tevens heb ik duiker met een Ricoh handopwinder, die ook super loopt.

1 like

Wat voor loopwerken zitten hierin en lopen ze goed?
Ook mijn type horloges namelijk.

1 like

Er zijn veel merken die je niet meteen associeert met goeie vintage omdat ze ‘aan lager wal geraakt zijn’ met de quartz crisis. @Ojjz laat hierboven zijn prachtige doxa grafic zien als voorbeeld, je verwacht het niet van Doxa maar ze hebben echt een machtige back catalogue. Veel meer dan enkel duikers.

Ik voeg graag nog zo een merk toe: Zodiac. Bedrijf nu heeft niet veel meer te maken met wat ze vroeger deden. Dit is mijn zodiac olympos met mistery dial

Zoals je zegt, de verhalen, geschiedenis lessen maken deze horloges extra leuk. En de goeie exemplaren koop je ook zomaar niet zonder de nodige research te doen. Je moet er voor ‘werken’

9 likes

Wat een plaatje! Maar klein denk ik, wellicht 34 mm?

1 like

35mm. Draagt enigsinds vergelijkbaar met je g10 hoor. Alleen een pak platter.

2 likes

:joy: Gaan we het lijstje opnieuw af dan?

4 likes

Als duikers je ding zijn heb ik ook nog een tip: Wakmann. De link met Breitling vind je overal terug, dus dat hoef ik niet te herhalen, al benadrukte mijn vaste adviseur (souffleur @Watchstick_81 :wink:) wel dat het géén Brietlings zijn.

Een eigen groep fans en verzamelaars spreek enthousiast over de betere modellen, maar de instapmodellen zijn nog te vinden voor leuke bedragen. In mijn optiek heb je dan veel waar voor je geld. Doorgaans huizen er Zwitserse of Franse uurwerken in de waterproof kasten. Goede kwaliteit in ieder geval, en je ziet duidelijk de Breitling-vibes van weleer.

Op Vinted had ik ooit een bod gedaan en een (schappelijk) tegenbod gekregen. Waarom ik niet heb toegehapt weet ik eigenlijk niet, misschien om mijn raadgever te respecteren. Doe er je voordeel mee, want hij staat er nog. :sweat_smile: