Mooi horloge! Heeft zo’n ecodrive nou wel gewoon een tikkende secondewijzer of is hij ‘sweeping’ zoals een automaat?
Tikkende secondewijzer. Eco-drive is een solar Quartz uurwerk met een super lange gangreserve.
Dank, ik ga deze toch ook overwegen
Is dit een goede aanbieding?
https://www.siebeljuweliers.nl/horloges/citizen/citizen-herenhorloge-sports-bm7108-81l voor 125,30 ?
Het lijkt me een mooi horloge.
Er zit een uurwerk in wat oplaadt door het licht en aangezien ik mijn horloges alleen in het weekend draagt weet ik niet of dat handig is.
Kan ik dat horloge doordeweeks dan niet in de kast laten liggen?
Gewoon voor het raam zetten af en toe.
@Dirkwatch die kan je prima enkel in het weekend dragen. Het horloge heeft een gangreserve van 180 dagen, dus als die in het weekend veel licht vangt komt dat helemaal goed.
Zover ik weet, kunnen alle eco-drives 6 maanden zonder licht. In ieder geval de mijne.
Volgens mij ook .
Ik heb 4 EcoDrive’s, in een box met glazen deksel, altijd goed.
Erg goedkope Citizen
Echt?
Je weet toch dat te meeste horloges van non authoriziation verkopers komen he. Moeten we die allemaal gaan terugsturen?
Wat een overdreven reactie zeg.
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt.
Seiko’s kun je bijvoorbeeld overal kopen, gewoon met toestemming van Seiko.
Hier gaat het om een wederverkoper die middels een letterkunstje kopers op het verkeerde been zet. En waar de fabrikant ook voor waarschuwt.
Dus nu dacht ik inderdaad
Maurice Lacroix Aikon automatic 42mm met stalen én leren band voor € 1.474,34 bij Uhrinstinkt. Met staal en rubber kost ‘ie € 1.504,87.
In andere maten ook aanbiedingen.
Voor de Nijmegenaren: juwelier Hemmer heeft opheffingsuitverkoop. O.a. Tissot en Certina (nieuwe PRX 35mm quartz blauw voor €315 en de gouden voor €405).
Kan je die ook online bestellen?
Alleen de zwarte 40mm zo te zien
Tissot Gentleman Powermatic 80 in blauw zonder crosshair of groen met crosshair met stalen èn leren band voor € 738 bij Olfert & co (code Tissot10).