Grappige omschrijving bij een van de ecodrive modellen:
“Het horloge werkt op kerntechnologie die bij weinig licht elektriciteit opwekt.”

Interessante horloges van Edox,ik vraag me alleen af of een stalen band met vlindersluiting wel zo prettig is 
Ik hou ervan. Vlinder heeft voor mij steeds de voorkeur op vouwsluiting.
Heb zo’n stalen band op m’n breitling en op m’n longines. Beiden zitten comfortabel.
Maar hebben geen fijnstel mogelijkheid,dus hij zit precies goed (als je geluk hebt)of te los/te strak
Klopt. Op de ene een halve schakel. Bij de andere wat geluk waarschijnlijk.
Dat Lorus heeft tegenwoordig best leuke modelletjes. Als ze zo doorgaan is er straks misschien wel een hele generatie wiens eerste ‘echte’ horloge een Lorus was, zoals Seiko dat bij velen van ons was. 25% korting bij Little Green Bag, ik heb de (naar mijn mening) leukste er even tussenuit gevist:
Toffe quartz chronograaf met vintage lume
€74,25
Beetje SNZG15, automaat (SII versie van de 7S26), ook in legergroen en blauw
€104,25
Beetje Alpinist SPB243, automaat (SII versie van de 7S26), ook in blauw
€111,75
Is een sub-merk van Seiko. Geproduceerd in China en iets eenvoudiger in de afwerking en ontwerpen. Heel vergelijkbaar met Pulsar (ook van Seiko). Dus eigenlijk beginnen ze dan alsnog met een Seiko. 
Hele goeie selectie trouwens. Lorus fieldwatches zijn echt heel heel erg goed voor het geld en stoten hoog boven hun prijscategorie.
In principe was het kwa kwaliteit
A. Seiko
B. Pulsar
C. Lorus
Pulsar gaat er wereldwijd uit vandaar de kortingen
Lorus wordt opgewaardeerd naar plek B.
Dus nu is je kans om een goede alternatieve Seiko te kopen. Je ziet kortingen van 20-50%
Leuke aanbiedingen, onder andere deze Oris Aquis GMT met 40% korting.
Maar ook leuke Seiko’s en andere Oris horloges (divers 65 en big crown pro pilot)
Die bico 65 is voor €1.500 wel tof ![]()
https://ha-juweliers.nl/product/oris-divers-sixty-five-01-733-7707-4355-07-8-20-17/
Dan vind ik de Aquis GMT voor €1620 een veel betere deal!
Ik heb hem zelf op staal en vind het de perfecte daily.
bedankt voor deze tip, NA onderweg
Welk is het geworden als ik het vragen mag ?
degene waarop ik reageerde: 80128 3NBM NIB
Oris Big Crown Pointer date 36 mm bronze voor 1.553 €.
Levering enkel in Frankrijk en België.
Montre : 10 000 modèles - Ocarat?
https://www.altherr.de/oris-divers-sixty-five-42-mm-01-733-7720-4054-07-4-21-18
dit lijkt me niet slecht