Leuke online aanbieding gezien ergens meld het hier !

Leg uit.

Je hebt zoiets als:

  • Invoerrechten (niet aftrekbaar)
  • Inklaringskosten (niet aftrekbaar)
  • BTW (wel aftrekbaar)

Maar beslist geen 2x BTW, dat bestaat niet in ons land.

Bestel eens een horloge van een Amerikaanse microbrand. Je betaalt dan eerst btw in de VS en met invoeren mag je ook btw in Nederland betalen. Omgekeerd kan je als Amerikaanse klant van een Europese microbrand voor de tax-free (outside EU) kiezen waardoor deze alleen btw in eigen land betaald.
Er is ook een hele markt om via deze weg geen btw te betalen door ze ongezien terug te sturen naar de EU.

Ze hebben dat gewoon CO2 tax genoemd. :sweat_smile:

Nee das onzin
bij export hoeft er geen btw te worden gerekend.
gewoon even aangeven dat ze dat er af moeten halen.

Heb deze optie bij geen enkele US webshop gezien. Omgekeerd wel.
Edit: ik heb het niet over business-to-business maar particuliere aankopen, mocht dat niet duidelijk zijn.

Amerika kent geen BTW. Wel een door de staat bepaalde Sales Tax, soms/vaak verhoogd met City of andere lokale opslagen. Koop je het in de VS vanuit een andere staat c.q. vanuit het buitenland, dan betaal je die niet. Binnen de V.S. hebben wèl een paar staten een verdrag dat ze over en weer Sales Tax heffen.

Om een kort verhaal lang te maken?

1 like

Dan zit ik regelmatig in het afvoerputje van Nederland, heerlijk…:joy:

2 likes

Geen zorgen. Masochisme komt in de beste families voor.

2 likes

Ik krijg een melding: “Niet veilig”, zowel in Firefox als Chrome. Kennelijk klopt er daar iets niet.

Het is eglobalcentral.nl

1 like

Tnx!

Net een SKX vandaag binnen van ze :slight_smile: Klaar voor de Mod!

3 likes

Seiko World Time 6217-7000 voor EUR 250. Moet wel wat aan gebeuren, maar nette prijs.
https://uhrforum.de/seiko-6217-7000-silbernes-blatt-t319387

Waarom zou je jezelf straffen als je net een topdeal hebt gescoord?

4 likes

Dat is ook jaren mijn associatie geweest bij dat familiebedrijf. Onlangs geluncht in zo’n nieuwe vdV, en was zéér positief verrast. Er zijn slechtere adressen.

2 likes

Lijkt wel of iedereen zo.n pleuris hekel aan dit Nederlandse bedrijf heeft. Je gaat er nog net niet dood aan het eten lijkt het wel.

Vdv is echt prima tegenwoordig.
Lekker laten kletsen.

2 likes

:joy::joy::joy:

https://www.eet.nu/zoek?utf8=✓&query=Van+der+Valk+&location=&distance=25&lat=&lng=&commit=Zoeken

Ball BMW watches bij ibood.com met 60% korting ongeveer. Weet niet of dit reële prijzen zijn.