Mooie horloges, leuk verhaal erbij, de hypotheek hoeft niet te worden verhoogd en de chase is net zo leuk als de catch.
Zonder HF had ik deze horloges überhaupt op m’n radar gekregen. Nu vroeg ik mij af, zijn er wellicht nog meer tips en aanraders in deze categorie die ik wellicht nog niet weet?
Probeer vooral te kijken naar de algehele staat van een vintage horloge. Persoonlijk geniet ik net zoveel van een gebruikt horloge, die goed is onderhouden, als van NOS. Maar als je een nieuw horloge gewend bent, dan raad ik aan om niet de eerste de beste te kopen, maar de allerbeste die je vinden kunt. Dat is online soms lastig.
Een aantal Hf leden verkoopt via Mp en Vinted (naast het aanbod in het blauwe gedeelte). Ik kan ze aanraden, maar als Lvl1 mag ik dat niet.
Maar ook Citizen en Seiko hebben prachtige ‘instapvintage’ van hoge kwaliteit. Sommige merken hierboven zijn gevoeliger voor fake/Frankenstein dan anderen. Verdiep je eerst in wat je echt mooi vindt. Heel eerlijk: aan sommige horloges kun je geen buil vallen. Zelfs met reparatiekosten erbij heb je dan iets waar je jaren mee vooruit kan.